הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 14 במרץ 2010

פוסט אורח: המתנה שנתתי לעצמי לרגל הפיטורין

השבוע אני רוצה לפרסם כאן מכתב שקיבלתי. את המכתב שלחה אלי ורד שביט, שחוותה לאחרונה בפעם הראשונה ועל בשרה את "חוויית" הפיטורין.
כל אחד חווה את המצב הזה באופן אחר, ורד הפתיעה אותי באופן בו היא הגיבה ולכן אני רוצה לשתף בכך גם אתכם.
ורד, לך אני רוצה להגיד, כל הכבוד! כל הכבוד על מציאת הדרך שעזרה לך להתמודד ועשתה לך טוב. כל הכבוד על הגישה ה"הומוריסטית" בה קיבלת את רוע הגזרה. אני מאחלת לך המון בהצלחה בחיפוש העבודה ועוד יותר בהצלחה בתפקיד הבא שלך!

שלום מאיה,

עבדתי שנה וחצי בתפקיד שאהבתי, במקום שאהבתי, עם אנשים שאהבתי והערכתי.

בדצמבר פוטרתי ובפברואר סיימתי את החפיפה למחליפה.

בינואר נתתי לעצמי מתנה לרגל הפיטורין והתוצאה כאן למטה בהמשך...


זה היה חלק מתהליך ריפוי עצמי שעשיתי ביני לביני בעקבות הזעזוע העמוק שחשתי עקב הפיטורין (זו היתה הפעם הראשונה בה פוטרתי) וחלק מהדרך שלי להתמודד עם מה שהרגשתי אז, במיוחד בימים הראשונים - כעס, עלבון, פגיעה, צער, עצב, מרירות וכו'.

החלטתי שזה שהם פיטרו אותי עוד לא אומר שאני לא יכולה לסיים את זה my way: באופן קליל, מחויך, מכבד, הרמוני, אוהב וחיובי.

המתנה הזו מייצגת עבורי גם את הפרידה שלי מהתפקיד, מהמשרד ומהבניין וגם את היציאה שלי לדרך חדשה.

בחרתי איך אני רוצה לסיים את זה, התכוונתי לסיים את זה באופן חיובי ואכן כל מי ששלחתי לו את הלינק כחלק ממייל הפרידה, כולל הבוס שלי לשעבר, קיבל אותו בברכה ובחיוך, ומצאתי את הדרך שלי, כמו שאומרים, לעשות מהלימונים לימונדה.

ורד שביט




19 תגובות:

  1. זה מה שנקרא להסתכל על חצי הכוס המלאה. שאפו על הרעיון היצירתי את פשוט גדולה!!! ועושה רושם שאת לא רק ברת מזל בגלל החברים שבחייך אלא כי די ברור שתצליחי בכל דבר שתעשי.

    בהצלחה

    השבמחק
  2. כל הכבוד ואני כותב זאת כמעסיק...
    אשרי המעסיק שיזכה בך כעובדת, אין ספק שתצליחי. שימרי על אופטימיות ועל רעננות את בדרך הנכונה.
    בהצלחה !

    השבמחק
  3. ורד,

    שיהיה המון בהצלחה!
    גם אני עזבתי בדרכי עם המון אופטימיות.
    ואז, המציאות פשוט טופחת על פניך:
    אתה מקבל דמי אבטלה, אין טלפונים יש טלופנים. חלק מנצלים את המצב להציע משכורות בחצי מחיר.. או שלתפקיד אליו אתה מתראיין את בעלי כישורי יתר או חסר. ואז, גם דמי האבטלה מסתימים...
    סמי.

    השבמחק
  4. לפחות יש לך פוטנציאל לעבודה (במקרה ולא תמצאי מהר עבודה חדשה בתחומך)...

    רעיון יפה וביצוע מדהים! :)

    השבמחק
  5. ורד, גם בשעת לילה מאוחרת ובעייפות גדולה, הוידאו העלה חיוך על פני. רואים שאת נהנית מהריקוד למרות שניכר שהסיטואציה לא קלה.
    שיהיה לך המון הצלחה!
    ולמאיה, תודה ששיתפת.

    אילן

    השבמחק
  6. מרענן, יפה, מכובד ואופטימי,
    בהצלחה ורד

    השבמחק
  7. לאנונימי שהפך מאופטימי לפסימי,

    להיות מבואס, לחוץ, ומיואש ממש לא עוזר.

    אבא שלי שואל אותי בעל פעם שהוא פוגש אותי "מה יהיה, אתה לא לחוץ?" ואני שואל חזרה "ואם אני יהיה לחוץ, במה בדיוק זה יעזור לי? זה יגרום למעסיקים פוטנציאלים להתקשר? זה יאיץ את תהליכי הגיוס (המעטים) שאני מועמד בהם?". הרי מי רוצה להעסיק את רגזני?

    להשאר אופטימיים, לחייך, לחיות כאילו אין שום בעיה גם אם המינוס בבנק גדל - בסוף תחזור לעבוד בתפקיד דומה ובשכר דומה.

    אנחנו בשוק של מעסיקים ואי לכך המצאי קטן וזאת הסיבה המרכזית שבגללה אתה עדיין לא מועסק. בלי להכיר אותך אני יכול להגיד לך שזה לא אישי או בגלל שאתה לא כשרוני או עם נסיון רב מדי או חסר.

    כל מה שדרוש זה "כן" אחד והרבה עבודה על לוחות דרושים, רשימות לינקד-אין, חברים ומחשבה פתוחה.

    משה
    מובטל כבר 4 חודשים, מחפש כבר 7 חודשים ועדיין (מאמין ש) אופטימי.

    השבמחק
  8. על הכיפאק לכולם על האופטימיות אבל אני חושב שהפסימיות משאירה אותנו בקו הנכון. כולם פה רצים לשבח אבל מה האמירה בסרט הזה??? גם אני נפרדתי במייל פרידה ממלכתי ובאותה נשימה אני עדיין רוצה לכתוב על היחס המשפיל שקיבלתי, על העובדות שנפלתי קורבן למלחמות פוליטיות ולא פוטרתי בגלל כישורי או יחסי האנוש שלי ועל הליכלוך שגיליתי אחרי שעזבתי. אני לא מבין את הסרט הזה - מצטער.

    השבמחק
  9. I loved this post OK so you learn to Salsa Dance , you find a partner and go with the flow.
    Do you want to teach Salsa Dancing
    or do you recommend we find a partner who can
    אני אשמח לראות מה קרה אחרי שרקדת למחרת בבוקרת היה לך הצעת עבודה?

    השבמחק
  10. תודה רבה אתי, מיכאל, אנונימי # 2, אילן ואנונימי # 3 - התרגשתי לקרוא את מה שכתבתם : ) .

    השבמחק
  11. הייתי מצטרף בכייף לריקוד....
    לו רק ידעתי לרקוד כף.
    :-)

    על החתום
    מפוטר מנוסה

    השבמחק
  12. ורד, אני מעריץ אותך!!!!

    השבמחק
  13. דרך מצוינת לקום ולעזוב מקום עבודה עם הראש למעלה.
    הטעות הראשונה של מפוטרים היא כניסה לדכאון וניסיון להבין למה הם לא טובים, ההלקאה העצמית מובילה לדכאון עמוק.

    את הוכחת שאפשר לצאת ממקום העבודה עם הראש למעלה וגב זקוף.

    שיהיה המון המון בהצלחה במציאת העבודה.

    השבמחק
  14. זה מקרה קלאסי של מצב "כשיורקים עליך אתה מסביר שזה גשם". נכון, פיטורים זה דבר שקורה, לרוב לא באשמתנו . אין סיבה לילל ולצרוח לחפש אשמים או להיות ממורמר. מצד שני זו לא סיבה לריקודים, ואין שום צורך לחייך ולצחוק כאילו כלום לא קרה ובכך גם למרק את ייסורי המצפון וההרהורים השניים, (אם קיימים), של המעביד שפיטר.
    תבינו- זה לגיטימי להיות עצוב בגלל שפוטרתי ממקום שאהבתי. זה גם לגיטימי להביע את מחאתי על חוסר הצדק.
    לצאת במחול ממקום שזרקו אותי ממנו בניגוד לרצוני, נראה לי דווקא כמו להעצים את סטירת הלחי.

    השבמחק
  15. תודה ליאור : )

    השבמחק
  16. ורד - כל הכבוד !
    פשוט מקסים.

    השבמחק
  17. כל הכבוד על החשיבה החיובית, הרמת הראש ןכן - גם על המקצועיות של הריקוד.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...