הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

זה לא הגיל, זה התרגיל...

יש אנשים שהם אנשים בלי גיל. אני בטוחה שאתם מכירים לפחות אדם אחד כזה. קחו לדוגמא את צילה השכנה של ההורים שלי. אני מכירה אותה מאז שאני ילדה ומה שמוזר לגביה הוא שאני ממש בטוחה שמאז ועד היום היא בכלל לא השתנתה. טוב, היא מבוגרת, זה נכון. אבל היא היתה מבוגרת כבר אז (ואפילו סבתא) כשאני הייתי תלמידה בבית הספר היסודי. בעוד שהיא נשארה "מבוגרת" (ואפילו סבתא), אני גדלתי, עברתי לתיכון, אח"כ לצבא, סיימתי לימודים אקדמיים ועברתי מספר מקומות עבודה. כן, חייבים להודות- אני הולכת ומתבגרת (הנשמות הטובות יגידו אפילו מזדקנת...) ואילו במהלך כל הזמן הזה צילה נשארה כפי שהיא: מבוגרת אמנם ואפילו סבתא...

עכשיו, אל תדמיינו לכם סבתא מן המניין, כי לצילה יש רעמת שיער ג'ינג'י והיא אוהבת להתלבש בהתאם לצו האופנה. הצבעים האהובים עליה הם שחור ואדום ועד היום כשעוברים בחדר המדרגות אחריה, אפשר לזהות את אותו השובל המוכר של הבושם הקבוע שלה.
לפני מספר חודשים היא סיפרה לי בשמחה שהיא חוגגת יום הולדת. עניתי לה ב"מזל טוב!" חייכני והיא הוסיפה: "איזה כיף, היום אני סוף סוף בת 18. רק הפוך...!"...

אני אשאל עכשיו את אותה השאלה שכבר שאלתי בהרבה פוסטים קודמים כאן בבלוג: אז מה לעזאזל הקשר בין אותה הסבתא הנחמדת לבין חיפוש עבודה??

שאלה מצויינת!
נזכרתי בצילה השבוע תוך כדי פגישת יעוץ לחיפוש עבודה. פגשתי מהנדס תוכנה וישבנו יחד למטרת שדרוג קורות החיים שלו. אחת מהשאלות הראשונות שהוא העלה היתה, והנה ציטוט: "תגידי, להוריד או לכתוב את תאריך הלידה שלי בקורות החיים? בכל זאת, אני כבר מבוגר מידי וזה עלול לפגוע בסיכויים שלי לקבל תגובות, לא?".
שאלתי אותו את השאלה המתבקשת- בן כמה הוא? והוא ענה לי: "33".

!!!!!

אתם כבר בטח מבינים ש 33 זה הפאנץ' ליין, נכון?
ואגב, הוא לא הראשון בן ה 30+ ששאל אותי את אותה השאלה...

אז אני רוצה לנצל את הבמה שיצרתי לעצמי כאן כדי לשאול שאלה חשובה: איך זה שהגענו למצב שבו בחור צעיר (כן, 33 זה צעיר לכל הדעות) חושש שהוא מבוגר מידי?
הוא לא עוסק בספורט, הוא לא דוגמן והוא לא עוסק בשום מקצוע שבו הגיל עלול לפגוע בביצועי הגוף או במראה. הוא בסה"כ מהנדס תוכנה שצריך להשתמש בראש וביכולת החשיבה והיצירתיות שלו בכדי להצליח בתפקיד.
למה שבחור כזה יחשוש לציין את גילו על גבי קורות החיים שלו?

מגיעים אלי ליעוץ המון מועמדים מנוסים ומצויינים. אין אחד שעבר את גיל 40 שאינו מתלונן על ההרגשה שיש לו שהוא מפספס משרות טובות בגלל הגיל... דווקא בזמנים כמו שלנו בהם אנשים חיים חיים ארוכים יותר ונראים צעירים יותר ואישה בת 81 מדברת, צוחקת ואנרגטית כאילו היתה בת 18, דווקא עכשיו היינו מצפים לתופעה הפוכה, לא?

אז למה באמת שלא?
לשנות את המצב אני לא ממש יכולה, רק לכתוב עליו ולעשות קצת באזז. חוץ מזה אני גם יכולה לקרוא לאנשים לא להיכנע לתפיסה המוטעית הזו ובטח ובטח לא לשתף עם זה פעולה. אם אתם בני שלושים פלוס ומתחילים לדבר על כך שאתם "מבוגרים מידי" אתם נכנעים לאותה תפיסה מוטעית וגם בז'רגון הסוציולוגי- משעתקים אותה. אז פשוט אל...!

לצערי השבוע אין לי טיפ טוב שיכול לפתור את הבעיה ולשנות את התופעה, אבל אם לכם יש הצעת יעול לגבי איך משנים את המצב הזה, או שסתם יש לכם דיעה על הנושא: הוסיפו תגובה כאן למטה.

וצילה, אני די בטוחה שאת לא קוראת את הבלוג שלי, אבל למרות זאת- אני בהחלט מעריצה אותך. מאחלת לך עוד המון שנים של "גיל 18"... :)!

8 תגובות:

  1. בתור איש תוכנה בן 40 (כמעט), אני חושב שהגיל, בטח כשמדובר בבחור בן 33, הוא רק תירוץ שהמועמד מספר לעצמו במקום לחפש את הסיבה האמיתית.

    השבמחק
  2. קשה לעבור ראיונות עבודה בימינו. אני צריך איזו קומבינה. ריבוינע של עוילם! רחמונעס!

    השבמחק
  3. 30+ אולי לא, אבל 40++ ו-50+,
    בואו לא ניתמם.
    כמה שלא ניצבע את השיער, תהייה כאן סוג של בעיה

    השבמחק
  4. בן 40+ שאכפת לו5 בדצמבר 2011 בשעה 19:14

    יש מה לעשות, בכל הרמות:

    א. חברות השמה והד האנטרז יכולים לתרום "תרומה חברתית" במתן דגש ועדיפות למועמדים מבוגרים. אולי גם להיות יותר אקטיביים ויוזמים מול מועמדים כאלו.

    ב. מגייסים שמודעים ומסכימים לבעיה יכולים להחליט שהם מקלים את הרף הראשוני להגעה לראיון ולו במספר שנים. למשל אם חשבתם לגייס בני 30, אל תפסלו קו"ח של מבוגרים יותר בשלב כה מוקדם. תרשו לעצמכם לתת הזדמנות לבני 40 ו-50 להגיע לפחות לראיון ראשון. מנסיוני התוצאות מפתיעות ומוצלחות.

    ג. חברות קטנות שמתחילות את דרכן יכולות להתחיל עם אנשים בני שכבת גיל מבוגרת יותר אם המייסדים אינם צעירים וכו'.

    ההגיון זועק שנדרש שינוי, הרי תוחלת החיים ואיתה גם גיל הפרישה עולים.
    אם כולם יתחילו לבצע "העדפה מתקנת" אפשר יהיה לשפר את המצב "מלמטה" בלי לחכות לפעולות חקיקה ותקנונים של המדינה - שבטח ייקח שנים עד שיתרחשו...

    השבמחק
  5. It's a big problem that probably has no real solution.

    The one thing to do is to avoid hevrot hasama and HR departments and look for work via your personal contacts

    השבמחק
  6. הגיוסים שלי של עובדים "מבוגרים" 35 עד 60 הם היותר מוצלחים שלי !

    השבמחק
  7. רק כדי לשפר קצת את האוירה:
    אני בת 43 ולאור כל הדיונים בנושא הגיל, החשש מהנושא הזה התחיל לחלחל גם אצלי.
    אלא שבראיון העבודה האחרון שהיה לי, אחת השאלות התחילה כך: "את צעירה, ואיך תוכלי להתמודד כמנהלת עם עובד ותיק שלא ירצה לקבל את מרותך.."
    חייכתי לעצמי וחשבתי - לא משנה אם אתקבל או לא, רק בשביל השאלה הזאת היה שווה לבוא :-)

    השבמחק
  8. שמחה לקרוא את התגובות האחרונות! בהחלט שינוי מרענן!!! :)

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...