הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 18 באפריל 2010

מה הקשר בין טניס לבין חיפוש עבודה?


לפני כמה ימים החלטתי לחזור ולשחק טניס. כשהייתי ילדה זה היה התחביב שלי בה' הידיעה. לפני כמה שנים ניסיתי לחזור ולשחק, נרשמתי לקורס, לקחתי מאמן פרטי. ו...כן, הלך לא רע בכלל.

אבל, הפעם, משהו היה שונה. אחרי המשחק כל השרירים כאבו. במשחק עצמו היו לא מעט כדורים "רחוקים מידי", שויתרתי עליהם מראש מבלי לנסות בכלל לרוץ ולהגיע אליהם.

ולי? לי היו שלל תירוצים: "היה חם מידי", "הכדורים שלי ישנים מידי וחסר בהם אוויר", "הידית של המחבט התקלפה והמחבט כל הזמן החליק לי מהיד", "אני עייפה מידי" ומה לא? רק ב"הרצפה עקומה" לא הספקתי לתרץ.

ולמה אני מספרת לכם את כל זה?

במיילים שאני מקבלת אני נתקלת בהרבה מאוד תסכול. לרוב האנשים, לחפש עבודה זה לא תהליך נעים. לחלקנו קדם לתהליך הזה מצב מאוד לא קל של פיטורים. בפניות ובשאלות שמגיעות אלי אני נחשפת לכל הבעיות והקשיים שבחיפוש העבודה. אבל, הנקודה שלי בפוסט הזה היא:


דעו לעשות את ההבחנה שבין הקשיים האובייקטיבים של המציאות לבין אלה הנובעים מהצעדים שלכם עצמכם. גם לי היה קל יותר להתלונן על כדורי הטניס הישנים שלי ועל ידית המחבט המתקלפת מאשר להודות באמת...אני לא בכושר!

הרבה יותר קל למצוא תירוצים חיצוניים, מאשר לחפש אצלינו פנימה מה עוד ניתן לעשות כדי להתמודד עם המצב ולהודות באמת...

אז, אם אתם מחפשים עבודה וזה לא ממש הולך, בידקו טוב, טוב אצלכם למה... אולי קורות החיים שלכם לא כתובים נכון? אולי שיטות החיפוש שלכם מוגבלות ולא מספיק יצירתיות? האם אתם משקיעים מספיק זמן בחיפוש העבודה בכל יום? האם יש סיבה לכך שאתם לא עוברים ראיונות פרונטאליים?

יש לא מעט מכשולים וקשיים חיצוניים (כמו תנאי שוק למשל) שבאמת אין מה לעשות לגביהם. אבל, כדי להצליח בחיפוש עבודה יש לא מעט פרמטרים שתלויים רק בכם! האם אתם בטוחים שאתם עושים את כל שביכולתכם בכדי להצליח?

אני לא יודעת מה איתכם, אבל, די לתירוצים! אני הולכת עכשיו להתאמן ולפני זה לקנות לעצמי סט חדש של כדורי טניס...
ואם אתם זקוקים ליעוץ ולסט חדש של שיטות חיפוש- אתם מוזמנים לפנות אלי...!

3 תגובות:

  1. אני חייב לציין שאני אוהב לקרוא את הפוסטים שלך. בתור אחד שהיה עד לא מזמן בתהליך של חיפוש עבודה התמיכה והידע שאת מביאה מאוד מדוייקים ועוזרים. תהליך החיפוש מאוד מתסכל עם הרבה עליות ובעיקר מורדות כשחוסר הוודאות לגבי העתיד נותן את הטון. אבל אם מבינים שזו עבודה כמו כל דבר אחר ואין כאן עניין של מזל אלא של כיתות רגליים וטלפונים והרבה הרבה נטוורקינג אז בסוף יש תמורה לאגרה!

    השבמחק
  2. תודה! אני שמחה לשמוע שהאינפורמציה כאן מועילה! ועוד יותר שמחה שגם אחרי סיום חיפוש העבודה, אתה שב ומבקר בבלוג!

    השבמחק
  3. זה לא בנאלי וצקת ריק מתוכן להשוות חיפוש עבודה לכל משימה אחרת בחיים?!

    לדעתי חשוב פרקטי בנושא:
    כתוב קו"ח כנים שאתה תוכל לעמוד מאחוריהם בגאווה בראיון העבודה,שלח לחברים ומכרים, ופה הקטע הכי "טירקי":
    תקשיב לעצות ותשכלל את קו"ח תוך הפנת הנקודות החזקות שלך.
    רוב האנשים שפגשתי לא קיבלו עצות ולא שיפרו את הקו"ח שלהם - רק מהפחד להתעמת עם היתרונות והחסרונות שלהם

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...