הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 20 בדצמבר 2009

חברות השמה ומדיה חברתית 1:0 או 1:1 ?

אז מה אתם חושבים על הסוגיה המדוברת בחודשים האחרונים: חברות השמה בעידן המדיה החברתית?
לא מעט כתבות ומאמרים נכתבו בנוגע לשאלה : האם חברות השמה ישרדו בעידן, שבו מאגר ענק של מועמדים פרוס לרגלי החברות המגייסות?

מה לא נאמר? שחברות ההשמה יצאו מהמשחק ויעלמו לאט לאט מהשוק, שהיתרון היחסי הטמון במאגרי הנתונים הגדולים שלהן כבר לא ממש יחסי ובטח לא יתרון, שלהשתמש בשירותיהן ולשלם ולא מעט כבר איננו הכרח, אלא מותרות ועוד ועוד.

אני רוצה לטעון שלדעתי, בדיוק כפי שאנחנו עדיין הולכים לקולנוע ומשלמים על מה ש...לא נעים להגיד...אפשר להוריד תוך דקות מהאינטרנט בחינם, ובדיוק כמו שאנחנו עדיין קונים עיתונים, למרות שכל הידיעות והחדשות נמצאות במרחק הקלקה על העכבר, כך יש עדיין מקום לחברות השמה.

אבל, לא מספיקה הטענה שיש מקום לכולם... שוק חיפוש העבודה/גיוס העובדים עובר כרגע תהליכי שינוי מעמיקים מעצם קיומה ההולך ומתעצם של המדיה החברתית. אי אפשר לצפות שלא תהיינה לכך השלכות. ברור שבעולם העסקים, כמו בעולם העסקים, מי שלא מתאים עצמו למציאות המשתנה - מוצא עצמו בחוץ.
ועל כן חברות ההשמה שישכילו להשתמש במדיה החברתית ככלי ולא כמתחרה, יגלו במהרה שיטה חדשה לפרסום, חיזוק המוניטין וגישה לאלפי מועמדים פוטנציאלים נוספים.

אני חייבת להוסיף עוד ענין. כדי להצליח, החברות הללו יצטרכו להשכיל ולבנות קשרים אישיים יותר עם המועמדים. לא מספיק להיות שם בחוץ ולפרסם את עצמך, עליך לתת לקהל היעד שלך ערך מוסף. הערך המוסף שחברת השמה יכולה לתת למועמדים הוא שינוי חוויית השירות שהן נותנות ובזה הכל תלוי. לא מספיק לפרסם את המשרות שלכם בכל הרשתות האפשריות, חשוב השירות שתיתנו אחרי זה לכל מאות המועמדים שיפנו אליכם בזכות זה. ברשתות חברתיות יש מימד אישי-חברתי. אם לא תשכילו לתת שירות אישי-חברתי לאחר שהמועמדים יפנו אליכם- פיספסתם את הנקודה.

אגב, כבר כיום יש לא מעט חברות השמה המשתמשות במדיה החברתית לצורך גיוס עובדים. מעבר לזה, הנראות שלהן בשטח עדיין רבה יותר מזו של החברות המגייסות וגם המודעות שלהן למדיה החברתית עדיין גבוהה הרבה יותר מזו של החברות המגייסות. חבר הון אנושי, לדוגמא, יצאה לאחרונה בקמפיין ויראלי המבוסס על סדרת סרטונים קצרים (צירפתי כאן את הסרטון הראשון שהם העלו ליו-טיוב). הסרטונים הללו הם שלב נוסף בכל הפעילות האינטרנטית שלהם. רוצים לפנות לרוני גולדמן- המנכ"ל ובעל החברה? תוכלו למצוא אותו בלינקדאין וליצור איתו קשר ישיר. רוצים להתעדכן אונליין במשרות הפתוחות? תוכלו למצוא אותן בכל הרשתות: בלינקדאין ( http://www.linkedin.com/groups?gid=95279&trk=hb_side_g ) , בטוויטר ( https://twitter.com/heveritr , https://twitter.com/heverhon )

לסיכום, חברות ההשמה והחברות המגייסות אמנם שוחות עכשיו באותו האוקינוס, אבל, אין בזה כל חדש. גם בעבר חברות ההשמה והחברות המגייסות היו מפרסמות מודעות דרושים בדיוק באותם העיתונים ובדיוק באותם אתרי הדרושים באינטרנט. כך שאותם מחפשי העבודה נחשפו לכולן גם יחד.

אז מה השתנה? המסקנה שלי היא שבעצם לא הרבה... חוץ ממשתנה אחד: כמות הזמן שאפשר להשקיע ביצירת החשיפה. אם בעבר היה לוקח לנו שעתיים לעדכן את כל המשרות הפתוחות שלנו בכל אתרי הדרושים, אזי היום שעתיים זה ממש ממש לא מספיק. מי שיהיה שם בחוץ כל הזמן, עם התכנים הכי מענינים, עם עדכונים רבים יותר של משרות ושידע לתת מענה נכון ובזמן לכל התגובות שהפעילות הזו תיצור- הוא זה שיצליח. ולא משנה אם מדובר בחברת השמה או בחברה מגייסת. כדי להצליח במדיה החברתית צריך בעיקר..- תוכן טוב ו...זמן.

תגובה 1:

  1. אני חושבת שאת בהחלט צודקת.
    ובכלל כל הדיון על חברות ההשמה תפס לאחרונה, לפחות לטעמי, אופי של ציד מכשפות.

    כפי שהמצאת טלה-רפואה לא ביטלה את הנחיצות בביקור אצל הרופא, כך המצאת הפייסבוק לא מבטלת עבודה מול גורם מקצועי, שעוסק באיתור ומיון מועמדים איכותיים, שימוש כשותף עסקי עבור ארגונים וגורם מקצועי המקדם את התהליכים העסקיים של הארגון.

    בסופו של דבר, באחריותו של מנהל הגיוס בארגון לדעת להפעיל את כל המקורות העומדים לרשותו בצורה המיטבית ולמקסם את התועלת שכל ערוץ עשוי להביא (בין אם מדובר בגיוס מיידי, ובין אם מדובר ביצירת באזז/תדמית בתעשייה).
    ויקי

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...