הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

על ראש הגנב בוער ה...


אתם מנהלים צוות? יצא לכם לנהל? אם כן, אני בטוחה שחוויתם את הסיטואציה הזו על בשרכם: יש לכם עובד/ת מצויינ/ת, אתם יודעים שאפשר לסמוך עליו/ה במאת האחוזים, כל מטלה מתבצעת אצלו/ה במהירות וביעילות....

תשאלו מה הבעיה?

הבעיה היא בדיוק זו... החשש הקטן הזה לאבד את העובד/ת המצויינ/ת...
אחד מהחששות (וזה מתעצם במקומות עבודה קטנים, בהם אין מקום לאבטלה סמויה, הצוות קטן ולכל עובד התמחות ספציפית) הוא עזיבת עובדים וחמור עוד יותר- עזיבת עובדים שהם נכס לארגון.

עזיבת עובד/ת משמעה לא רק אובדן הון אנושי של מי שמכיר כבר לעומק את התפקיד והארגון, אלא גם השלכות נוספות כמו השקעת זמן בחיפוש אחר מחליפ/ה - פרסום משרה, מיון קורות חיים, ראיונות, מבחנים, ממליצים, מו"מ על שכר, קליטת עובד/ת חדש לצוות, הכשרה וכו' וכו'...

אז מה ההשלכות של כל זה? פשוטות מאוד- מנהלים עשויים להיות רגישים לסימנים חשודים- לסימנים לכך שאחד מהעובדים מתחיל ל...התנדנד ולרחרח בחוץ, או במקרה קיצוני יותר- ממש לחפש עבודה.

אז אם אתם מחליטים לחפש עבודה, שימו לב...:

11 הסימנים שיגרמו למנהלים שלכם להתחיל לחשוד שאתם מחפשים עבודה:

1. אתם כבר לא משקיעים בעבודה כמו בעבר, לא עושים יותר שעות נוספות והתפוקה שלכם מתחילה לרדת...

2. לאחרונה נהייתם ממש, אבל ממש "חולניים" וכל מיני רעות חולות תוקפות אתכם על ימין ועל שמאל ודורשות מכם להיעדר מהעבודה ולנוח בבית...

3. אתם מבקשים בתכיפות גבוהה יותר להגיע מאוחר בבוקר או לצאת מוקדם יותר כי: "יש לכם תור אצל רופא שיניים/נשים/עיניים/אף אוזן וגרון", "החברה הכי טובה שלכם מתחתנת" ויש לכם הרבה חברות טובות..., "שוב יש בעיה עם האוטו וצריך לקחת אותו למוסך", "הדוד התפוצץ!", "שיטפון בכל הבית" ו...נו, כבר הבנתם את הכוונה...

4. לאחרונה, אתם פתאום סוגרים את הדלת של המשרד שלכם ומסתגרים בו, מה שלא נהגתם לעשות עד היום...

5. אתם מסתודדים עם קולגות ומשתתקים בפתאומיות כשהמנהל/ת עובר/ת.

6. אתם מתחילים לקבל יותר שיחות אישיות לסלולרי וכשזה קורה אתם קופצים כמו טיל ויוצאים מהחדר, מהמשרד ואפילו מהבנין בכדי לענות לשיחה... אגב, המהדרין ילחשו: "המממ... אני בעבודה, אפשר לחזור מאוחר יותר? יופי, למספר הזה שאני רואה על הצג?"

7. אתם מתחילים להיות פעילים ברשתות חברתיות, מוסיפים קשרים והמלצות...

8. לאחר שנים של תלבושת אחידה קבועה: טי-שירט, ג'ינס וכפכפים, שיניתם את העדפותיכם האופנתיות ואתם פתאום מגיעים מחוייטים ומגונדרים, מדיפים עננת בושם.

9. אתם מקטינים בבהלה את החלון הפתוח על המסך שלכם כשמישהו נכנס בפתאומיות למשרד....

10. אתם כנראה שחקני פוקר פחות טובים ממה שנראה לכם ומתחילים לחייך בעצבנות ולנוע על הכיסא כשמדברים איתכם על תוכניות לטווח ארוך, פרוייקט שאמור להתחיל בעוד חודשיים או כשמטילים עליכם את מלאכת תכנון מסיבת פורים הקרובה.

11. מכירים את הפתגם: "אוזניים לכותל"? אז, כן... זה קורה גם אצלכם והשמועות עליכם מתחילות לרוץ. איך זה קרה? אולי סיפרתם רק לחבר אחד לעבודה על תוכניותכם? האמת, זה לא ממש משנה, אבל, שימו לב...- לא רק מנהלים עלולים להיות חשדניים, גם קולגות שמים לב לשינויים אצלכם...
אגב, אם אתם אוהבים לחיות על הקצה- נסו לשלב במקביל מספר מהנקודות המפורטות כאן...

אז מה עושים? איך לחפש עבודה בדיסקרטיות?

כל התשובות בפוסט ההמשך בשבוע הבא... ועד אז: חם שם בחוץ! שימרו על הכובע שלכם טוב, טוב :) !
נ.ב.
יש לכם עוד דוגמאות כדוגמת אלה שהעליתי כאן? מוזמנים להוסיף כאן למטה בתגובות...

5 תגובות:

  1. עדכון הפרופיל ברשת linkedin גם יכול להיות רמז לבאות...

    השבמחק
  2. כל כך נכון.
    בדרך כלל פעילות מוגברת ואינטנסיבית בלינקדין מראה על רצון לעזוב את העבודה.

    בנוגע לרופא שיניים/סידורים - במקום עבודה בעבר גיליתי בעיית שיניים וקבעתי (מפאת נוחות) תורים לבוקר. אחרי ארבעה או חמישה טיפולים הבוס שלי לקח אותי לשיחה ושאל אם הכל בסדר ואם יש סיבה שבגללה אני רוצה לעזוב. רק אחרי שהראיתי לו את המסמך עם התורים הוא נרגע.

    השבמחק
  3. כל הסימנים שאמרת נכונים אבל מנסיוני, לפחות בחברות קטנות ישנם שני מצבים נוספים:
    אם העובד ממש טוב ונחוץ, בדרך כלל הוא יודע את זה, ולכן קרה לי מספר פעמים שהעובד בא אלי ואמר לי בכנות שהוא מחפש עבודה. צעד שלדעתי נכון לעובד כזה, כי אם הוא באמת כזה טוב הוא ימצא עבודה, והעזיבה תהיה הוגנת וברוח טובה (אנחנו מדינה קטנה), כמו כן בדרך כלל גם הוא מרוצה מהמקום ולעיתים ניתן לפתור את הבעיה שגורמת לו לחפש (וכסף זה לא תמיד הבעיה). אגב מנהל טוב דואג, לדעתי, להעביר לעובד את המסר הזה (שהוא טוב, ושהוא לא יפגע אם הוא יבוא עם בעיה שגורמת לו לחפש).
    כשמדובר בעובד פחות מתאים (טוב זה בהרבה מקרים עניין של התאמה) הכל הרבה יותר פשוט, הוא לא יבוא. המנהל ירגיש שהוא מחפש, אבל זה לא יפריע לו, להפך זה יפתור לו בעיה.

    השבמחק
  4. הסיבות שאת מציינת שייכות לעבר או מתייחסות לעובדים זוטרים. היום מקומות עבודה ובמיוחד בהייטק לא דורשים מהעובד דין וחשבון יומי אלא תוצאה ברורה בחתך זמן. פעילות ברשת חברתית איננה פונקציה של עבודה בלבד וחבל שאת מציירת זו כך, זה שהמגזר שלכם עושה שימוש ברשתות חברתיות בלבד לא אומר שסוחף את כולם אחריו.
    שיחות טלפון אישיות יכולות להתקבל ממשפחה , ילדים , חברים וכן גם מגייסים. החוכמה של מנהל מוצלח היא לדאוג מהתחלה שהעובד יענה לשיחה ויאמר : " טוב לי אינני מחפש עבודה" . אולי תכתבי פוסט על זה במקום הנ"ל שהוא שלילי בבסיסו ורק יגרום למנהלים להיות חשדנים כלפי הסביבה וכמובן יפגע ביכולת הניהול הכול כך "טובה " שלהם.

    השבמחק
  5. נדמה לי שראיתי פוסט דומה מאוד בבלוג ישראלי אחר לפני כמה ימים, אבל אולי אני מתבלבלת

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...