הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום שני, 3 באוגוסט 2009

שאלת השאלות: מהן התכונות השליליות שלך?


נשאלתי לא מזמן מה עושים כשמגיעים בראיון לשלב הלא נעים הזה של השאלה: "מהן התכונות השליליות שלך?". 

אני לא מכירה שאלה קשה כל כך כמו השאלה הזו שדווקא נשאלת במעמד שבו אדם הכי מעונין להרשים. איך אפשר לענות על השאלה הזו וגם לאחר מכן ולמרות זאת להתקבל לעבודה?

מהנסיון שלי, כמראיינת, מה שבסך הכל רציתי לשמוע כתשובה זו תשובה כנה. לא באמת היה אכפת לי מה יענו לי, כל עוד זו היתה תשובה כנה ואמיתית מבלי לנסות ליפות את המציאות (בתנאי כמובן שזו לא היתה תשובה בסגנון חניבעל לקטר).

כל התשובות בנוסח- אני קפדן מידי, ביקורתי מידי ופרפקציוניסט אינן נשמעות כמו תשובות אמיתיות ועל כן הייתי מפילה מרואיינים בדיוק על זה. אין כאן תשובה נכונה או לא נכונה, צריך באמת לחשוב מה מתאר את סגנון העבודה שלכם או מהן תכונות האופי שלכם שהן, מה לעשות, טעונות שיפור.

לכולנו יש נקודות תורפה הדורשות שיפור ותכונות מסוימות שאין להתפאר בהן. לכן הכי גרוע זה להיתקע בשלב השאלה הזו ולא לדעת מה לענות או לענות: "אני באמת לא יודעת" או "לא עולה לי כרגע תשובה לזה".

חישבו טוב לפני הראיון : מה מאפיין אתכם? מה חיובי ומה לעומת זאת דורש שיפור? היו כנים עם עצמכם. מיצאו 2-3 תכונות שכאלה. וודאו שלא מדובר בתכונה טובה שאתם מנסים להציג כחיסרון כי המראיינים שלכם יעלו על זה בשניה. וכמובן, בבקשה אל תגזימו ואל תציינו תכונה יותר מידי נוראית כי במקרה כזה, הכנות שלכם תעלה לכם ביוקר.

מה מייעצים המומחים באתרי היעוץ לראיונות עבודה באינטרנט ואיך הם ממליצים לענות לשאלה כזו? בקרוב... פוסט מיוחד עם כל התשובות...

4 תגובות:

  1. האם את יכולה לתת דוגמאות לתשובות אפשריות. האם עקשנות\דעתנות יכולה לבוא כתכונה כזאת

    השבמחק
  2. היי raknin,
    בפוסט ההמשך שלי בנושא אציג תשובות אפשריות לשאלה כזו.
    לשאלתך בנוגע לעקשנות/דעתנות- כל תשובה היא לגיטימית אם אתה מוסיף ואומר שאתה מודע לחיסרון הזה וגם עושה משהו כדי לנסות ולתקן אותו או להשתנות. אתה יכול גם לתת דוגמא מפורטת (אם קיימת כזו) שבה התגובה האינטואיטיבית שלך למצב כלשהו בתפקיד היתה להתעקש על משהו ואיך התגברת על הנטיה שלך לעקשנות ובסוף הגבת אחרת.
    ועוד נקודה חשובה- תלוי לאיזו משרה אתה מתראיין. אם אתה מתראיין למשרת מכירות , אזי, ברור שתכונת העקשנות נתפסת אחרת מאשר במקרה שבו אתה מתראיין למשרה של שירות לקוחות... יהיו משרות בהן עקשנות תהיה דווקא תכונה חיובית מאוד ואחרות בהן לא יהיה כדאי להשתמש בה. גם לא כתשובה לשאלה מהי התכונה השלילית שלך.
    מאיה

    השבמחק
  3. היי raknin,

    אני בודק תוכנה ובתקופה האחרונה, נראה שאני לא עובר את השלב הראשון.
    אני עונה על כל השאלות: ספר על עצמך, תכונות שליליות, הסבר ופירוט על אחת העבודות האחרונות.

    העניין האם חוץ מלהגיד תכונות שליליות וכל הפרטים שכתבתי בהתחלה, ישנם דברים אחרים שמכשילים מרואיין, כגון: התנהגות ישיבה מול מראיין, אופן דיבור עם/בלי ידיים, כשמרואיין מספר על עצמו האם המילת מחשבה, אה! היא שלילית?

    דבר אחרון בתכונה שלילית אני אומר שאני דיי שכחן ומתוך ניסיון אני עובד עם מחברת. האם זוהי תכונה שלילית טובה?

    השבמחק
  4. היי לירון,
    בהמשך לשאלות שלך לגבי איך עוברים ראיון, קרא בבקשה את הפוסט שכתבתי בנושא :
    http://careertips4geeks.blogspot.com/2009/07/blog-post_7200.html
    אם לאחר מכן תרצה לשאול שאלות נוספות , אשמח לנסות לענות עליהן.
    מאיה

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...