הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 12 ביוני 2011

והעיקר והעיקר- לא להתייאש כלל...!


לפני כמה שנים עשיתי לצוות שלי תרגיל קצר באחת מהישיבות. חילקתי את האנשים לשלוש קבוצות, לכל קבוצה נתתי חבילת קוביות דומינו ועל כל קבוצה היה לבנות מהקוביות מגדל. הקבוצה המנצחת היתה זו שהצליחה לבנות את המגדל הגבוה ביותר.

אם עברתם כל מיני סדנאות ניהוליות, יכול להיות שגם אתם נתקלתם בתרגיל הזה. בכל מקרה, נזכרתי בו השבוע, כשנפגשתי עם מחפש עבודה שאיננו עובד כבר כשנתיים, במהלכן הוא מחפש עבודה ללא הצלחה.
מיותר לציין שהוא הגיע לפגישה נואש לגמרי וחסר כל תקווה ואני בטוחה שכל אחד מכם היה מרגיש כך לאחר שנתיים של ניסיונות שלא צלחו.
אבל, לאחר שיחה ארוכה איתו הבנתי את שורש הבעיה: עד היום ובמשך שנתיים הוא פשוט לא חיפש עבודה באופן הנכון. וכשאני אומרת "לא חיפש נכון" אני מתכוונת לכך שבתחילה הוא מאוד נהנה מהחופש ולכן לא באמת היה מעונין למצוא עבודה. כשכבר התחיל לחפש- הוא לא השקיע מספיק זמן או שלא חיפש במקומות הנכונים וגם סמך יותר מידי על האחרים במקום על עצמו. ובהמשך כשהתחיל להתייאש הוא פשוט חשב לעצמו "נו טוב, מה כבר יש לי להפסיד?" והתחיל להפיץ את קורות החיים שלו לכל עבר, כולל למשרות שכל קשר בינן לבין הניסיון שלו הוא מקרי בהחלט.

זוהי תבנית התנהגות שגויה שאני נתקלת בה לא מעט. בתחילה שאננות יתר ובסוף יאוש מר שבעקבותיו שליחת קורות חיים ללא רסן. שניהם, אגב, אינם בריאים כלל ושניהם משתקים ופוגעים בסיכויים למצוא עבודה.

אז מה אני מציעה? קודם כל לא להיות שאננים מידי. חופש זה מצוין וכיף ולפעמים ממש צריכים את זה, אבל, גם לעבוד צריכים וזה לא מותרות ולכן אם אינכם עובדים דאגו לסדר יום קבוע של חיפוש עבודה. נצלו את הזמן החופשי בכיף, אבל דאגו בד בבד להשקיע לפחות שעתיים-שלוש ביום בפעולות שיקדמו את חיפוש העבודה.

שנית, וזה מחזיר אותי לתרגיל הדומינו, חישבו מחוץ לקופסא.
יודעים מהי השיטה לבנות את המגדל הגבוה ביותר מכל קוביות הדומינו? הטריק הוא פשוט: במקום לבנות מגדל רעוע במרכז החדר, התחילו לבנות את המגדל בפינה שלו. השעינו את הקוביות על הקיר והרי לכם מגדל חזק שאיננו נופל מכל נשיפה.
כך גם בחיפוש עבודה- די בטריק קטן ובחשיבה קצת יצירתית בכדי לשפר סיכויים. לפעמים מספיק לשנות משהו בקורות החיים, או להרחיב את דרכי החיפוש ולפעמים תצטרכו פשוט להיות במקום הנכון בזמן הנכון.
מה שחשוב לזכור הוא: אל תסמכו רק על אחרים (חברים, חברות השמה)- היו אקטיבים בעצמכם. אף אחד לא יעשה את העבודה בשבילכם או במקומכם....

אגב, למרות שאותו מחפש עבודה חיפש במשך שנתיים, התברר לי שהוא פחות או יותר שם את כל הביצים בסל אחד. הוא שלח קורות חיים לשתי חברות השמה, בדק משרות במשך שנתיים באותו אתר דרושים קבוע וניסה להפעיל את אותם 5-6 חברים.
וזהו.
אז אתם יודעים מה?
היום, חברים, קשה מאוד למצוא ככה עבודה. חיפוש עבודה נכון מנצל בו זמנית כמה שיותר ערוצים ושיטות חיפוש במקביל.

לסיום, הכי חשוב- אל יאוש! כל עוד אתם לא בטוחים שעשיתם את כל שביכולתכם בכדי למצוא עבודה ואם יש עדיין דרכים שלא ניסיתם- אין שום תירוץ להתייאש...

לטיפים וטריקים נוספים לאיך בונים את המגדל הכי גבוה מדומינו ;) ...: maya.bouhnik@gmail.com


5 תגובות:

  1. טוב, אז אני מנסה גישה חדשה. אולי להציג ברשת דברים שאני יודע ודברים שפיתחתי כמו מה ששמתי ב"אתר שלי". לא יזיקו לי עוד כמה משתמשים כדי שאוכל לפרסם אותו יותר טוב בפייסבוק.

    השבמחק
  2. שוהם זילברמן15 ביוני 2011 בשעה 23:38

    יופי של פוסט.

    השבמחק
  3. מאיה, כתבה ממצה וחכמה. יפה מאוד.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...