הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 24 ביולי 2011

טיפ השבוע לחיפוש עבודה: יש דברים שהשתיקה יפה להם...

לא חושבת שיש צורך לחזור שוב על החשיבות של איך אנחנו נראים במדיה החברתית ומה כותבים שם. אני בטוחה שאין אדם אחד שלא מודע לזה כבר מזמן.
אבל, למרות שהנושא הזה כבר נטחן לגמרי מכל הכיוונים עד לרמת סלט קצוץ דק-דק, עדיין אפשר להיתקל ברשת חברתית מקצועית כמו ה LINKEDIN במצבים שאין דרך אחרת לתאר אותם פרט ל"לא יאמן!".

כהרגלי, יצא לי לאחרונה לשתף בלינקדאין פוסטים הקשורים לחיפוש עבודה. אני מודה שכל הנושא הזה: "חיפוש עבודה" הוא נושא שעלול להיות רגיש במיוחד לאנשים מסויימים. ובאמת, הפוסטים שלי עוסקים לא פעם בנושאים שהם קצת רגישים, נושאים שאולי מציבים מראות שהההשתקפות מהן לא תמיד כזו נעימה. לעיתים אני כותבת על בעיות וטעויות שקשה להודות בהן ואני מודעת לכך.

כיוון שכך, יש מקרים בהם הפוסטים שלי זוכים לכל מיני תגובות בלינקדאין. אז למרות שאני הראשונה שתדחוף ותתמוך בהשתתפות פעילה ברשת חשוב לזכור: התגובות בלינקדאין אינן טוקבקים! הן מתפרסמות תחת השם האמיתי שלכם ומי שעלול לראות אותן הם בדיוק אלה שלא כדאי שיראו...

ואני אסביר את כוונתי: גם אם נתקלתם בדעה הפוכה לגמרי מהדעה שלכם, גם אם אתם לא מסכימים עם הנאמר, גם אם אתם כועסים או מאוכזבים מאוד ממשהו או מהתנהלות מסויימת של מישהו- אתם חייבים להפעיל צנזורה על התגובות שלכם.

נכון, לעיתים בכל הקשור לחיפוש עבודה נתקלים בקשיים ובבעיות וזה יוצר תסכולים וכעסים. נכון שלא הכל מושלם. נכון שיכול היה להיות הרבה יותר פשוט אם המעסיקים היו מושלמים ותהליכי הגיוס יעילים וכל ממייני קורות החיים מנוסים ומקצועיים. נכון שהיה אידאלי אם כל חברות ההשמה יכלו להעניק טיפול VIP לכל מועמד שפונה אליהם ונכון שלגיטימי לצפות מהמגייסים שישקיעו יותר מ 2-3 דקות לעיון בקורות החיים שלכם. כל זה והרבה יותר מזה נכון בהחלט. אבל, אנחנו לא חיים בעולם מושלם...

לכן, הטיפ שלי להיום הוא כזה: גם אם אתם מחפשים עבודה וגם אם לא, זה לא משנה- לפני שאתם מעלים תגובה בלינקדאין בידקו טוב טוב למי אתם מגיבים. קיראו את הפרופיל שלו והבינו במה הוא עוסק וגם חישבו קצת על מה עלולים לחשוב עליכם אחרי שתתבטאו בצורה מסויימת.
אני עצמאית עכשיו ועוסקת במתן יעוץ למחפשי עבודה והנה רק לפני מספר ימים קיבלתי תגובה לאחד מהדיונים שלי שכללה כל כך הרבה טעויות בסיסיות והיתה קשורה לחברת ההשמה שלי ולפקידות הקבלה שלי, שכנראה אינן יודעות אנגלית בעוד שמיותר לציין- אין לי משרד, לא פקידות קבלה ונוסף על כך אינני עוסקת בהשמה... אני מניחה שנושא הדיון שהעליתי גרם לתחושת תסכול כלשהי והתגובה שנכתבה שם הושפעה מההקשר הזה, אבל תסכול וסערת רגשות הן לא תירוץ מספיק טוב להעלאת תגובה שאחרים עלולים לחשוב שהיא קיצונית מידי, מבוססת על הנחות שגויות וחוסר תשומת לב או סתם לא לענין.

אנחנו חיים בדמוקרטיה ואין כמו חופש הדיבור, על אחת כמה וכמה ברשת חברתית ולמרות זאת.... העלאת תגובות שעלולות ליצור אנטגוניזם, תגובות שיש בהן טעויות, תגובות אגרסיביות מידי, תגובות שעלולות להעיד על חוסר הבנת הנקרא, או חוסר שימת לב לפרטים, או כל תכונה אחרת שניתן להסיק מהן- הן תגובות שלטעמי ברשת מקצועית- השתיקה יפה להן.
תגובות שכתיבתן עלולה להציג אתכם בצורה שהיא קצת פחות מהכי טוב שאפשר- עדיף לא להעלות בכלל. ובמילים אחרות- מה שעלול להזיק, לא כדאי לכתוב ואם ממש חייבים- חשוב לשמור על רמת התדיינות בסיסית נאותה. אתם לא יודעים איזה רושם זה עלול ליצור, מי עלול לקרוא ו...כמה גבות עלולות להתרומם בתגובה....

3 תגובות:

  1. הכל נכון, וזה מזכיר מקרה מפורסם של ד"ר ממורמר, שרק הוכיח שזה שהוצאת דוקטורט, לא בהכרח הופך אותך לאיש חכם.

    השבמחק
  2. כמו ברוב הדברים בחיים עדיף להיות חכם מצודק,יפה דרשת.

    השבמחק
  3. :) בעצם את רצית לספר לנו כמה מרגיז זה כשמישהו ממציא עלייך סיפור ומפרסם אותו כאילו זה נכון, ואחר כך לכי תוכיחי שאין לך אחות.

    אוקיי.
    מובן. אין לך משרד ואין לך עובדות, ואלה העובדות.

    בהצלחה!
    טל

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...