הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 22 במאי 2011

המוצר הוא אתם, תגרמו לי לקנות...


כל מי שעוסק בשיווק או מכירות יודע את זה. וגם כל מי שהקים עסק. ההצלחה ברמה הבסיסית ביותר מותנית בראש ובראשונה במספר שלבים חשובים.
גם חיפוש עבודה הוא סוג של מכירה- מכירה של הניסיון, של הכישורים, של היכולות והפוטנציאל. לכן, למה שלא ניעזר בעקרונות הבסיסיים להקמה של עסק ונתרגם אותם לחיפוש עבודה?

אז הנה, ללא הקדמות מיותרות- 6 עקרונות להקמת עסק מצליח של חיפוש עבודה...:

1. הבסיס בכל עסק הוא מה מוכרים והאם יש לכך ביקוש? לא משנה אם מדובר במוצר או בשירות, לפני שתקימו עסק חדש חשוב ביותר לבצע סקר שוק ולבדוק מה המצב ועד כמה יש ביקוש למה שאנחנו רוצים למכור. וכן, אין דרך מעודנת יותר להציג את זה: בחיפוש עבודה, המוצר הוא אתם.

2. אז יש לנו מוצר ביד, מה עכשיו? השלב הבא הוא בידול. אין קורס אחד לשיווק בו לא ידגישו את חשיבות מציאת היחוד של המוצר/העסק שלכם ביחס למתחרים. במיוחד במקרים בהם יש הרבה כאלה....
כך גם בחיפוש עבודה. לפני הכל חישבו היטב- למה אתם ולא מישהו אחר? מה מייחד אתכם? מה היתרונות שלכם על פני שאר המועמדים שמתמודדים על אותה המשרה. המסקנות שתגיעו אליהן צריכות להיות מאורגנות במספר משפטים ברורים ופשוטים שכדאי מאוד למצוא להם מקום בקורות החיים שלכם וכדאי מאוד לא לשכוח להדגיש בראיונות העבודה, אליהם תוזמנו.

3. זיהוי וניבוי נקודות כשל וחולשה. יש מעט מאוד מוצרים או שירותים מושלמים. יש גם מעט מאוד מועמדים מושלמים. אם ידוע מראש שלמוצר יש הגבלות או בעיות מסויימות שעלולות להוריד את ערכו בשוק ואת מידת האטרקטיביות שלו, יש להיות, קודם כל, מודעים להן ושנית לדאוג מראש לפתרונות אפשריים.
אם, לדוגמא, יש לכם חור של שנה וחצי בין מקום עבודה אחד לאחר בקורות החיים- חישבו מראש איך תוכלו להסבירם בראיון עבודה. אם החלטתם לחזור מעצמאות לשכירות- חישבו היטב כיצד להסביר את הצעד הזה בראיון. אם בכל שנה אתם מחליפים מקום עבודה- חובה למצוא דרך להסביר את הקפיצות הללו. אם חסרים לכם קורס כלשהו או הסמכה מסויימת- אולי כדאי ללכת וללמוד? בכל מקרה- הבסיס הוא- היו מודעים לנקודות הבעייתיות והכינו מראש פתרונות.

4. הכינו תוכנית עסקית. הבסיס לכל עסק היא התוכנית העסקית. בחיפוש עבודה מומלץ ביותר לבנות תוכנית פעולה עוד לפני תחילת החיפוש. מהי המטרה? מה מחפשים? מהם האמצעים להשגת המטרה? כמה זמן נתון? כמה משאבים קיימים? בניית סדר עדיפויות, תכנון תוכנית עבודה וכן הלאה...

5. האריזה. יש לנו מוצר או שירות- איך נהפוך אותו להכי אטרקטיבי שאפשר? מה יגרום ללקוח ל...-טוב אין דרך אחרת להציג את זה- להושיט יד לארנק שלו ולקנות...?
בחיפוש העבודה, כשהמוצר הוא אתם- האריזה היא קורות החיים שלכם. דאגו לאריזה מושכת שתגרום ללקוח הפוטנציאלי שלכם להושיט יד לטלפון, ליצור איתכם קשר ולזמן לראיון.

6. המחיר. לכל מוצר או שירות יש שווי שוק שנקבע בסופו של דבר על ידי כוחות הביקוש וההיצע. המחיר, אם נחזור לתחום חיפוש העבודה, הוא דרישות השכר שלכם. בררו היטב וודאו שדרישות השכר שלכם תואמות את שווי השוק שלכם.

יש לכם עוד טיפים עסקיים שניתן לתרגם לחיפוש עבודה נכון יותר? מוזמנים להגיב כאן למטה...


8 תגובות:

  1. לא לשכוח את שרשרת ההפצה:
    ככל שתעבדו עם יותר מפיצים תגיעו ליותר לקוחות (קרי מגייסים).
    מצד שני כדאי לשקול לעבוד עם מפיצים בלעדיים, או בלעדיים לתקופה מסוימת (קרי מספר חברות השמה מצומצם...)

    השבמחק
  2. הכל טוב ויפה. אבל לך תתמודד עם מצב עגום, בו המוצר, יהא טוב ככל שיהיה, הוא מוצר וותיק מאד בשוק, והוכיח היטב את עצמו, אך מה לעשות- עקב היותו מוצר מוכח וותיק, ועל אף היותו כזה- הוא נחשב מוצר פג תוקף בעיני הרוכש הפוטנציאלי.

    השבמחק
  3. ...המשך: אפילו אם הוא במחיר מבצע.

    השבמחק
  4. אמנון, אתה מתייחס לבאז שקיים היום או למעשה ב 2-3 שנים האחרונות....

    מחפשים למעשה מוצר שהוא ה NG של המוצר הנוכחי.....
    המצב עגום בשוק, אכן כן...

    השבמחק
  5. משום מה בתמהלית השיווק מדברים על 2 נקודות שלא הועלו פה - הזדמנויות ואיומים.

    הזדמנויות - להציג את המוצג בפני הלקוח (חברת סטרטאפ) ולנצל את ההזדמנות שאין עדיין תהליכים מסודרים כדי להציג את עצמך ולנסות לדחוך אותך...

    איומים - כל אותם מתחרים ....שמנצלים את ההזדמנות או שיש להם עטיפה יותר "מושקעת" (דהיינו יותר ניסיון) ממך.....

    השבמחק
  6. למי שלא ירד לסוף דעתי-
    פג תוקף == אדם בגיל שנחשב פסה/לא שווה/כבד/מיותר/לא טוב/שלילי/לא קולט/סנילי/לא פתוח/ לא מקבל ביקורת/לא משתף פעולה/לא מסוגל ללמוד/ דורש משכורת של אסטרונאוט/וכו'.

    דהיינו: מעל 40/45/50 וכו'.
    ןהכל, מהמציאות. מתובל בציניות מהחיים.
    עצוב שכך.

    השבמחק
  7. לאחרונה, חלק גדול מהתגובות כאן בבלוג הן בנוגע לקושי למצוא עבודה בגילאי 40-45 פלוס... ואני מודעת לקושי הזה.
    עם זאת, חשוב להבין שאנחנו- כל אחד כפרט- איננו יכולים לבד לשנות את המצב הזה, כל שאנחנו יכולים הוא להתמודד עם המצב ולנסות למצוא פתרונות.
    הטיפים בבלוג הזה פונים לכלל מחפשי העבודה בכל הגילאים ותחומי ההתמחות וביניהם, גם למנוסים יותר שבחבורה. המטרה בטיפים האלה היא לתת כלים לחפש עבודה נכון יותר בכל מה שתלוי בנו עצמינו ולא בגורמים מבחוץ.
    זה מה שכל אחד מכם יכול לעשות כבודד.
    בשביל להתמודד עם אותה האפליה שאתם מזכירים כאן ברצינות, צריך להתאגד בגוף אחד גדול ובעל כוח ולנסות לתקן את המצב דרכו. כל עוד המחאה תישאר וירטואלית ברשתות החברתיות/בבלוגים ואתרים- המצב מן הסתם לא ישתנה- מקסימום יוזכר יותר בסדר היום, אבל, שום שינוי לא באמת יקרה.
    לכן, אם מישהו כאן רוצה לשנות משהו- אולי כדאי להתחיל לעסוק בפעילות אקטיבית בענין...
    סתם רעיון למי שהנושא כואב וקרוב לליבו.

    השבמחק
  8. ערב טוב למאיה וכל המגיבים
    ברמה הפרקטית והמיידית אני חושב שצריך לתת במה ולפרסם את כל אותם החברות הנותנות הזדמנות שווה למבוגרים .
    אינטל מגייסת גם מבוגרים ואינה מפלה מועמדים
    פלאפון פרסמה מודעה בא דרושים מבוגרים
    בעמוס גזית מתייחסים למבוגרים כמו לכל שאר המועמדים
    בטוחני שיש עוד
    בהצלחה

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...