הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

משנה מקום- משנה מזל...


חגים, חופשים, נסיעות... כל אלה הזכירו לי פתאום את סיני. יצא לכם לנסוע לשם? אם כן, אתם בטח זוכרים את הנהגים הבדואים ואיך הם נוהגים באזורים החוליים ליד הים. בהתחלה לא ממש הבנתי מה פשרה של נהיגת הסללום המוזרה של הנהג שלנו. "למה, לעזאזל, הוא לא נוסע ישר כמו נהג נורמלי" חשבתי לעצמי בעודי מיטלטלת באוטו ימינה ושמאלה. מאוחר יותר הבנתי שככה הם נוהגים שם כדי לא לחרוץ שבילים עמוקים מידי בחול. הנהיגה שלהם משטחת את החול במקום ליצור ערוץ עמוק מידי.

ולמה אני מספרת לכם את זה בכלל?

שאלה מצויינת!

במסגרת העבודה שלי אני נחשפת כל הזמן לכל סוגי הבעיות בחיפוש עבודה, אני פוגשת מחפשי עבודה, מבקרת בפורומים, קוראת בלוגים ומאמרים ושומעת כל הזמן את אותן הטענות: "אני שולח קורות חיים לאיזה מין חור שחור ולא מקבל שום תגובה", "אני לא מוצאת בכלל משרות שמתאימות לי!", "אני פונה למשרות שאני מתאים להן בול, אבל, לא מוזמן לראיונות כבר חודשים!", "אני לא מצליחה לעבור ראיונות משאבי אנוש...", "אני רואה את אותן מעט המשרות שמתאימות לי בכל האתרים והן כל הזמן חוזרות על עצמן" וכו', וכו'...

אז הנה השאלה שלי: כמה זמן אפשר להמשיך לחרוש את אותו השביל ועד כמה עמוק עד שמבינים שכדאי מאוד לשנות מסלול? או במילים אחרות: כמה זמן אפשר להמשיך באותה דרך שאיננה נושאת פירות או הצלחות עד שמבינים שמשהו דורש שינוי?

שנה חדשה היא הזמן המתאים ביותר להחלטות, לשינויים ולהתחלות חדשות. אם אתם מחפשים עבודה ומשהו לא עובד נכון, זה הזמן לשנות. זה הזמן לתקן ולשדרג את קורות החיים שלכם ולהחליפם במסמך שיווקי פותח דלתות. אם אתם מבקרים באותם שני אתרי דרושים קבועים ואין שם מספיק משרות רלבנטיות עבורכם, זה הזמן להרחיב את דרכי החיפוש. אם פניתם לחברת השמה ואתם לא מרוצים, פנו לאחרות. ואם אתם שוב ושוב מקבלים את ההודעה "תודה, אבל, לא..."מחברה בה התראיינתם, זה הזמן לחדד ולמרק את כישורי ההתראיינות שלכם.

כמה זמן כבר בזבזתם על חיפוש עבודה שהעלה חרס? אם אתם עונים לעצמכם "יותר מידי זמן..." ואם אתם לא ארכיאולוגים (בדיחה קטנה של גיקים... :) ) יש לי רעיון קטן בשבילכם:


"אחרי החגים" זה ממש תיכף, נצלו את הזמן שבין החגים כדי להכין את עצמכם לאחרי...



4 תגובות:

  1. אני חושב שהבעיה שלי היא פשוט שאת המשרות שאני רוצה, אף אחד לא מציע...

    השבמחק
  2. אכן IRA!!!!!!!!!!

    אני למשל רוצה את המשרה של מלכת אנגליה או, יותר מתאים הנסיכה של מונקו.
    באמת מתי המשרה הזו כבר תופיעה באתר Jobs משהו?????
    הרי יש לי את כל הקישורים לבצע את התפקיד הזה. בטוח שגם לך יש את הכישורים הנדרשים, ואף לפחות כישור אחד ברור שאין לי! (אאה וכן, המשרה כן מפלה על רקע המין של המועמד\ת).

    השבמחק
  3. אולי מצחיק אותך אבל אני הייתי רציני. אף אחד לא מחפש כמעט מנהלי ידע, או אפילו מדריכים לנושאים מסוימים. יש אולי מצב שהשוק מוצף, אפילו בנישות קטנות מסוימות...

    השבמחק
  4. כשהמצב הוא כפי שאתה מתאר, מה שיש לעשות הוא להבחון שינוי. לעיתים השינוי יכול להיות קל - אולי יש לך כישורים נוספים שאתה יכול להתפרנס מהם ואולי תמצא שנפתח בפניך עולם חדש.
    יכול להיות שהשינוי יהיה זמני-לעיתים כשאנחנו בפעולה, היקום נדיב עמנו ונותן לנו את מבוקשנו.
    בהצלחה,
    גליה

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...