הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

טיפ השבוע לחיפוש עבודה: הכל יחסי

הנה וידוי אישי, שעל פניו, בכלל לא קשור לחיפוש עבודה:

לאחר השירות הצבאי החלטתי ללמוד באוניברסיטה (מקורי, אני יודעת... :) ). לשם כך, כמו שידוע לכולנו, צריך לעבור מבחן פסיכומטרי. באותם הימים (ואני מקווה שזה לא יסגיר את גילי, בכל זאת...אישה...) כבר היו קיימים קורסים להכנה לפסיכומטרי, אבל, לעבור קורס כזה לא היה בגדר הכרח. אם הייתם מסוגלים להושיב את עצמכם וללמוד מספרים, יכולתם לעשות את זה גם לבד.

כיוון שהייתי צעירה ונאווה- פניתי לאבא שלי בבקשה להרשם לקורס הכנה. אין לי מושג כמה קורס כזה עולה היום, אבל בזמנו זה בהחלט לא היה זול. אבא שלי הסכים, אבל גם הציע לי הצעה חלופית: הוא טען שכיוון שאני ידועה ככזו שמסוגלת ללמוד לבד כל מה שרק מתחשק לי, גם להתכונן למבחן כזה הוא בטוח שאצליח לבד. אם אחליט לעשות את זה בכוחות עצמי, הוא ישמח להעניק לי את מחיר הקורס במתנה.

אז, מכיוון שאוהבת קניות אנוכי, הסכמתי לאתגר הזה והשאר הוא היסטוריה- למדתי לבד, ניגשתי פעם אחת לבחינה, הצלחתי בה וכמובן, גם יצאתי למסע קניות מפנק. מה שנקרא: מסלול הכל כלול... :)

והנה ה"אבל". היום, אני בטוחה שלא הייתי לוקחת את אותו הסיכון. היום כמעט כולם עוברים קורס הכנה לפסיכומטרי ואם כולם עוברים אותו חוץ מכם, יש חשש סביר שהציון שתצליחו להשיג יהיה נמוך יותר מזה של "כולם". במיוחד במבחן שהציון בו ניתן ביחס להצלחות של שאר הנבחנים (מה שנקרא- התפלגות נורמלית, אם אני זוכרת נכון את שיעור 2 בקורס מבוא לסטטיסטיקה).

אז מה הקשר לענייננו: חיפוש עבודה , ולבלוג הזה? הקשר פשוט מאוד, אפילו:

פעם יכולתם לגשת בלב בוטח לפסיכומטרי גם אם לא עברתם לפני כן קורס הכנה וזה היה בסדר, אבל, היום מעטים יעזו לעשות זאת. זו גם המגמה בחיפוש עבודה: פעם יכולתם לשלוח בלב שלם קורות חיים שכתבתם בעצמכם, אבל היום יש הרבה יותר מודעות לכתיבה נכונה של קורות חיים.

לאחרונה יוצא לי לפגוש יותר ויותר מחפשי עבודה בשלבים המאוד התחלתיים של החיפוש שלהם. מחפשי עבודה (או אפילו כאלה שעדיין לא מחפשים, רק בונים את התשתית לחיפוש) שמבינים שכללי המשחק בחיפוש עבודה השתנו בשנים האחרונות ולכן כדאי לעשות את זה כמה שיותר נכון כבר מההתחלה. והכוונה ב"לעשות את זה נכון" היא בכתיבה נכונה של קורות חיים שיווקיים. קורות חיים שעוטפים את הנסיון שלכם באריזה היפה והמושכת ביותר. כזו שתגרום למעסיקים להרים אליכם טלפון ולזמן אתכם לראיון.

בדיוק כמו בפסיכומטרי- גם בשליחת קורות חיים ה"ציון" שאתם מקבלים (דהיינו, הסיכוי לקבל תגובה) איננו הציון האמיתי שלכם, הוא יחסי למתחרים שלכם על אותה המשרה. ובמילים אחרות, אם למתחרים יש קורות חיים טובים יותר- מבחינה לוגית- הפתעה!!- לכם יש קורות חיים טובים פחות.

החיים הופכים ליותר ויותר מורכבים בהרבה תחומים, כמעט כל דבר דורש התמחות. זו גם המגמה בשנים האחרונות בחיפוש עבודה. אז אם נדמה לכם שפעם היה קל יותר למצוא עבודה- זה בכלל לא נדמה לכם. זה בדיוק המצב.
ולכן, אם אתם מחפשים כבר תקופה ארוכה עבודה חדשה ולא בדקתם/שדרגתם/שכתבתם עדיין את קורות החיים שלכם- כדאי מאוד לעשות זאת.
ואם אתם רק מתכננים להתחיל לחפש- כדאי לשקול שדרוג קורות חיים כבר עכשיו כדי לחסוך זמן יקר בעתיד.



**נ.ב. גילוי נאות:
נכון, כמי שעוסקת במתן שירותי יעוץ לחיפוש עבודה, אני לא אובייקטיבית. מצד שני, כל העובדות בפוסט הזה נכונות: יש כיום יותר שירותים לשדרוג קורות חיים ויש יותר מחפשי עבודה שנעזרים בהם. ומעבר לזה, הפניה לשדרוג נעשית יותר ויותר מוקדם בתהליך החיפוש.
אז, אם אתם שוקלים לבצע בדיקה ושדרוג של קורות החיים שלכם, אם חשובים לכם יחס אישי ואיכות על פני כמות. אם המצב דורש לא רק שכתוב ותיקון, אלא גם בניית אסטרטגיה לחיפוש עבודה שהכי נכונה ספציפית לכם. אם חשוב לכם נסיון קודם ואמיתי מהשטח של מיון וגיוס של אלפי עובדים ואם תשמחו למעט תמיכה ויעוץ בתהליכי חיפוש העבודה גם אחרי השדרוג- מוזמנים לפנות אלי:
maya.bouhnik@gmail.com


4 תגובות:

  1. מאיה- אין כמוך!
    לפני שקראתי את הדברים שלך, חיפוש עבודה היה נראה כמו משהו כאוטי וחסר צורה מוגדרת.

    השבמחק
  2. מאיה - הגדרת בצורה הכי פשוטה עולם ומלואו: שיש תחרות בשוק, שמי שלא טורח לשפר את עצמו כל הזמן - מתדרדר.

    כל הכבוד לכתבה היפה, הממצה ומלמדת!

    שמואל שעיה
    מנכ"ל ארדיקס

    השבמחק
  3. מאמר מצוין, תמיד הבנתי בשלב מוקדם בחיי - שאנו צריכים לבחור תחום שאנו אוהבים ולהיות סטודנטים לכל החיים, מי שלומד תואר ועושה קורס רק עבור עבודה, לא יצמח וירכוש כלים ויכולות שיעזרו לו בקריירה לדעתי, מאמר ממצה - הייתי מוסיף שכדאי גם ללכת להכוונה קריירה, ולאימון אישי - יש עוד דברים שאנו לא יודעים בזמן ראיון עבודה, כיצד להתנהג, שפת גוף ועוד'- כיצד להציג את עצמנו, זה באמת עוזר שמתקבלים לעבודה...

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...