הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 14 באוגוסט 2011

בחיפוש עבודה אין מקום לאיים אבודים...!

בשבילי ובשביל כל אלה שכמוני גדלו בשנות ה- 80, הקיץ משמעו החופש הגדול והחופש הגדול משמעו "איים אבודים". כן, אני מתכוונת לאותה הסדרה ששודרה בטלויזיה החינוכית באופן קבוע, כמו שעון, שנה אחר שנה בחופש הגדול. לא שהשתנה שם משהו משנה לשנה, אבל, אנחנו מחוסר ברירה ואפשרויות אחרות צפינו באותם השידורים החוזרים ללא הפסקה.

נזכרתי בזה היום, גם בגלל שתקופת החופש הגדול גורמת לי מידי פעם לגעגועים נוסטלגיים לחופשה ארוכה וחסרת דאגות, שאפשר לחוות רק בילדות, וגם בעקבות פגישה עם חברה שמחפשת כרגע עבודה.
מכיוון שאני נותנת יעוץ לחיפוש עבודה, אני מוצאת את עצמי עושה את זה גם בשעות הפנאי עבור חברים שמשנים מידי פעם סטטוס למחפשי עבודה.
הסיפור הוא כזה: אותה החברה הגיעה לראיון עבודה אצל מנכ"ל של חברה כלשהי ונתבקשה בסופה להעביר לו רשימה של ממליצים. כיוון שהיא לא הכינה מראש רשימה כזו (טעות מספר 1), היא שאלה את המראיין אם זה בסדר שהיא תעביר לו אותה תוך מספר ימים. המנכ"ל ענה בחיוב ובנימה אופטימית זו נסתיים הראיון.
את החברה פגשתי יום וחצי לאחר הראיון. בתום הסיפור שאלתי אותה את השאלה המתבקשת: "נו, והעברת לו כבר את הממליצים שלך?"."עדיין לא" ענתה לי החברה "לא הספקתי" (טעות מספר 2).

אני אעצור כאן.

אני מודה, מדובר בחברה מאוד, מאוד עסוקה. ילדים, עבודה במשרה מלאה, סידורים ונוסף על הכל- ראיונות עבודה ורשימות של ממליצים. זה הרבה יותר מידי עבור כל אדם ממוצע. אבל, אם אחת מהמטרות שלה כיום היא חיפוש עבודה, אם היא כבר טרחה לצאת מהעבודה, לפנות זמן ולגשת לראיון אחד שלאחריו זומנה לראיון נוסף, אזי, אין שום סיבה לא לסגור קצוות. כל מה שנותר היה לעשות הוא לשלוח מייל קצר עם רשימת הממליצים, אבל היא התפנתה לעשות את זה בסופו של דבר רק כשלושה ימים לאחר הראיון.
זהו הנושא של הטיפ השבוע:

בחיפוש עבודה, שלא כמו בחופש הגדול של שנות ה-80, אין איים אבודים ובודדים.
בחיפוש עבודה כולנו חלק ממארג גדול של הרבה מאוד משתתפים. תירדמו לרגע על המשמר, ויהיה תמיד המישהו האחר הזה שיהיה זריז יותר מכם.

בינינו, האם אותו המנכ"ל עצר מלכת והפסיק את תהליך גיוס העובדים בשביל להמתין לרשימת הממליצים של החברה שלי? נראה לי שלא... בפער הזמן שבין הראיון ועד שהיא ארגנה לעצמה את הרשימה והתיישבה לשלוח את המייל הפשוט, די הגיוני שאותו המנכ"ל המשיך לראיין מועמדים נוספים.
מבחינה הסתברותית הגיוני גם שאולי עוד מועמד או שניים מצאו חן בעיניו ויכול להיות שגם מהם הוא ביקש להעביר מספרי טלפון של ממליצים. ואם אחד מהם היה זריז וההמלצות שלו היו טובות, יכול להיות שברגע זה ממש כבר מכינים עבורו חוזה עבודה.
ובינתיים... במקום אחר בארץ, יושבת אותה החברה הנחמדה (אך השאננה) וכותבת את המייל עם מספרי הטלפון....

מהו מוסר ההשכל של הסיפור הזה?
הכו על הברזל בעודו חם! בחיפוש עבודה אתם לא בערך, אלא בדיוק, בסוג של תחרות. אתם לא בודדים במערכה. אם לא תשלחו קורות חיים בזמן, אם תגלו משרה מדהימה, אבל באיחור של שבוע, אם לא תהיו זמינים לראיון השבוע ותתפנו רק בשבוע הבא... יכול להיות שתפספסו. לפעמים הכל תלוי בתזמון...

נ.ב.
אם גם אתם, כמוני, קצת מתגעגעים, ליחצו על ה PLAY... :)
שיהיה המשך קיץ (מה שנותר ממנו) נעים!





3 תגובות:

  1. כמה אמת יש פה, אני זוכר עוד מזמנו שהייתי בתקופת חיפוש עבודה, בזמן הזה הייתה חופשת פסח, כמה מחברים שלי שגם חיפשו עבודה, אמרו שייצאו לחופשה קצרה, לעומת אני הרגשתי שאני על מומנטום ולא רציתי לאבד את המומנטום ושיכנעתי את עצמי שאמשיך לשלוח קורות חיים ואצור חברות גם בחופשת הפסח, למה? כי ידעתי שיהיו מעט מחפשי עבודה, ומעט אנשים שישלחו קורות חיים, זאת אומרת מבין רשימת המעומדים אני אהיה אחד מהראשונים שיוזמנו לראיונות עבודה :)

    השבמחק
  2. השמת בכירים, הנקודה שאתה מעלה מאוד נכונה.

    אנשים נוהגים לדחות דברים לאחרי החגים.
    זה אומר שבדרך כלל אחרי החגים יש יותר מפוטרים ויותר מחפשי עבודה (כי מי שפוטר לפני החגים הרבה פעמים יעדיף לדחות את החיפושים לאחרי החגים, ואם יש לך עובד שאתה רוצה לפטר תעשה את זה במוצאי שמחת תורה ולא תהרוס לו את ראש השנה).

    זה בדרך כלל גם אומר שיש פחות היצע של משרות (כי לא מתחילים תהליך גיוס לפני שכולם יוצאים לחופשה) אבל המשרות הפתוחות הן מהסוג שדורש איוש מהיר (כי אם הן לא היו דחופות, היו מתחילים לחפש אחרי החגים).

    השבמחק
  3. מסכים איתך בכל מילה ומילה. צריך להכות על הברזל בעודו חם. כי אם לא סתם העבודה תפספס.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...