הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

שכחו אותי בבית - גרסת מחפשת העבודה

לפני מספר שבועות פגשתי מחפשת עבודה שמחפשת ולא מוצאת כבר מספר חודשים. 7 חודשים ליתר דיוק. עברנו יחד על כל הפעולות שהיא עשתה עד היום במטרה למצוא עבודה ואחד מהדברים שהיא סיפרה לי היה מענין במיוחד: בתחילת החיפוש פנתה אליה רכזת גיוס מחברת השמה כלשהי. היא ראיינה אותה והבטיחה לבדוק עבורה איזה משרות יכולות להתאים לה וכמובן גם לשלוח אליהן את קורות החיים שלה.
ובאמת אותה רכזת יזמה איתה קשר נוסף למחרת. היא הציעה לה משרה כלשהי, די מעניינת לטעמה של אותה מחפשת עבודה, ועדכנה שתשלח את קורות החיים לחברה.

ראו זה פלא, תוך מספר שעות החברה יצרה קשר וזימנה את המועמדת לראיון. "נו?" שאלתי את מחפשת העבודה "ומה קרה? איך היה הראיון?". "מצויין, דווקא" היא ענתה. "אז מה קרה אחרי זה?" שאלתי. "הם אמרו שיזמנו אותי לראיון נוסף, אבל מאז לא יצרו קשר נוסף" היא ענתה.

הסיפור לא מסתיים כאן.

מאז, ובמשך מספר שבועות אותה רכזת השמה הפנתה את קורות החיים של מחפשת העבודה לעוד כ- 6 משרות שונות. בכל פעם היא טרחה להתקשר למועמדת, לספר לה את פרטי המשרה ואם זה התאים היא היתה שולחת את קורות החיים לחברה המגייסת. פעמים אחדות נוצרו כך זימונים לראיונות. חלק מהראיונות התקדמו לראיון שני ושלישי וחלק מהתפקידים לא ממש התאימו אבל השורה התחתונה היא: רכזת ההשמה ביצעה את תפקידה כהלכה.

אבל (והרי היה בטוח שהאידיליה הזו תסתיים באיזה "אבל" אחד, נכון?) יום אחד הכל נגמר. רכזת ההשמה הפסיקה להתקשר. מחפשת העבודה לא שמה לב לזה מיד. זה לקח קצת זמן, אבל ככל שהימים עברו זה כבר היה מורגש- הברז נסגר והמועמדת מצידה- לא הבינה למה.

אל תבינו אותי לא נכון. אותה מחפשת עבודה לא ממש שמה לב לכל מה שקרה בזמן שזה קרה. ההבנה הגיעה רק בעודה מספרת לי על כך.

אבל, אני לא בסדר. יש עוד כמה דברים שעדיין לא סיפרתי לכם על המקרה הזה: עם הזמן, מחפשת העבודה התרגלה לשיחות הקבועות עם רכזת ההשמה. לחלק מהטלפונים שלה היא הבטיחה לחזור, אבל, שכחה. לאחר ראיונות לא מוצלחים (אליהן הגיעה בזכות אותה רכזת) היא לא חשבה להתקשר ולעדכן איך היה, כי זה נראה לה מיותר. וגם לאחר ראיונות מתקדמים (שני/שלישי) מוצלחים היא לא חשבה שכדאי לעדכן. היא בעצם השתמשה בחברת ההשמה כצינור להפניה למשרות ותו לא.
עם הזמן השיחות מחברת ההשמה הלכו והתמעטו עד שבסופו של דבר נפסקו לגמרי.

זוכרים את הסרט "השאירו אותי בבית" עם מקולי קאלקין? המועמדת הזו "נשכחה בבית" בדיוק כמו הילד בסרט. כשהיא שמה לב לכך זו כבר היתה עובדה מוגמרת. הרושם נקבע וכבר לא היה מי שיחשוב שכדאי להמשיך ולהשקיע בה.

אז מה הלקח שכדאי ללמוד מהמקרה הזה?

הלקח פשוט: מאוד, מאוד, מאוד (דמיינו שכתבתי את המילה הזו לאורך כל השורה) קשה למחפשי עבודה רבים לקבל תגובה כלשהי מחברות ההשמה. ריבוי המשרות המטופלות בכל חברה וריבוי המועמדים שפונים מקשים מאוד לתת שירות לכל מחפשי העבודה.
המועמדת עליה אני מספרת דווקא הצליחה לעשות את זה. היא הצליחה לתפוס את תשומת הלב של אותה רכזת ולא רק זה, אלא שאותה הרכזת טרחה להשקיע בקשר לאורך זמן.
אבל, כמו בכל קשר- זה צריך להיות הדדי. במקרה שלנו, זה לא היה. היוזמת בקשר היתה הרכזת, בעוד שמחפשת העבודה לא השכילה להשקיע בו ולטפח אותו מהצד שלה.

אז הנה הטיפ השבועי שלנו:
אם "עליתם על הרדאר" של חברת השמה כלשהי, אם ראיינו אתכם והבטיחו לשלוח הלאה את קורות החיים שלכם ואם הופנתם לראיונות עבודה דרך חברת השמה- תהיו איתה בקשר!
עדכנו את הרכז/ת שעובד/ת עבורכם בהתפתחויות השונות בנוגע למשרות אליהן הופנתם. אם הופניתם למשרה לא מתאימה- עדכנו שזה לא זה! ניתן ללמוד מה מתאים לכם, גם על פי דרך האלימינציה.
אם התקדמתם בתהליך לראיון שני או שלישי דרך אותה חברת השמה- עדכנו אותה. זה רק ידרבן את החברה לבדוק אצל הלקוח מה חושבים עליכם וכמובן יחזק את האינטרס להמשיך ו"לעבוד" עבורכם (כשמועמד מתקדם בתהליך הגיוס ברור שזה מועמד שהסיכוי להשמתו די גבוה ואם ככה, ברור גם שכדאי להמשיך ולטפל בו).
ואם פתאום כמות הטלפונים מחברת ההשמה פוחתת, אל תתנו לקשר ביניכם לגווע. תיזמו אתם. הזכירו שאתם עדיין קיימים ועדיין מחפשים.

אז, שלא יעבדו עליכם...
סליחה :) !
אז... שלא יפסיקו לעבוד עבורכם...!

רוצים עוד טיפים לעבודה נכונה עם חברות השמה? רוצים עוד טיפים לחיפוש עבודה נכון?
בקשו ממני פרטים על פגישות היעוץ לחיפוש עבודה:
maya.bouhnik@gmail.com


6 תגובות:

  1. אני מעדיף לא להשתמש בשירותיה של חברת השמה. פעם שלחתי קו"ח לכמה, והתוצאה: סיוט!
    לא רק שהתקשרו והפנו למשרות, גם כמעט כל שבוע היה נוחת עלי מהם טלפון כמו איזה גראד עם רשימה פרטנית של מקומות שקיבלו את קורות החיים ובקשות לעדכן סטטוס מולן. כבר לא ראיתי הבדל בין טלפון בקשר למשרה לבין הטרדה טלפונית. אחרי תקופה ארוכה החלטתי לפטר את חברת ההשמה וטוב יהיה ככל שירבו מחפשי העבודה שיפטרו את חברות ההשמה.

    השבמחק
  2. זה שכחו אותי בבית, לא השאירו...
    :-)

    השבמחק
  3. חזרו אליה?
    זימנו אותה?

    יש לה מזל !!!

    אצלי הטלפון צלצל רק שלוש פעמים בשנתיים האחרונות.

    אני התקשרתי ועדכנתי, דיברתי, ביררתי וביקשתי.

    אבל - יוק

    אלוהים נותן אגוזים למי שאין לו שיניים

    אולי אני צריך לשבור את שלי, במילה אין לי אגוזים לאכול.


    תחשבו על זה ....

    השבמחק
  4. מטרתן של חברות ההשמה היא לעזור ולמצוא עבודה עבור המועמדים- האינטרס הוא משותף- זו צריכה להיות נקודת המוצא של הדיון....
    חבל שמועמדים מסויימים רואים בכך איזו "הטרדה", בתור רכזת השמה, אני מצפה ממועמדים רציניים שנמצאים בתהליך של חיפוש עבודה, שישמרו על קשר הדוק מולנו, במיוחד עם קיבלו כבר זימונים מהמעסיקים ולאחר מכן, גם בשלבים מתקדמים יותר בתהליכים- כמו מו"מ על תנאים כו, חברות ההשמה יכולות רק להועיל ולגשר!!!
    ואכן, רב המועמדים שומרים על קשר, גם במהלך השנים - הקשר האישי שבין יועצות/רכזות ההשמה לבין המועמדים, יכול לגרום רק לעזור- מצד המועמד- הוא יודע מי עובד מולו, מפתח אמון ויודע שיש מי שיטפל וימליץ, ומהצד השני, הרכזת בוטחת במועמד שלה ותוכל רק לקדם אותו ולשלוח רק למשרות שבאמת יכולו לעניין אותו ומתאימות עבורו....לכל מועמד יש את העדיפיות שלו (מגבלה של שעות עבודה, מרחק, עבודה בצוות, תנאי שכר וכו)- כאשר הרכזת מכירה כבר את המועמד - התהליך הוא הרבה יותר קצר ואפקטיבי :)
    חבל לי לשמוע תגובות כאלו על חברות ההשמה- הרי זה בדיוק התפקיד שלנו- מהסיבה הזו בלבד אנחנו פה!!!!

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...