הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

פוסט אורח: 10 דרכים להרוס מצגת מקצועית...


זהו אמנם בלוג בנושא חיפוש עבודה, אבל מידי פעם אני אוהבת להעלות כאן פוסטים אורחים בנושאים הקשורים לעבודה עצמה, כי בסופו של דבר זוהי המטרה, לא? למצוא עבודה וגם להצליח בה....

אני שמחה לארח היום את אח שלי, גיל בוכניק, איש היי-טק ובלוגר גאה בפני עצמו. הפוסט הזה פורסם לראשונה בבלוג שלו :
The Mobile Spoon - בלוג מקצועי בנושאי Mobile.
כל מי שמשתתף במצגות כשגרה שוטפת של עבודה, ימצא את הפוסט הזה די... משעשע...ואולי גם מוכר... :)

אז די עם ההקדמות, הנה 10 דרכים להרוס מצגת (וגם: עשר דרכים לפספס הזדמנות מושלמת להרשים קהל בסמינר):

1. להגיע לבמה באיחור קל, אז מה עם המצגת היא רק 20 דקות וקהל היעד הוא לקוחות פוטנציאלים...

2. לחלק את המצגת בין ארבעה אנשים. 5 דקות למציג.

3. לבזבז את ארבעת מתוך חמשת הדקות הראשונות של מציג מספר 1 בהצגת שאר האנשים (מי הם, כיצד התגלגלו לעבוד יחד,מה הם עשו בצבא, כמה הם אוהבים אחד את השני...).

4. להעביר מצגת שלמה בנושא ממשק משתמש מבלי להראות תמונות ויזואליות או צילומי מסך.

5. לבזבז דקה בכל מעבר מביך בין מציג אחד לשני.

6. לשכוח להעביר את השלט (הדבר הזה שמעביר שקפים) במעבר בין מציג מספר 2 למציג מספר 3.

7. לתת למציג מספר 2 (זה עם השלט ביד) לשבת בקהל ולדבר עם השכן בזמן שכולם מחפשים את השלט...

8. להראות שקף עם מילה אחת: "דמו", ולהתנצל על כך ששכחת להביא את הדמו איתך...

9. לספר על פרוייקט שבו שימשת כיועץ לעיצוב ממשק משתמש עבור מוצר מעניין, שהרבה אנשים יזדקקו לו כי הוא ממש מתבקש והצורך קיים ומוצר כזה יכול מאוד לעזור וממש צריך אותו... וככה לשרוף את חמשת הדקות המוקצבות בהצגת הרעיון מבלי לדבר על הממשק עצמו.

10. לסיים את המצגת עם פרטי החברה כדי שכולם יוכלו לרשום: "לזכור לא לעבוד לעולם עם החברה הזאת...".

זה אולי נשמע קצת מצוץ מהאצבע, אבל הייתי נוכח במפגן אווילות שכזה לפני מספר חודשים באירוע Mobile שדווקא היה די טוב מבחינה מקצועית, אך גם סיפק את הסחורה מבחינת בידור והשראה לכתיבה...

יצאתי מהארוע חמוש במספר רעיונות חדשים, כרטיסי ביקור, חולצה, סיכות מטופשות, עט מיותר ו...גם עם רושם ראשוני, שיהיה קשה מאוד לשנות, על חברה ששילמה הרבה יותר מידי כסף עבור פרסום שלילי...

יש לכם טיפים להעברת המצגת המושלמת? מוזמנים להוסיף אותם כאן למטה בתגובות.


6 תגובות:

  1. אם הפנמנו את טיפ מספר 2, אזי מספר 3 ו־5‒7 הם ארבעה טיפים מיותרים וכבר לא מצחיקים.

    והרי טיפ נוסף: על מנת שיהיה מקום ראוי לתשומת־לב חוזרת, כדאי להפחית את עומס הפרסומות ולהפעיל את מסנן תגובות הספאם בבלוג של גיל.

    השבמחק
  2. חזוס כריסטוס! - זה נשמע כמו מצגת מהגהינום...
    מה מאכילים את החבר'ה האלה שם?

    השבמחק
  3. אני הייתי מוסיף טיפ נוסף: שימוש ביותר מידי טקסט במצגות.

    זוהי אחת הטעויות הנפוצות ומלא נופלים בזה: אתה הופך את המצגת לשיעור ונותן לקהל לגיטימציה לעשות אימיילים...

    השבמחק
  4. הפוסט עצמו סביר למעט חזרות ויתירות של טיפים. העטיפה (האתר של הבלוגים) פוגמת בו - המון פרסומות שעבורי פוגמות במקצועיות הבלוג ורצינות האתר.
    טיפ חשוב הוא גם לא לקרוא את הטקסט הכתוב אלא לדבר עליו. אני נוהג להניח לקהל לקרוא ולתת ערך מוסף לטקסט הכתוב.

    אשמח לקבל בלוג על איך כן עושים מצגת בדגש על שמירה על זרימה הגיונית לאורך המצגת.

    השבמחק
  5. 1.לחלק את המצגת לחמישה נושאים מקסימום. לכל נושא לא יותר משלושה תתי נושאים.
    2.לנוע על הבמה. להסתכל לכל הצופים בעיניים.
    3.לדבר בגובה העיניים. קחו בחשבון שחלק מהקהל לא מכיר את המונחים הטכניים בהם את משתמשים ביומיום ובוודאי לא את הקיצורים שלהם.
    4. להיות ממוקד על תת הנושא והנושא המרכזי.
    5. אם מדובר במוצר פיזי, הביאו איתכם הדגמות של מוצרים שונים.
    6. אל תחשיכו את האולם.
    7. אל תעבירו פרזנטציה לאחר ארוחת צהרים.
    8. השתמשו בדמיון. תנו דוגמה לסיטואציה אמיתית המבליטה את הצורך של המוצר. אם הקהל כבר חווה אותה, המוצר הופך להיות רלוונטי ובוודאי הצורך להקשיב ולשאול.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...