הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

ארבעה סימנים לכך שאת/ה...Overqualified . חלק ב'.

בפוסט בשבוע שעבר העלתי את הנושא הכאוב של "מצטערים, את/ה Overqualified"... ומסתבר שהנושא הזה באמת כאוב, כי כמות התגובות לפוסט הזה גם כאן בבלוג וגם ברשתות החברתיות השונות היתה ענקית.
אז לפני הכל אני רוצה לכתוב תודה רבה לכל מי שקורא את הבלוג שלי ומגיב. ומעבר לכך, אני מקווה שאולי עצם קיומו של
הדיון בנושאים הכאובים יוביל בסופו של דבר למודעות גבוהה יותר בקרב מקבלי ההחלטות וזה אולי, אולי יועיל במשהו בכיוון של שינוי בתפיסה.
ולעניננו: אני אחזור על המלצתי מהשבוע שעבר- אין טעם לפנות למשרה שברור לכם מלכתחילה שאתם מנוסים מידי עבורה. מהם הסימנים לכך שלא כדאי לשלוח קורות חיים? יש לא מעט כאלה וברוב המקרים זה ברור כשמש ועל כן לחלקכם הגדול מה שאציין תיכף ישמע מובן מאליו. אבל, זה לא ככה... חלק גדול מהמועמדים מתעלמים מהכתוב במשרה וחושבים לעצמם: "אז מה אם כתוב? הם יקראו את קורות החיים שלי ויבינו שהם טועים וירצו לראיין אותי למרות זאת...". לצערי ב 99% מהמקרים זה לא מה שקורה בפועל...

אז מתי את/ה באמת Overqualified למשרה?
א. כשלמשרה דרושות 3-4 שנות נסיון ולך יש....טוב... 10....
ב. כשאת/ה אומר/ת לעצמך- "אמנם עשיתי את התפקיד הזה לפני 10 שנים, אבל, לא נורא, לא צריך להיות בררן, אני אפנה למשרה בכל זאת".
ג. כשיש לך נסיון ניהולי עשיר ובמשרה מדובר על תפקיד של איש צוות.
ד. כשהמשרה מיועדת לבוגר/ת הנדסת תעשיה וניהול ואת/ה אומנם בוגר/ת , אבל סיימת ללמוד כבר לפני 4 שנים ומאז את/ה עובד/ת ברצף...

רוצים עוד? לדעתי אין צורך...הבנתם את התמונה הכללית...
ההתעלמות מהסימנים הללו לא תשנה את המצב בצד של המעסיק. אם חשוב לו שהעובד שיקלט יעבוד לטווח ארוך, יסתפק בשכר נמוך יחסית ויעשה תפקיד זוטר, הוא לא יגיב לקורות החיים שלכם גם אם תנסו בכל הכוח לשכנע אותו שאתם מוכנים להכל- העיקר לעבוד. וכן, המעסיק חושב קודם כל על עצמו וחושש שברגע שהשוק ישתפר, אתם תנצלו זאת ותתחילו לחפש משרה אחרת שתתאים יותר לנסיונכם ודרגת הבכירות שלכם.

אז מה עושים?
אין פתרונות פלא ואי אפשר להלחם בתחנות רוח, אבל אפשר לעקוף אותן מסביב...:

1. העצה הזו מיועדת למועמדים בכירים. מועמדים בעלי מומחיות, בעלי נסיון רב צריכים לשקול ברצינות להציע את שירותיהם כפרילאנסרים. אם אתם מחפשים עבודה כבר יותר מחצי שנה ללא שום הצלחה. אם אתם בטוחים בעצמכם וביכולות שלכם, אם יש תחומים שאתם בוודאות יכולים להגיד: "אני מומחה בזה!", אם אתם מסוגלים לשווק עצמכם, אזי, כדאי מאוד לנסות את האופציה הזו (לפחות עד שיעבור זעם והשוק יחזור קצת לעצמו).

2. עצה למועמדים בדרג ביניים. קחו למשל את הדוגמא הבאה: אתה מנהל פיתוח כבן 35, עבדת בחברת סטארט אפ שנקלעה לקשיים ונסגרה ואתה מחפש עבודה כבר תקופה ארוכה ולא מוצא כי...מה לעשות, פשוט אין משרות פתוחות כרגע של מנהלי פיתוח. עצתי היא- דאג להציג את נסיונך בקורות החיים שלך בדרך קצת פחות מגבילה. במקום מנהל פיתוח כתוב שהיית מוביל פיתוח/ אחראי על הפיתוח וכו'... לא הכוונה לשקר ולהציג כאילו היית תוכניתן מהמנין, אבל, לפעמים הטייטלים, ההגדרות והתבניות מגבילים אותנו. אם נדע להגמיש אותם קצת, להציג אותם קצת אחרת, אפשרויות חדשות עשויות להיפתח.

3. ראיתם משרה מעניינת בתחום התמחותכם אבל זוטרה מנסיונכם? נסו להשתמש בנטוורקינג. אין טעם לשלוח קורות חיים למשרה, אבל, יש טעם רב לנסות לאתר את האדם הנכון בארגון המדובר, לכתוב לו שנתקלתם במשרה מאוד מתאימה אך שאתם חוששים שנסיונכם עלול להגביל את התאמתכם עבורה. כיתבו שיש לכם נסיון רב בתחום העיסוק של החברה ונסו לברר אם ניתן לענין אותו ולשלוח אליו את קורות החיים שלכם או אפילו לקבוע פגישת היכרות לא מחייבת.

יש לכם רעיונות נוספים? מוזמנים להוסיף אותם כאן בתגובות...

6 תגובות:

  1. תודה על העצה המעולה שמאוד עוזר לכווין את החיפוש עבודה.

    מה שכתבת מאוד עוזר.

    השבמחק
  2. לי יצא כבר לגייס מישהו שהיה מנהל והיה מאד OQ לתפקיד גם ברמת ציפיות השכר. הוא סיפר שנמאס לו מלנהל ועכשיו הוא פשוט רוצה לעשות עבודה טכנית. קיבלתי אותו לעבודה והרווחתי עובד מדהים, מקצוען, בעל ראיה רחבה שנתן את כל מאודו בעבודה, מעל שנתיים כבר.
    אני היום בצד השני של מחפשי העבודה, ובאמת מעוניין להכנס לחברה ולהתקדם מלמטה אם צריך, אין לי לחץ לתארים ולא ארוץ לחפש עבודה חדשה ברגע שהשוק מתאושש - אבל זה די מפחיד לסמנכ"ל מגייס כשבא לו מועמד ששניהם מבינים שהוא יכול לעשות גם את תפקיד הסמנכ"ל בעצמו...
    לדעתי צריך לנסות, בסופו של דבר צריכים רק אחד שיבין ויסכים. עד אז, ניפגש עם הרבה אנשים כנראה.

    השבמחק
  3. תודה על העצות שאת מביאה כאן

    השבמחק
  4. ולמגייסים: לפעמים הרזומה יכול גם לשקר: בעבר קיבלתי רזומה של אדם שנראה ממש OQ. לאחר התלבטות זימנו אותו - והוא לא התקבל, לא בגלל היותו OQ, אלא דווקא בגלל חוסר נסיון רלוונטי... זה לא שהרזומה היה שקרי - הוא היה נכון, אך בהחלט מוטה ו"מייפה" את המציאות...

    השבמחק
  5. אני לפעמים בעצמי לא יודע להגיד אם אני OQ כי הקורות חיים שלי רחבים.
    אם זה ניהול, יזם סטאטראפ ועובד מן המניין סתם דוגמא:
    סיימתי שירות צבאי, וטסתי לחו"ל מצאתי שם עבודה והתחלתי לעבוד לא עברו מספר שבועות והתמנתי למנהל של החנות בזכות היכולת שלי, נגמרה הוויזת עבודה וחזרתי לארץ, פה בארץ ייזמתי סטארטאפ שלצערי כשל מחוסר נזילות כספית, והתחלתי לעבוד בתור מוכר בחנות בקניון, ועכשיו חזרתי להיות עובד מן המניין, למען האמת אני מחפש את הקידום והמעבר לתפקיד בעל נפח ומשמעות רבים יותר, אבל הקורות חיים שלי לא יציבים מספיק (בן לבן גם עשיתי תואר ראשון).
    OQ או UQ הם מושגים מאוד מוטעים לדעתי, אם האדם חושב שהוא מתאים אז כנראה שיש סיבה שעומדת מאחורי משלוח קורות החיים ויש לתת לאותו אדם את ההזדמנות להתבטא. נכון אז זה יציף את הארגון בעשרות מועמדים אבל גם את היהלום מוציאים מגוש של פחם...

    השבמחק
  6. יש גם דרך לבדוק אם אתה OQ בזמן בו אתה עובד בתפקיד מסוים:
    התשובה היא זהה לתשובה לשאלה:
    האם יש 3 או יותר אנשים בחברה שמוגדרים כמנהלים ישירים שלך או כאלה שמספקים לך משימות לבצע

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...