הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 12 בפברואר 2012

טיפ השבוע לחיפוש עבודה: ככה לא עוזבים חברה!

היי לכולם,
זהו יומי האחרון כאן.
לאחר 4 שנות עבודה, אני יוצאת היום לדרך חדשה!
אני רוצה להודות לצוות הנהדר שלי שהיה כאן בשבילי בארבע השנים האחרונות- אני בהחלט אתגעגע אליכם! אני רוצה גם להודות למנהלת המקסימה שלי X שתמכה בי לאורך כל הדרך: אין כמוך! את מלכה!
היה לי נעים לעבוד כאן ולמדתי המון.
אני מתחילה לחפש עבודה חדשה, אז בבקשה- מי שמכיר או שומע על משהו, עדכנו אותי.
הנה המייל החדש שלי:....
והנה הטלפון החדש:.... (כן אני מחזירה את הנייד של המשרד).
ודיר באלאכ למי שלא ישמור על קשר!

נשמע לכם מוכר? שיקום מי שלא קיבל לפחות פעם אחת אימייל דומה במקום העבודה!
כל מי שעובד בארגון (וזה לא חייב להיות ארגון גדול) מכיר את התופעה המדבקת...: עובד עוזב (לפעמים מיוזמתו ולפעמים גם לא) וביום העבודה האחרון הוא מרגיש פרץ רגשות עז כל כך שהוא חייב, באמת חייב לשלוח אימייל פרידה לכווולם.
אם האימייל הזה נשלח נקודתית לחברי הצוות שלו או לאנשים שבאמת עבדו איתו, הפעולה הזו עוד יכולה לעבור בסדר. הבעיה היא כשמייל כזה נשלח ב"תפוצת נאטו" לכל עובדי החברה. כן.. ללא שום כחל וסרק, סינון או מיון וכולל להנהלה הבכירה ולאנשים שאין להם שמץ של מושג מי לעזאזל העובד הזה בכלל...

מה תהיה התגובה לאימייל כזה? במקרה הקיצוני האנשים הבאמת קרובים ימחו דמעה סוררת, אבל בינינו, בואו נודה באמת- רוב העובדים האחרים ירימו גבה, יגלגלו עיניים, יאנחו בחוסר סבלנות, ישאלו את עצמם מי זה העובד הזה בכלל ולמה הוא מספים להם את תיבת המייל ו...ילחצו על DELETE.

אגב, מכתבי פרידה כאלה הם לפעמים הדרך של העובד העוזב להגיד את המילה האחרונה (כשהוא במצב רגשי לא הכי מאוזן, משמע, ממש לא כדאי לכם לנסות את זה), או אפילו להביע שמחה (כן, גם אם הוא מאוד "מתאמץ" להסתיר את זה) לאידם של המסכנים שנשארים.

מי שלקח את זה קצת רחוק מידי היה עובד בשם Jason Shugars שטרח לשלוח לכל (כן, לכולם!) אלפי עובדי גוגל מייל פרידה ב 2008 בעת עזיבתו את החברה. במייל שנפתח במילים: "So long suckers! I'm out" הוא גם כתב: "אם קיבלתם את המייל הזה ואין לכם מושג מי אני, אני מתנצל. פשוט לא רציתי להעליב אף אחד בכך שלא אכתב אותו". האימייל הזה, שכלל גם מיני סיפורים ואנקדוטות פיקנטיות מתקופת עבודתו, הופץ הלאה גם מחוץ לחברה ומי יודע בכלל כמה אנשים נחשפו אליו... אגב, למי שמעונין, זוהי הדרך בהא הידיעה ליצור לעצמכם מוניטין מפוקפק ברשת, שמופץ ויראלית בלי כל יכולת לשלוט עליו.

והוא לא היחיד שחמד לצון- אחד מעובדי חברת עורכי דין אמריקאית החליט להיות עוד יותר מקורי ובמייל הפרידה שלו הוא הוסיף תמונה של עצמו בשחור לבן וגם את השנים שבהם עבד בחברה. לחלק מהעובדים זה נראה בדיוק כמו מייל המעדכן על פטירתו בטרם עת, מה שחייב אותו לשלוח שוב מייל נוסף המעדכן לכל המודאגים שהוא ממש לא מת, רק עוזב את החברה...

אז כן, זה ברור- אם אתם עוזבים מקום עבודה בו עבדתם מול מספר רב של קולגות ואולי גם במשך תקופה ארוכה, מיותר לחשוד שיש לכם מניעים נסתרים. אתם פשוט רוצים לעדכן את כולם שאתם עוזבים וקל להבין אתכם. יכול גם להיות שאתם מתחילים באותה נקודת זמן לחפש עבודה חדשה ומנסים להשיג "לידים" ועזרה ממי שכבר עבד איתכם באותו מקום עבודה.
כל זה טוב ויפה וגם לגיטימי, אבל, תעשו טובה לעצמכם ואל תשלחו מייל פרידה בתפוצה רחבה לכל עובדי החברה.
מה כן אפשר לעשות?
אפשר לשלוח מייל נקודתי לאנשים שעבדתם איתם וכן מכירים אתכם.
אפשר להרים טלפון במקום לשלוח מייל ולהיפרד באופן אישי יותר.
אפשר להתחבר לאנשים שרוצים לשמור איתם על קשר בפייסבוק או בלינקדאין וכך לנסות לקדם את חיפוש העבודה.
אבל אל, באמת אל תשלחו את מייל הפרידה הכללי הזה.

אז "שלום! אני נוסעת, אני לא רוצה שתלוו אותי הלאה..."

*אל תתבלבלו, אני לא אומרת שלום ולא נוסעת לשום מקום, זו סתם שורת סיום מתבקשת... :)

נמצאים בצומת דרכים בקריירה? מתכננים לעזוב את מקום העבודה ולהתחיל לחפש עבודה? רוצים לעשות זאת הכי נכון ויעיל שאפשר וכבר מההתחלה?
פנו אלי לקבלת פרטים או קביעת פגישת יעוץ לחיפוש ומציאת עבודה:
054-7380310

2 comments:

  1. אימייל הפרידה המקורי האחרון ששלחתי....

    שלום לכולם,
    לאחר שנים ארוכות בלה בלה בלה דרך חדשה.

    אכלנו כמה דברים טובים, שתינו כמה דברים טובים, לפעמים דרכנו אחד לשני על היבלות.
    אני אחסר לכם כנראה הרבה יותר ממה שאתם תחסרו לי.

    בכל מקרה, זכר ימים עברו, השארתי לכם רשימה של רעיונות בתוליים במגירה העליונה של עמדת העבודה שלי.

    אתם יכולים לגנוב אותם, למרות שכנראה לא תצליחו להבין אותם ותחרבנו אותם כמו שעשיתם עד היום עם כל רעיון שעבר לידכם.

    מי שמבין שהספינה טובעת ומעוניין לשלוח קורות חיים, הנה המייל הפרטי שלי xxx@yyy.com אבל אל תבנו על המלצה חמה. אתם יודעים כמה אני מעריך את העבדים בחברה הזו.

    אז לפני שאני מתנוון והופך להיות אחד מכם, אני בורח.

    לנשארים מאחור אני מאחל לכם שתצליחו לשרוד עד גיוס ההון הבא, יותר מזה תהיה אופטימיות שגובלת בחוסר הכרה במציאות.

    כבר לא שלכם,
    XXXX

    השבמחק
  2. נכון, ככה לא עוזבים חברה, אבל תענוג לקרוא את המכתבים האלה (חוץ מהחופרת שכתבה שהמנהלת שלה היא מלכה).

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...