הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

אני אני אומר/ת את זה לך, אבל בראיונות עבודה- לא...

חשבתי הרבה על הפוסט שאקדיש לשנה החדשה שמתחילה השבוע. האמינו לי, זה לא היה קל.
האסימון נפל לפני מספר ימים אחרי שבמהלך יום אחד שמעתי משלושה מחפשי עבודה שונים ובשלוש פגישות יעוץ נפרדות את אותו הדבר בשינוי אדרת:
"לך אני אומר את זה, אבל בראיון עבודה אני אומר ש...".
"את רוצה לשמוע את הגרסא הרשמית, או את האמת?"
"טוב ברור שאת זה אני לא אגיד בראיון, אבל האמת היא שעזבתי בגלל..."

נעצור כאן.

כמי שראיינה מאות מועמדים בעבר וכמי שמייעצת למחפשי עבודה בהווה- מי כמוני יודעת עד כמה חשוב הרושם בראיונות טלפוניים ובראיונות עבודה פרונטאליים. מי כמוני יודעת עד כמה דברים יכולים להתפספס בגלל חודו של יוד. ברור אם כך שבראיון עבודה אנחנו צריכים להציג את ה"סופר-אני" שלנו ובטח ובטח לא להתוודות כאילו היינו קתולי בביקור הוידוי השבועי שלו אצל הכומר .

אבל, וכאן העלילה מסתבכת (זה היה צפוי, לא?) ברוב המקרים, ואני מודה- רק ברובם אבל לא בכולם, הסיפור שמגיע לאחר ההקדמה שציינתי למעלה הוא, באופן מפתיע, דווקא לא סיפור קורע לב. ברוב המקרים הוא לא דרמטי וגם לא נורא. בטח לא נורא עד כדי כך שצריך להסתיר אותו או להמציא סיפור כיסוי.

ברוב במקרים הגרסה ה"לא רשמית" - זו שמספרים לי בפגישה, אבל לא מספרים בראיונות היא באמת לא כזו נוראית. היא גם לא ממש מפתיעה כשאתה שועל ראיונות וותיק, כזה שראיין כבר אינסוף מועמדים ומכיר קצת התנהלויות ארגוניות.

הבעיה היא שבעוד שהסיפור המקורי מובן, לא כזה מפתיע, ולפעמים אפילו דווקא גורם לי להזדהות ולהתרשם מהכנות, סיפור הכיסוי איננו תמיד כזה. לפעמים הוא קלישאי ולפעמים פשוט לא משכנע. המרואיין מסתבך בינו לבין עצמו בשביל למצוא תירוצים ולבנות אליבי שדווקא אלה הם שהורסים.

אז מה עושים?
הרי, בסופו של יום, גם לא הגיוני שנגיד הכל בראיונות עבודה וללא צנזורה. בכל זאת מדובר במעמד מאוד שיפוטי (נו, מה לעשות- צריך להכיר במציאות) ובהזדמנות חד פעמית להציג עצמינו הכי טוב שניתן...

התשובה שלי פשוטה: הכל תלוי באופן ההגשה (אגב, שימו לב לאוכל בתמונה למעלה...) אם תדעו להציג נכון את הדברים, הצד השני יקבלם בהתאם. אם תדעו להגיש את האמת על המגש הנכון, תוכלו ליצור תחושת כנות ולא תזדקקו לכל סיפורי הכיסוי. סיפורי כיסוי מסוכנים כי לרוב סופם להתגלות וגם כי לא כולנו נולדנו עם פני פוקר...- יש שמתחילים לגמגם ולהסתבך רק בגלל ש"הנה הגיעה השאלה הבעייתית".

מזדהים? רוצים לדעת איך אפשר להגיש את הסיפור שלכם על המגש הכי נכון?
צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת הכנה לראיון עבודה:
maya.bouhnik@gmail.com
054-7380310

נ.ב.
מה הקשר בין זה לבין השנה החדשה?
נו, מזל ששאלתם, אחרת הייתי שוכחת...-
אז הנה, אני מאחלת לכולנו שנה שבה נהיה קצת יותר מבינים, קצת פחות ביקורתיים ושיפוטיים (כן, גם למראיינים שבינינו שגם הם מידי פעם מחפשי עבודה בעצמם...) וגם יותר כנים. כל דבר ניתן להגיד- השאלה היא רק איך...
לכל מחפשי העבודה אני מאחלת שנה טובה! שנה של התחלות חדשות ושל מציאת התפקיד הבא שלכם!

מאיה בוכניק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...