הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 1 בינואר 2012

בואו לשחק איתי ב"חפשו את ההבדלים"!

האמת היא שהיה לי רעיון אחר לפוסט הפותח את השנה האזרחית החדשה... אבל קרה משהו שגרם לי לשנות את התוכניות ולדחות את הפוסט המקורי לשבוע הבא.

אז מה קרה? מדובר בסתם מחשבה שעברה לי בראש אתמול בעודי אוכלת ארוחת בוקר. טוב, "ארוחת" בוקר זה קצת גדול על מה שבסך הכל היה כוס קפה וקרקר מרוח בגבינה 5%. אבל תוך כדי לעיסה משועממת קראתי להנאתי (!) את רשימת המרכיבים שעל קופסאת הגבינה הלבנה.

עכשיו, גילוי נאות והכרחי: אני יודעת שתופתעו, אבל אין לי מניות של חברת תנובה או בעלות כלשהי וגם לא ירושה עתידית ובטח ובטח לא בא לי לעשות פרסום סמוי/עקיף או ישיר. אבל אני חייבת להודות- הגבינה שהיתה מונחת מולי היתה של תנובה.

(רגע, רגע! עוד קצת סבלנות! אני תיכף מגיעה לאיך זה, לעזאזל, קשור לחיפוש עבודה...)

תוך כדי בהייה בקופסת הגבינה נזכרתי בידיעות שפורסמו לאחרונה על גל הפיטורים הקרוב בתנובה וגם חשבתי על איך עולם מסתובב לו, על חוקי מרפי וגם על איך מחאת קוטג' קטנה תופסת תאוצה ונגמרת בסוף בגל קיצוצים (הרבה מחשבות יחסית לשעת בוקר מוקדמת, לא? :) ). חשבתי לעצמי גם שאם תנובה היתה מגיבה אחרת, אולי היום מצבה היה שונה לגמרי .

איך אחרת? או! שאלה מצויינת!
התשובה שלי: לכו לסופר הקרוב לביתכם, קחו שתי קופסאות גבינה לבנה פשוטה (אחת מהן של תנובה והשניה של המתחרים) וקיראו את רשימת המרכיבים. תגלו במהרה שבעוד שהגבינה של תנובה עשויה מחלב ומלח ים אצל המתחרים מתארחים בגבינה גם כל מיני אורחים פורחים לא רצויים כמו משפרי צבע וטעם ומיני אותיות באנגלית שמאחוריהן מסתתרים חומרים כימיים לא מזוהים.
כמי שטורחת לקרוא את רשימת המרכיבים של כל מוצר שאני קונה בסופר, זו גם הסיבה שאני תמיד קונה את הגבינה הספציפית הזו, פשוט בגלל שעל פי המוצהר על האריזה היא נראית לי הרבה יותר טבעית ולכן גם בריאה מזו של המתחרים (אגב, אני מאוד מקווה שמה שכתוב על האריזה באמת נכון...- רפי גינת- לבדיקתך!).
נגיע לשורה התחתונה: אני לא היחידה שחשוב לה מה נמצא בתוך האוכל שהיא אוכלת ולכן גם לא יכולתי שלא לתהות מדוע תנובה מעולם לא השתמשה במידע הזה לטובתה.

ועכשיו מעבר חד. שימו בצד את הגבינה וקחו את טופס קורות החיים שלכם. בואו נעשה יחד תרגיל קצר. מיחקו את השם שמופיע לו שם למעלה בראש הדף. עכשיו כיתבו במקומו שם אחר: יוסי כהן, משה לוי, מיטל אבוטבול או ליאור הרפז. לא משנה איזה שם תבחרו.
איך זה נראה עכשיו? הגיוני? יכול להיות שבקלות כזו נוכל להחליף את השם שבראש הרזומה? היתכן שבקורות החיים שלכם מופיע בדיוק אותו המידע שמופיע אצל המתחרים שלכם על אותה המשרה?

ברוב המקרים התשובה לצערי היא כן... קורות חיים של מנתח מערכות יפרטו מה כולל תפקיד של ניתוח מערכות. קורות חיים של מנהל כספים יכללו את כל המטלות שכל מנהל כספים מבצע. זה קורה כל הזמן, מועמדים מפרטים בקורות החיים שלהם את כל האחריות והמטלות הקשורות לתפקידים שביצעו. הם רק שוכחים שכל המתחרים שלהם על אותן המשרות גם הם כותבים בקורות החיים שלהם בדיוק את אותו הדבר.

אז מה עושים?
מחפשים את ההבדלים, יוצרים בידול, חושבים היטב על מה שמבדל אתכם משאר העובדים המבצעים תפקידים דומים לשלכם ודואגים לכך שהמידע החשוב הזה יופיע בקורות החיים שלכם.
בשיווק, כמו גם בכתיבת קו"ח, הכל בסוף נופל וקם על הבידול של המותג...

שתהיה שנה חדשה נפלאה, מבורכת ומבודלת!
מאיה בוכניק

**רוצים לבדל את קורות החיים שלכם יחד איתי? (כן, אני יודעת שלבד זה לא תמיד קל...): 054-7380310.

4 תגובות:

  1. רעיון מעניין, אבל...
    כאשר ממיין קו"ח בחברה עובר על קו"ח הוא מחפש buzzwords שיענו על הדרישות, דבר הגורם לנו לכתוב את הדברים השגורים והמוכרים

    רעיון למאמר נוסף, איך כותבים קו"ח שעוברים ממיינים שונים (חברות השמה, כ"א, טכני וכו')

    השבמחק
  2. לאנונימי, אחד איננו על חשבון השני... :) השילוב בין השניים (בידול+מילות מפתח) הוא הנכון.

    השבמחק
  3. אני נוטה להסכים עם אנונימי. אי אפשר לכתוב קו"ח באורך אינסופי. אם מועמד לסמנכ"ל כספים לא יכתוב שהוא היה אחראי על מה שמחפשים בסמנכ"ל כספים, ובמקום זאת יכתוב שהוא דאג לשלוח את העובדים לנופש מדהים במלון בראשית, לא בטוח שזה יקדם אותו במשהו...

    השבמחק
  4. לאנונימי ב': בידול איננו על חשבון מילות מפתח חשובות ואיננו מאריך את קורות החיים למגילה אינסופית, הכוונה לשימוש נכון יותר באותו מקום יקר ומצומצם שיש לנו בקורות החיים שבו יחד עם פירוט התפקיד שלנו, אנחנו מוסיפים גם מספר פרטים שרלבנטים רק לנו. הסופ"ש המדהים במלון בהחלט לא מענין אף אחד, ולכן ברור שלא לזה התכוונתי.... :)

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...