הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

אסטרטגיית הפירמידה בחיפוש עבודה

קרה לי עכשיו משהו שקורה כל הזמן לכולנו אבל הוא שנתן לי את המוזה לפוסט הזה.
מה קרה לי?

האמת היא שלא דבר דרמטי- רק נפלה לי העט מהשולחן לרצפה.
היא גם כמובן התפרקה לגמרי (העטים של היום - זה לא מה שהיה פעם...!) וכיוון שיש לי כלב שיכול בקלות להחליף כל שואב אבק ממוצע (הוא אוהב לאכול כל דבר שהוא מוצא ולא משנה מה זה- טישו משומש, שאריות אוכל שמישהו הפיל ברחוב, עלה, פרח או חתיכת פלסטיק...) אז אירוע שכזה של נפילה והתפרקות עלול להיות מסוכן ביותר.
זו גם הסיבה שהדלקתי את כל האורות בבית, התיישבתי על הרצפה הקרה והתחלתי לסרוק בדקדקנות את מקום האירוע.

בשביל לעשות סיפור ארוך - קצר (וכן, זה לקח הרבה זמן של סריקה מרצפת אחר מרצפת) אני אגיע לשורה התחתונה- חיפשתי וחיפשתי, ומצאתי את כל החלקים של העט.
פרט לחלק אחד.
חלק אחד יותר מידי בהתחשב בכלב שלי...
המשכתי לחפש, עד שבסוף החלטתי לשנות טקטיקה. שיניתי לגמרי את אזור החיפוש, והרי זה פלא מצאתי את החלק האבוד!
עכשיו, בינינו- לא היה הגיוני בכלל לחפש את החלק האבוד במרחק של חצי בית ממקום הנפילה. בכל זאת, זו רק עט- לא טיל לאו ובכלל, כל שאר החלקים נפלו כולם במקום מרוכז אחד.
הגיוני או שלא- עם עובדות אי אפשר להתווכח. את החלק האבוד מצאתי רק אחרי ששיניתי טקטיקה, שיניתי אזור חיפוש והתרחבתי למקומות אחרים שבהם בכלל לא היה הגיוני למצוא אותו. דווקא שם הוא היה.

ולמה אני מספרת לכם את כל זה?

כי אחת מהדרכים השגויות לחפש עבודה היא להתרכז בשיטת חיפוש אחת- באתר דרושים אחד, בחברת השמה אחת...
כי אחת מהדרכים השגויות לחפש עבודה היא גם להתרכז בכיוון אחד- בסוג אחד של תפקיד, בסוג משרות מסויים, בגודל מסויים של חברות.
וכי אחת מהדרכים השגויות היא לחפש עבודה בשיטת סדר העדיפויות: "קודם אחפש תפקיד כזה- שהוא האידאלי עבורי, אח"כ ואם לא תהיה לי ברירה- אחפש תפקיד מסוג שני ובסוף- אם ממש אתייאש- אתפשר על משרה מסוג שלישי בחברה מסוג כזה שכרגע אני לא רוצה אפילו לפגוש בחלומות הכי גרועים שלי!".

ובמילים אחרות- חיפוש עבודה לא נכון הוא חיפוש עבודה שמגביל במקום לפתוח, ושמניח כהנחת מוצא שיש לנו את הפריבילגיה לקחת את הזמן אבל לא לנצל אותו באופן המקסימלי.

פגשתי במהלך השנים האחרונות עשרות מחפשי עבודה שכולם עברו תהליך דומה- בהתחלת החיפוש הם היו בררנים- פנו רק למשרות מסויימות, באזורים מסויימים או בסוג אחד של חברות. הם סידרו לעצמם מעין סולם של סדר עדיפויות והחליטו להתחיל במה שהכי עושה להם את זה. עם הזמן ובחלוף הימים תוך כדי שקו הטלפון שלהם נותר פנוי וגלמוד הם הבינו שאין ברירה וצריך להרחיב את החיפוש. הבעיה היא שלפעמים האסימון נופל והמסקנה מוסקת באיחור של מספר חודשים.
חודשים שבהם בוזבז זמן יקר בכדי לחפש את האחת (המשרה האידאלית) תוך התעלמות מהמשרות הקיימות- אלה שאולי היה יותר סיכוי איתן. אלה שאולי היו מתגלות בהמשך כאופציה לא רעה בכלל.

מה שמצחיק הוא שבסופו של דבר כולם מגיעים לאותה הנקודה- אלה שמתחילים כבררנים ואלה שגמישים: כולם מגיעים בסוף לנקודה שבה הם מחפשים את השילוב שבין הרצוי למצוי. ההבדל הוא שהגמישים יגיעו לנקודה הזו קודם. הגמישים פחות יבזבזו זמן יקר.

אז הנה הטיפ השבועי שלי עבורכם: דמיינו לעצמכם שמציאת עבודה דומה למבנה של פירמידה. ככל שהבסיס של הפירמידה יהיה צר יותר- כך הסיכויים שלכם להתחיל תהליך מיון לתפקיד חדש - נמוכים יותר. לעומת זאת- ככל שבסיס הפירמידה רחב יותר- כך גם הסיכויים להתחיל תהליכים חדשים ובהמשך גם להתקדם בשלבי הגיוס (מראיון טלפוני לראיון ראשון, שני, שלישי, ממליצים וכו'...) רבים יותר. אל תשכחו שבכל שלב בפירמידה הזו יש סינון נוסף- תתחילו רחב- והסיכויים שלכם להתקדם לשלבים המתקדמים יותר-יהיו גבוהים יותר (חוק המספרים הגדולים- כבר אמרתי?!).

ואם אחזור לדוגמת ה"עט המתאבדת" שלי- אם הייתי מחפשת מלכתחילה באזור רחב יותר במקום להתמקד באותו מטר מרובע, לא הייתי מבזבזת רבע שעה יקרה של זחילה על הרצפה... :)

נ.ב.
ואם כבר פירמידה- הרי שתמיד הכי כדאי להיות למעלה (ראו תמונה...).
לפרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה ליחצו כאן או צרו קשר: 054-7380310.

4 תגובות:

  1. מאיה - כרגיל שנון, אמיתי וכתוב ברור

    אבל - מי כמוך יודעת שהשוק של היום הוא בררן (ויכול להיות כזה כי יש הרבה מועמדים) ואז גם אם אני מוכן ורוצה לגוון לא מסתכלים עלי כי אין ניסיון ורקע מתאימים ולעומת זאת יש מועמדים עם ...

    השבמחק
  2. היי דרור, קודם כל תודה!
    שנית, לא התכוונתי לגיוון ברמה של לשלוח למשרות לא מתאימות. הכוונה היא להרחיב את שיטות החיפוש ולא לשים את כל הביצים בסל אחד ובו בזמן להגמיש את הגבלות החיפוש: להרחיב איזורי עבודה אפשריים, סוגי תפקידים, דרג תפקידים, לפנות גם למשרות שאנחנו מתאימים להן אבל אותנו הן לא ממש מפילות מהכסא וכו'...

    השבמחק
  3. נכון, אך כמו בכל כלל יש יוצאים מין הכלל.
    לדוגמא, אם אני עובד ומחפש את התפקיד הבא שלי (מבחינת קידום), הרי אין טעם להרחיב את החיפוש לתפקיד שהוא ברמה הנוכחית שלי על-אף שבו יהיה לי קל יותר למצוא...

    השבמחק
  4. היי גיל, ברור שלכל כלל יש יוצא מהכלל. אם אתה עובד ורוצה לשפר תפקיד/תנאים או כל דבר אחר, ברור שנקודת המוצא שלך היא שונה. אבל, אם אתה מובטל, או כזה שמרגיש את חרב הפיטורין על גרונו, אזי, המצב אז שונה לחלוטין. מגיעים אלי לפגישות היעוץ מגוון של מחפשי עבודה. חלקם מובטלים שמחפשים עבודה כבר מספר חודשים. השיא היה מחפש עבודה שחיפש במשך שנתיים.
    גם חצי שנה זה המון זמן וחבל להגיע למצב כזה...

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...