הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

הלו! אניבאדי הום???

חגים תמיד גורמים לי לרצות לכתוב פוסט חגיגי, אבל מה חגיגי בחיפוש עבודה?
שאלה טובה...
האמת היא שאין הרבה חגיגיות בחיפוש עבודה, אבל כמו בכל דבר זה הכל ענין של תפיסה...

אם אתם מחפשים כרגע עבודה, או שחיפשתם ומצאתם בטח תכירו חלק או אפילו את כל השלבים במתכון היאוש בחיפוש העבודה. והנה הם:

שלב ה"הם-בחיים-לא-יוותרו-עלי!"
זהו שלב ההכנה במתכון. הוא מתחיל עוד לפני תחילת החיפוש ושכיח בקרב עובדים שבטוחים שבחיים, אבל בחיים לא יתנו להם לממש את איומם לעזוב את מקום העבודה. כולנו בטוחים שאנחנו בורג חשוב במערכת, שיש לנו ידע וכישורים שאין לאף אחד אחר בארגון. חלקנו כל כך בטוחים בעצמם שהם חושבים שאין להם תחליף. אז, בוקר טוב לכולנו! מסתבר שלכולם, וכן גם לך, משה, יש תחליף ולפעמים הוא אפילו טוב יותר מאיתנו...

שלב ה"יהיה-בסדר!-יש-לי-כל-כך-הרבה-ניסיון-אני-אמצא-עבודה-טובה-יותר-ב-ק-ל-ו-ת!"
זהו שלב תחילת החיפוש. בשלב הזה יש עדיין מרץ ומוטיבציה גם בחיפוש העבודה עצמו וגם בגלל החידוש של לא לעבוד ולהיות קצת בחופש. ת'כלס? זהו השלב הכי כייפי של החיפוש כולו.

שלב ה"למה-אף-אחד-לא-חוזר-אלי??? הללללו??-אניבאדי-הום"?
אופס, הנה הוא- שלב היאוש התופח המוכר להרבה מחפשי עבודה. גם לאלה שהתחילו בחיפוש בטוחים בעצמם ושאננים. ככל שעובר הזמן, הביטחון העצמי מתערער והדאגה מתחילה לחלחל. ועם הדאגה כל התפיסה של חיפוש העבודה משתנה.
קשה מאוד לחפש עבודה, בעיקר אם גם לא עובדים במקביל.
שלב היאוש הוא השלב שבו הרבה מחפשי עבודה עושים את רוב הטעויות כמו למשל לשלוח קורות חיים ללא אבחנה. זה גם השלב שבו התפיסה כולה הופכת ל: "נו, מתי כבר ישימו לב אלי!?" "שמישהו כבר יבין שאני מתאים וירים אלי טלפון!"

אבל, יש בעייתיות כפולה ביאוש- לא רק שהוא משתק, מוריד את מצב הרוח ואת המוטיבציה, קשה מאוד להסתיר אותו. יאוש זה משהו שמוקרן החוצה ואנשים מרגישים בו גם כשמנסים להסתיר אותו.

אז לכבוד החגים אני רוצה לנסות קצת לשבור את המעגל הזה ולהציע לכם תפיסה חדשה:
כל משרה חדשה שנפתחת היא צורך של מעסיק. אם המעסיק לא היה צריך שום דבר, הוא לא היה פותח את המשרה. הצורך הזה הוא סוג של כאב, חוסר, פער- תבחרו אתם את המילה הכי מתאימה. השורה התחתונה היא שהמעסיק צריך ואילו אתם (אולי) הפיתרון.
הנטיה הטבעית בחיפוש עבודה היא גלישה למצב של בקשה. מחפשי העבודה נכנסים למוד של מישהו שמבקש משהו- שמבקש שישימו לב אליו, שמבקש למצוא חן, שמנסה לשכנע.
זהו מוד לא נכון שמקרין נואשות במקום פתרון.
הטיפ שלי- נסו לעצור את הנטיה הזו ונסו לבדוק בכל משרה האם אתם הפיתרון לבעיה/לצורך/לחור הזה שדורש תיקון? אם התשובה היא: לא, המשיכו הלאה ואל תטרחו אפילו לשלוח קורות חיים. אבל אם התשובה היא כן, זה הרושם שאתם צריכים להקרין.

אז להבא- במקום להיות במקום של מי שמבקש משהו, היו במקום של מי שמציע משהו... הציעו פיתרון. ובמילים אחרות החליפו את התפיסה של (וכן, אני יודעת שזה קשה...) "נו, בבקשה תגיבו לקורות החיים שלי!" ל: "אני בדיוק הפתרון עבורכם, אני זה שיפתור לכם את הבעיה, לי יש בדיוק את מה שאתם צריכים!"

נ.ב.
לא סתם בחרתי בכותרת הזאת, אני יודעת שסוכות עכשיו, וכולם בחופש ובטיולים ובחו"ל, אבל בכל זאת, אני מקווה שיש "מישהו בבית" שיקרא השבוע את הפוסט הזה... :)
אז, אם בא לכם להשאיר סימן שאתם כאן, כדי שלא ארגיש שאני מדברת עם עצמי...מוזמנים להוסיף תגובה כאן למטה... :)
חג שמח!
מאיה

12 תגובות:

  1. את לא לבד, אפשר לנשום לרווחה.

    השבמחק
  2. רעיון טוב לשיפור מצב הרוח,

    השבמחק
  3. תפיסה מצויינת. מסכים לגמרי.

    השבמחק
  4. יפה אמרת, מאיה. אני אתך בחופש

    השבמחק
  5. מאיה, נהניתי בכאב לקרוא את שהארת. ואולם...אף שהכל נכון שריר וקיים, ישנם "חוקים בטבע" שלא ניתן לשנותם... טרם ראינו אדם שחושף שיניים,נוהם,רודף אחר כלב ונושך אותו.. זאת אף זאת: עלפי הסטטיסטיקה, מתמודדים כ-500 איש/ה על משרה, מה שמחמיר את מצב הכלב שלעיל: 500 איש רודפים אחריו לנושכו :))

    השבמחק
  6. ל LUXY10, זה ברור... ומי כמוני יודעת באיזה מכשולים וקשיים נתקלים מחפשי העבודה, אבל לפעמים צריך לשמור גם על מידה של אופטימיות, לנסות לראות את הדברים מנקודת מבט קצת שונה וזאת כדי לשמור על שפיות, ביטחון עצמי וכו' וכו'...

    השבמחק
  7. מאיה עם כל הכבוד לפוסטים המכובדים האלה ולעצות החכמות את עדיין שוכחת עובדת חיים שחלקנו בעלי משפחות בעלי התחיבויות וחייבים את הפרנסה אז לפעמים מה לעשות נוקטים אקטים "של ייאוש" כי כשאין ברירה "יורים לכל הכיוונים"
    מאוד נוח לתת עצות כשאתה בצד השני ולא בצד המחפש עבודה.
    הייתי מציע להיות פחות ציני ויותר לגלות אמפתיה
    מאיר

    השבמחק
  8. לא נורא לדבר לעצמך, לפחות אתה בטוח שאתה מדבר עם אדם אינטליגנטי.

    השבמחק
  9. מקסים...מרגיש הזדהות עם כל מילה

    השבמחק
  10. יפה אמרת, תודה- זה הגיע בידיוק בזמן
    מאיה, תמשיכי לתת לנו טיפים כל כך חשובים

    השבמחק
  11. למאיר,
    כל הבלוג הזה מוקדש לטיפים לחיפוש עבודה וקריירה (אגב, אתה מוזמן לקרוא אותם). כל הטיפים אופרטיביים וחלק מהם מוקדשים לתחושות ולהשלכות הנלוות לחיפוש עבודה שאורך זמן. בין התחושות יש גם יאוש ופגיעה בביטחון העצמי, חששות, דאגות ועוד אלף ואחת תחושות אחרות. מטרת הבלוג היא לאתר את הנקודות הדורשות שינוי ולהתמודד עם תהליכי חיפוש העבודה טוב ונכון יותר.
    שליחת קורות חיים לכל עבר היא תוצאה של יאוש, אבל היא לא פתרון. והמטרה שלי כאן היא לתת טיפים לפתרון והתמודדות. אין לי מושג איפה אתה מאתר כאן ציניות, אבל אני מבטיחה לך שאין כאן שום דבר שמתקרב לזה. שיהיה לך בהצלחה...

    השבמחק
  12. לנפתלי- העלית חיוך, מקדישה לך אחד חזרה... :)
    לאנונימיים, משה, ג וגלעד היקרים שמחה לשמוע! שיהיה חג שמח לכולם!

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...