הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום שני, 9 באוגוסט 2010

פוסט אורח: איך לעבוד נכון עם הד-האנטרים? ומה יוצא מזה?

אני מארחת כאן את יפעת בר-און, בעלת חברת גיוס עסקי. גיוס עסקי עוסקת בהשמה תוך דגש על תחומי התוכנה והאינטרנט.
מקווה שהאינפורמציה תעלה אור נוסף על תחום ההשמה והעבודה הנכונה עם Head Hunters...:
--


את חברת גיוס עסקי הקמתי לפני כשנתיים לאחר שנות עבודה רבות בתחום הגיוס וההשמה בארגונים שונים.
אני שומעת שוב ושוב ממועמדים במהלך שנות הנסיון שלי את אותן הטענות: "אני שולח/ת קורות חיים ולא חוזרים אלי!", או "אני אפילו לא יודע/ת אם קורות החיים הגיעו ליעדם"...

מה בעצם יוצא לכם מפניה להד האנטר...?
- אחד מהיתרונות של פניה לחברות השמה קטנות או להד- האנטרים נמצא בדיוק בנקודה הזו של ה"אי וודאות" והוא תחושת החובה שלנו לענות אישית למועמדים שפונים אלינו. באתר של גיוס עסקי לדוג', ישנו אזור אישי עבור כל מועמד, בו רשומות המשרות אותן בחר/ה, ומחובתי לענות ולכתוב לכל פונה, האם מצאתי התאמה למשרה או לא. יותר מזה, אנו יכולים לדון יחד לגבי פוטנציאל ההתאמה וזה קורה לא מעט פעמים...

- מעבר לכך, הד האנטרים עובדים עם מעט לקוחות ועם כולם יש לנו יחסים אישיים קרובים....-יש לי קשר אישי, ישיר ורציף עם כל אחד מלקוחותיי ואני מחוייבת לקדם את קורות החיים של המועמדים הפונים אלי בהסתמך על הקשרים הללו. תהליך חיפוש העבודה דרכי הוא תהליך של שיתוף פעולה ביני לבין המועמדים שלי כאשר אני המתווכת בדיאלוג הנוצר ביניהם לבין הלקוחות שלי.

- לא יאומן לפעמים, עד כמה פריט אינפורמציה קטן יכול לעשות שינוי גדול ולהעלות את סיכויי הקבלה למשרה. סטטיסטיקות מעמיקות שערכתי לאורך השנים הוכיחו שבתהליכים בהם המועמד והלקוח היו נכונים לשתף איתי פעולה עימי, הגדלתי ב- 45% את הסיכוי להצלחה בגיוס.

- שם המשחק הוא איכות ולא כמות! לחברות Head Hunting‏ אין הרבה משרות משום שאנו עובדים באופן מעמיק וממוקד, ומחפשים מועמדים ראויים פאסיבים או אקטיבים. מצד שני, היו בטוחים שיש לנו הרבה יותר מידע על כל משרה ועל הלקוח העומד מאחוריה וידע זה תמיד כוח... אגב, עדיף להישלח למעט משרות בעלות פוטנציאל התאמה גבוה ושכולן אקטואליות מאשר להרבה שאינן מתאימות או שמזמן נסגרו.

- יחס אישי- ייעוץ, תמיכה, פידבקים שחשובים מאוד בתהליכי חיפוש עבודה.


הנה 3 טיפים חשובים לעבודה נכונה עם הד האנטרים מנקודת המבט שלי:
1. למרות שאנחנו בעידן האינטרנט והמיילים, מומלץ ליצור איתנו קשר אישי ובמידת הצורך לבקש להיפגש.
2. אם ראיתם משרה שאתם בטוחים שאתם מתאימים לה כמו כפפה ליד ושלחתם קורות חיים, אך עברו יומיים ולא קיבלתם התייחסות, צרו קשר טלפוני!
3. שתפו פעולה עם איש/אשת המקצוע! יש להם ניסיון, פרספקטיבה ויכולת להשפיע על התהליך.

תגובה 1:

  1. יפעת באמת תותחית, מדהים תמיד לעבוד איתה..

    כתבה נהדרת ומדוייקת.

    חיים ציבוטרו
    http://chibotero.blogspot.com

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...