הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 5 ביוני 2011

איך לבחור תמונה מנצחת ללינקדאין ולמה בכלל לטרוח?


הרבה אנשים שואלים אותי כל הזמן אם זה באמת כל כך משנה אם יש להם או אין להם תמונה בלינקדאין. אז כן, אם כבר פתחתם לעצמכם פרופיל בלינקדאין, השקיעו עוד מספר דקות והוסיפו גם תמונה.
למה?

- כי אם לרוב המשתמשים יש תמונה ולכם אין- עלולה לעלות השאלה- למה? מה יש לו/לה להסתיר??

- כי תמונה הופכת אתכם לאנושיים יותר, לנגישים יותר, למשהו שהוא מעבר לערימה של תוכן שחור על גבי לבן.

- כי אם אתם בתחום עיסוק הדורש ייצוגיות ועבודה עם אנשים, המראה שלכם עשוי להיות קריטריון נוסף בדרישות המשרה, גם אם אף אחד לא יודה בזה בפה מלא.

- כי (ואני יודעת שזה נושא רגיש מאוד) אם יש לכם רקורד עשיר וניסיון רב שנים ואתם נראים צעירים מגילכם, תמונה תוכל אולי לעזור קצת בענין האפליה שכמעט כל מחפש עבודה בן 45+ שאני פוגשת מתלונן עליה.

- כי תמונה מאפשרת לאנשים מעברכם להיזכר בכם. אנשים שמכירים הרבה אנשים מתקשים לזכור את השמות של כולם, ולפעמים קל יותר להיזכר במישהו כשרואים תמונה שלו.

- כי באמצעות התמונה שלכם, אנשים יוכלו לזהות אתכם לא רק און ליין אלא גם אוף ליין באירועים מקצועיים, כנסים או סתם בכל הזדמנות אחרת.

- כי תמונה היא חלק מהמיתוג האישי שלכם ברשת וחלק מהרושם הראשוני שאתם יוצרים.

אז נניח שהצלחתי לשכנע אתכם, מה עכשיו? איך בוחרים את התמונה המנצחת ללינקדאין?

נכנסתי השבוע לאחת מהקבוצות הגדולות לחיפוש עבודה בלינקדאין ועשיתי סקר קצר. עברתי על עשרות פרופילים של מחפשי עבודה ישראלים ובדקתי איזו תמונה הם העלו.
מה מצאתי?
מצאתי שרבים מהפרופילים עדיין חסרי תמונות. מצאתי שכ 30% מהחברים העלו תמונה שאפשר לתת לה את הציון "טוב מאוד" ומצאתי הרבה מאוד תמונות שלא מתאימות בכלל לרשת חברתית מקצועית כמו הלינקדאין.

אגב, בגלל שתוכן משעשע או מהנה לשעות הפנאי לא תמצאו שם, אני מניחה שהסיבה לפתיחת פרופיל בלינקדאין נובעת מאחת משתי הסיבות האלה:
1. לחזק ולהרחיב את רשת הקשרים העיסקיים/מקצועיים.
2. לחפש עבודה.

אם כך, זה מה שכל חבר ברשת הזו חייב לזכור: אני כאן בשביל לקדם את העסק שלי/להרחיב את רשת הקשרים המקצועיים שלי/בשביל למצוא עבודה.

אם המטרות שלכם הן אחרות- אשמח לשמוע מהן, אבל אני גם ארשה לעצמי להציע לכם להשתמש ברשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק או טוויטר שיכולות לענות על טווח רחב יותר של צרכים חברתיים שלינקדאין לא מסוגלת וגם לא תוכננה לענות עליהם.

אז איזה תמונות מצאתי בשיטוטים שלי? תמונות מחוף הים, בשמלת כלה מהחתונה, תמונות על אופניים, סמלים/גרפים/לוגו של החברה בה עובדים, עם ילדים, עם בן/בת זוג, עם משקפי שמש, בחושך, בערפל, תמונות קטנות ולא ברורות, בפרופיל, תמונות אמנותיות של חלקי פנים, תמונות בלבוש חושפני, פוזות לא ייצוגיות כמו למשל בשכיבה... ועוד ועוד, לא רוצה להלאות אתכם.

אגב, אם עקבתם, אז בטח שמתם לב שבימים האחרונים היה באחת מהקבוצות בלינקדאין דיון ארוך בדיוק בנושא הזה ועלו שם כל מיני דעות לכאן ולכאן. בין היתר אנשים ביקשו מהאחרים לחוות דעה על התמונה שלהם ואיזה רושם ראשוני היא יוצרת.
אז לכל מי שהשתתף בדיון הזה וגם לאחרים הנה 9 טיפים לבחירה נכונה של תמונה:

- ביחרו תמונה בהירה ולא חשוכה, כשהרקע בהיר גם הוא.

- על התמונה להיות בדיוק כמו תמונת פספורט- תמונה של פנים וצוואר וקצת מהכתפיים.

- הימנעו מתמונות נוף שבהן אתם נראים בגודל נמלה והעיקר הוא הנוף שמסביב. בלינקדאין העיקר הוא אתם.

- שימו לב למימשק העלאת התמונה ולגודל המקורי של אותו ריבוע קטן שמקצים לנו שם. גם ככה הוא קטן מאוד, לכן נצלו את כולו ואל תעלו תמונה חתוכה וקטנטנה שמנצלת רק חלק מהמקום.

- הימנעו מתמונות שכוללות אנשים אחרים, בני זוג או תינוקות חמודים- כן, אפילו אם אתם ממש גאים בהם.

- אם זו תמונת פספורט, אז לא כל כך משנה מה תלבשו מתחת לאזור הכתפיים, אבל אם רואים חלק מהחולצה, כדאי שהיא תהיה בצבע שמחמיא לכם.

- משקפי שמש יוצרים תחושה של ריחוק. כך גם תמונות בזווית של פרופיל. ביחרו תמונות שבהן הפנים שלכם נראות בבירור ולכיוון המצלמה.

- יצירתיות ואומנותיות- אלה תכונות חשובות, אבל, אני מעדיפה שתשכנעו אותי באמצעות התוכן בפרופיל שלכם שאתם ניחנים בהן ותשאירו אותן מחוץ לתמונה שבחרתם.

וטיפ אחרון לסיום- נסו להיכנס לנעליו של צופה אקראי בפרופיל שלכם. הסתכלו על התמונה שבחרתם ושאלו את עצמכם: האם אני רוצה לעשות עסקים עם האיש/ה הזה? או לחילופין: האם אני רוצה לזמן אותו/ה לראיון עבודה? זוהי נקודה חשובה.
איזה רושם אתם עושים על אותו צופה אקראי? האם זה מקדם את מטרתכם ברשת הזו??? בטוח ששמעתם את הביטוי- כשיש ספק- אין ספק... אם יש לכם ספק שהרושם שהתמונה יוצרת היא לא בדיוק מה שהתכוונתם לו, החליפו אותה ויפה שעה אחת קודם.
ואם לא הבנתם, הכוונה לעכשיו...
כן, כן...
ממש עכשיו...
יאללה, נו, למה אתם מחכים?... :)

נ.ב.
בפגישת יעוץ תוכלו לקבל עשרות טיפים נוספים בנושאי מיתוג ברשתות חברתיות, נטוורקינג, בניה נכונה של פרופיל משתמש ושיטות חיפוש עבודה יצירתיות בלינקדאין- לפרטים צרו איתי קשר במייל:
maya.bouhnik@gmail.com


4 תגובות:

  1. תודה על הפוסט המעניין

    השבמחק
  2. מעבר לפינה הבעייתית שהתמונה רומזת לגבי הגיל, נותנת עדיפות לבעלי מראה חיצוני מסויים ועוד; יש נקודה חשובה לזכותה: המראיין רואה כך בן אדם מולו, ולא רק "קורות חיים".
    זו בדיוק הסיבה מדוע ללא פגישה אישית לא ניתן להתקבל לעבודה- הרי ניתן היה לתהות למה צריך פגישה אישית אם את הכל אפשר לברר במייל..

    השבמחק
  3. שכנעת אותי...
    אחרי הרבה זמן ב-LinkedIn הוספתי תמונה...

    השבמחק
  4. לאבי- תודה רבה :), גרי- צודק... ומוטי- מזל טוב, תתחדש... ;)

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...