הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 30 במאי 2010

6 טיפים ל NETWORKER המתחיל/ה


Networking כדרך למיתוג אישי, יצירת רשת קשרים עסקיים, שותפויות, הרחבת מעגל לקוחות וגם חיפוש עבודה הולך ותופס תאוצה בארץ. ובהתאם לכך אנחנו נתקלים יותר ויותר באירועים שכל מטרתם היא נטוורקינג.

אז נכון, זה לא מתאים לכל אחד ואני לא אתפלא אם ישנם רבים שעדיין לא התנסו באירוע שכזה ולא יודעים מה בדיוק עושים ב Networking ואיך עושים את זה בכלל. אז בדיוק להם או לכם... מיועד הפוסט הזה.

6 טיפים לנטוורקר/ית המתחיל/ה:

1. כן, אני יודעת, לא כולנו בנויים לזה, אבל אם יש אירוע נטוורקינג שבא לכם ללכת אליו, ואם בא לכם לנסות ולהתנסות בפעם הראשונה, נסו למצוא חבר/ה שיגיע איתכם לאירוע. במקרים כאלה לפעמים טובים השניים מן האחד ויהיה לכם פחות מביך.

2. הכינו מבעוד מועד כרטיסי ביקור (כן, גם אם אינכם עובדים) עם שמכם המלא, טלפון, כתובת אימייל, התמחות מקצועית וכו'...

3. חישבו עוד לפני האירוע איך להציג עצמכם במספר משפטים בודדים.

4. בכל אירוע ישנם כוכבים. צפו קצת על הסביבה. נסו לאתר את "כוכבי הערב". הם בד"כ מוקפים כל הזמן באנשים ולא תמצאו אותם בצד לבד. למה שלא תיגשו אליהם, תציגו את עצמכם ותנסו להשתלב בשיחה? אם תעמדו לידם אפילו מספר דקות תוכלו על הדרך להכיר גם את שותפיהם לשיחה.

5. לעיתים מתפרסמת רשימת באי האירוע כולל שמות, תפקידים ועוד. נסו לברר אם קיימת רשימה כזו ועיינו בה. אולי יתברר לכם שלאירוע יגיעו אנשים שאתם מכירים? וגם אם לא, תמיד טוב לדעת מי מגיע ולאתר מראש את האנשים עמם תרצו ליצור קשר.

6. את הביישנות השאירו בבית. מטרת אירוע נטוורקינג היא לדבר עם אנשים אחרים. כולם באותה סירה ולכולם אותה מטרה.

עשיתי לכם חשק לנסות?
הנה ההזדמנות: ליחצו כאן לרשימת אירועי הנטוורקינג הקרובים.


תגובה 1:

  1. היי מאיה וכולם,

    שמחה לתרום טיפ משלי : ) .

    יש אנשים שיותר נח להם עם small talk ויש אנשים שפחות.
    אם אתם מהסוג שפחות מרגיש נח לקשור שיחה עם אנשים זרים או מהסוג שמרגיש נבוך בסיטואציות כאלו ומרגיש ש"הלשון נדבקת לכם לחך" - לכו עם זה. לכו עם מה שאתם מרגישים. אתם נבוכים? תשתמשו בזה.
    כשמישהו ניגש אליכם או אתם ניגשים למישהו, תתחילו את השיחה ב"וואי, אני מה זה נבוך/ה, זו הפעם הראשונה שלי באירוע כזה" או "זה כל כך מביך, אני רוצה לדבר עם האנשים פה, רק שהלשון שלי לא משתפת איתי פעולה" - וכו'.

    כשאתם כנים, אנשים מרגישים את זה, והם מרגישים שאתם נפתחים כלפיהם, אז ברב המקרים הם ייפתחו כלפיכם בחזרה ויענו לכם ב"ברור, גם אני הייתי ככה באירוע הראשון שלי...." או ב"אין בעיה, אז בוא/י אני אדבר בהתחלה, ואולי תספר/י לי אח"כ על משהו שלא קשור לעבודה ואת אוהב/ת, רק כדי ש"השיניים שלך יתחממו"?" וכו'.
    זה טיפ מעולם התאטרון והבמה אמנם, אבל הוא ישים גם פה.
    רוב האנשים ישמחו להזדמנות לעזור לכם להרגיש יותר בנח.

    לכו עם מה שאתם מרגישים, תשתמשו בזה, תנסו להיות קלילים ומשועשעים לגבי עצמכם - "וואי, איזה קטעים איתי, איך אני לא מצליח/ה לייצר small talk".

    כמובן תעשו את זה באופן כן ואמיתי ושאתם מרגישים איתו בנח ולא באופן טרחני - רק כ ice breaker, עד שתרגישו יותר בנח בסיטואציה.

    בהצלחה!

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...