הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

חברות השמה- למה בכלל לפנות אליהן בחיפוש עבודה?

תהליך חיפוש עבודה דורש השקעת זמן ואנרגיה, ולא תמיד זהו תהליך קל, אבל לפעמים אפשר למצוא שיטות שיקלו על המצב.
והאמת? אם בעבר היו מתפרסמות משרות רק בעיתונים ובעיקר בסופי השבוע במדורי הדרושים, הרי שהיום יש אינספור דרכים למצוא עבודה ויש גישה ללא מעט משרות דרך האינטרנט- דרך אתרי הבית של חברות וארגונים, דרך אתרים ופורטלים של משרות, דרך רשתות חברתיות וכן הלאה.


אז, מדוע בעצם ואם בכלל לפנות לחברות השמה?

התשובה שלי פשוטה. כדאי לחפש עבודה במגוון דרכים, דרך רשתות ודרך אתרי משרות ודרך קשרים וגם דרך חברות השמה. וכן, אני יודעת שאני נכנסת עכשיו לגוב האריות...


אז למה באמת לפנות לחברות השמה??


1. בגלל שלפעמים לחברות השמה מגיעות גם משרות שלא מתפרסמות באפיקים אחרים מסיבות שונות ומשונות, למשל, משרות דיסקרטיות. או לחילופין, משרות בחברות סטארט אפ קטנות שאין להן מחלקת גיוס ולכן גם אין זמן ואין מי שיעבור על כל קורות החיים שמגיעים.


2. בגלל שכשעובדים מול חברה תקופה ארוכה, חברות ההשמה לומדות להכיר את הנפשות הפועלות בה, הן מבקרות בחברה ולומדות אותה, לומדות מנסיון העבר (ממשרות אחרות) מהם הדגשים החשובים בחברה, ויודעות גם מה עלול לפגוע בסיכויי ההצלחה להתקבל למשרה. חברות השמה מקצועיות וטובות תדענה לתת בהתאם לנסיון הזה טיפים למועמדים המתחילים תהליכים שם.


3. בגלל שכשחברת השמה טובה שולחת מועמדים למשרה היא גם מצרפת סיכום של הראיון שנערך עם המועמד/ת. מגייסים בחברות זקוקים לעיתים קרובות למידע נוסף על המועמדים מעבר למה שנכתב ברזומה. לפעמים הרזומה לא כתוב נכון ולא ברור מספיק. הרבה יותר קל, מהיר ופשוט לקבל את הנתונים החסרים מחברת ההשמה.


4 והכי חשוב, חברת ההשמה יכולה להתקשר לחברות לאחר משלוח קורות החיים , לשאול מדוע לא הגיבו, לשווק את המועמדים ולשכנע שהם המועמדים המתאימים ביותר למשרה. חברת ההשמה יכולה גם לברר לאחר הראיון מה סטטוס המועמדים, האם יהיה המשך לתהליך ואם לא, מדוע? אלה דברים שמועמדים אינם יכולים לעשות בפניה ישירה לחברות.

**לסיום, שלוש הערות:

1. אני יודעת מתגובות לפוסטים קודמים שכתבתי בנושא, שהענין הזה שנוי במחלוקת ושיש הרבה מחפשי עבודה שחשים תסכול ומרירות כלפי חברות השמה. לא סתם עידכנתי בתחילת הפוסט שאני יודעת שאני מכניסה עצמי לגוב האריות... עם זאת, המטרה של הפוסט הזה היא להראות מה בכל זאת יוצא לכם מפניה לחברת השמה ואיזה יתרונות יש בכך.

2. אני מסייגת את דבריי ואומרת שיש הרבה מאוד חברות השמה בשוק, השכילו לבחור נכון ופנו לחברות המקצועיות והמקושרות מביניהן.

3. גם לחברות השמה צריך לדעת איך לפנות. לטיפים נוספים בנושא ראו פוסטים בלינקים:

- איך לגרום למגייס/ת בחברת ההשמה לאהוב אתכם? http://careertips4geeks.blogspot.com/2009/08/5.html

-איך לחפש עבודה דרך חברות השמה ולא להתאכזב חלק א' וב'-




2 comments:

  1. אני בקשר עם חברת פיקארו שהיא חברת השמה. מקצוענות, אדיבות ואכפתיות - זה מה שעושה את פיקארו כל כך מוצלחים.

    נכון, עדיין לא מצאתי עבודה אבל הם לעומת חברות אחרות לא שולחות אותי למשרות שהן בערך מתאימות לי. זה קרה לי בעבר שחברה שלחה אותי פעמיים למשרה שבכלל לא תאמה את דרישותי.

    אמיר

    השבמחק
  2. לפחות כשפונים לחברת השמה בהייטק, חשוב מאוד מאוד לגלות מה יחסי האנושי של החברה ללקוחות שלה, ובאיזה תחומים היא עוסקת וכמה זה רלוונטי לחזון שלך להעסקה בעתיד. בכל אופן, לא חסרות אחלה חברות בשוק!

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...