הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 26 בפברואר 2012

ללינקדאין שלי שלוש פניות...

מה דעתכם? האם זה הגיוני שהייתם פונים למישהו בעולם הלא וירטואלי ואומרים לו: "שלום, אני רוצה שתהיה חבר שלי!"?
לא נראה לי...
ועם זאת, רוב משתמשי הלינקדאין בבואם לנסות ולצרף לרשת שלהם קשר נוסף, עדיין משתמשים בשורת ה"מחץ" המלהיבה בטירוף הזאת: "היי, הייתי רוצה להוסיף אותך לרשת הקשרים שלי בלינקדאין...".
אגב, אם צנונים מיובשים יכלו לדבר, כך בדיוק אני מדמיינת שהם היו מעבירים מסרים...

כן, אני מרגישה את זה בעצמי כל הזמן, רוב בקשות החברות שמגיעות אלי נראות בדיוק אחת כמו השניה. אבל, מידי פעם צצה לה שושנה בין החוחים ומגיעה בקשה שונה, כזו שגם מושכת יותר את תשומת הלב שלי.
הנקודה הזו חשובה במיוחד מכיוון שגם היום יש רבים שלא מצרפים לפרופיל שלהם אנשים שהם אינם מכירים. לדעתי ברור שזו לא האסטרטגיה הנכונה לניהול כרטיס הלינקדאין שלהם, אבל לא ניכנס לויכוח הזה עכשיו. מה שחשוב לקחת מזה הוא שאם אתם דווקא כן מכירים את אותם האנשים, חשוב שתזכירו להם את זה, אחרת, אין לכם סיכוי איתם.

אז כמו בשיר הילדים הידוע ...לכובע שלי שלוש פינות- גם הצעת חברות טובה בלינקדאין בנויה משלוש סוגי פניות לבחירתכם. אבל לפני הכל- זיכרו! הכלל הבסיסי והראשון הוא לא! ממש לא! להשתמש באותה ברירת מחדל מיובשת כצנון וכן, ממש כן! להכניס בפניה משהו קצת מרענן יותר.

שיחזור וחידוש קשרים ישנים
ולמה הכוונה? חלק גדול מהקשרים שלנו בלינקדאין הם אנשים שאנחנו בעצם כבר מכירים אישית. ביניהם קולגות שעבדנו איתם בצמידות, אנשים שהכרנו מהעבר. חלקם הגדול בטוח מכירים אותנו מצוין ולא זקוקים לתזכורת, אך את האחרים העלינו באוב וממש הסרנו מהם את האבק. להם כדאי שנזכיר מי אנחנו, אם יש סיכוי ואפילו קלוש שהם עלולים היו לשכוח.
בכל מקרה השורה התחתונה היא שלקשרים משוחזרים ומחודשים מעין אלה, כדאי לציין בבקשת החברות משהו שיזכיר להם מהיכן וממתי אנחנו מכירים. לא צריך לכתוב מגילות. מספיקות שורה אחת או שתיים בכדי להזכיר את ההקשר.
דוגמא: "היי אבנר, מה שלומך? עבדנו יחד בחברת.... אשמח לחדש את הקשר."

טיפוח קשרים חדשים
הייתם בכנס והחלפתם מספר מילים (וכרטיסי ביקור) עם מישהו שפגשתם שם? שוחחתם בטלפון עם לקוח חדש? חבר הציג בפניכם קולגה שלו? לא משנה איך נוצר הקשר הראשון, שימרו על המומנטום. כשיהיו לכם מספר דקות פנויות, אתרו את האדם המדובר בלינקדאין והציעו לו להצטרף לרשת שלכם.
השורה התחתונה במקרה הזה היא שלקשרים חדשים-דנדשים פונים כמה שיותר בצמידות לזמן ההיכרות ומזכירים שאנחנו פונים עקב כך שנפגשנו/דיברנו ב... ונשמח להתחבר גם בלינקדאין.
דוגמא: "שלום אבנר, הכרנו היום בכנס מייקרוסופט בדן פנורמה. אשמח לשמור על קשר וגם, אם זה אפשרי, לתאם פגישה בכדי שנוכל לקדם את הענין ששוחחנו עליו".

יצירת קשרים יש מאין
זו הפניה הבעייתית ביותר, בדיוק בגלל מה שציינתי כבר בהתחלה- אלה שלא מוכנים להכניס לרשת שלהם אנשים שהם לא ממש מכירים אישית. זו הסיבה שכדאי מאוד לציין מדוע ולמה אתם בכלל פונים אליהם. ראיתם שהם כתבו דעה מעניינת בדיון כלשהו? ציינו זאת בפניה שלכם אליהם, השתתפתם בהרצאה מענינת שהם העבירו בכנס מקצועי? החמיאו להם על כך, אתם רוצים להציע להם שיתוף פעולה עיסקי? ספרו על כך באופן כללי כבר בבקשת החברות.
דוגמא: "היי אבנר, השתתפתי היום בכנס בדן פנורמה ומאוד התרשמתי מהמצגת שהעברת. גם אני עוסק בתחום X ואשמח אם תצטרף לרשת הקשרים שלי כאן בלינקדאין. אולי אפילו נוכל להחליף כמה מילים ורעיונות בתחום".

בקיצור, היפכו את בקשות החברות שאתם שולחים למשהו אישי יותר. אל תשתמשו בברירת המחדל, הוסיפו מידע שיצור בצד השני את המוטיבציה לאשר את בקשתכם ואולי גם לקחת את הקשר צעד אחד נוסף קדימה.

אגב, גם לכם יש ערימת כרטיסי ביקור ישנים? ברוב המקרים הפרטים היחידים שנותרו נכונים על גבי הכרטיסים האלה הם השמות של האנשים. כל שאר הפרטים- תוקפם פג מהר מאוד כי אנשים משנים מקומות עבודה, כתובות מייל וגם מספרי טלפון בדיוק כמו שהם מחליפים גרביים, אז למה אתם מחכים? קחו את הערימה הזו שאבד עליה הכלח ותרגמו אותה לקשרים דיגיטליים.
מה תעשו עם הכרטיסים אחרי זה?
נו באמת, איזו מין שאלה זו?!
טובבב... אז הנה מה לעשות עם הכרטיסים הישנים!



כרטיס הלינקדאין שלכם נראה כמו גן סגור? רוצים להשחיז ולחדד את הפרופיל שלכם? רוצים ללמוד טיפים יצירתיים לשימוש מתקדם בלינקדאין לחיפוש ומציאת עבודה?
צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ:
מאיה בוכניק
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

8 תגובות:

  1. אז לפי מה את ממליצה להחליט את מי לאשר בלינקדאין? את כולם?

    השבמחק
  2. היי עדי, התשובה שלי תלויה במטרה שבעטיה פתחנו בלינקדאין כרטיס מלכתחילה. אם המטרה שלנו היא להכיר אנשים חדשים, להרחיב את רשת הקשרים שלנו, למצוא עבודה, לעשות שיתופי פעולה עסקיים, למתג את עצמנו או לחילופין לשווק משהו, אזי התשובה שלי היא לנצל את הכלי הזה באופן המיטבי ולאשר את אותם האנשים שהחיבור איתם עונה על המטרה שלנו.
    ואני אוסיף דוגמא קטנה: מבחינתי להיות בלינקדאין ולאשר חברות רק עם אנשים שאני מכירה מקודם משול בעיני ללכת למסיבה עם חבר, להישאר כל הערב בצד ולדבר רק איתו. הרי אני יכולה לדבר איתו במיליון הזדמנויות אחרות, אבל לפגוש אנשים חדשים כמו אלה שנמצאים במסיבה, אפשר רק שם. בקיצור, אם המטרה שלי היא להכיר אנשים חדשים, מאוד כדאי שאזוז קצת מהפינה שלי... :)

    השבמחק
  3. בניגוד לפייסבוק זו רשת חברתית עסקית לכן לא סביר שנכתוב שום דבר שאלי יביך אותנו בפני מי שאינו מכיר אותנו. התכונה של לינדאין שכאשר מחובר לאדם למעשה מקושרים גם לחברים שלו ולחברים של החברים שלו קשר 2 או 3 גורם לכך שככל שנאשר יותר חברים נהיה מקושרים ליותר אנשים.
    לדוגמה אם תאשרי מישהו שעובד בחברה שיש לה מאות עובדים בלינקדאין ברגע שאת חברה עם אחד העובדים כנראה תהיה בקשר עקיף עם כמעט כל עובדי החברה

    השבמחק
  4. מאיה שלום,
    כרגיל נהנה מהבלוג שלך. חבל שלא הכרתי אותך בימיי האבודים של חיפוש עבודה...
    אני משתמש קבוע בלינקדאין אבל אני חייב לציין שאני חושב אחרת בנוגע להזמנות של בלתי מוכרים. אני מסכים שצריך למנף את הפלטפורמה להכרה של אנשים חדשים ולא להסתובב באותו חוג של אנשים, אבל אם נחזור לאופן השימוש הרי ששימוש מרכזי בכלי הוא ניצול קשרים על מנת להגיע למישהו ספציפי. עכשיו נניח שאני מקבל כל בקשת התחברות שאני מקבל (וזה לפחות 10 בחודש או 120 בשנה) הרי שאם יפנה אליי אחד מהקשרים ה'אמיתיים' שלי, כי ראה שאני מחובר לאותו מישהו ספציפי, אז אני לא באמת יכול לעזור לו כיוון שאין לי באמת מושג מי זה. וההפוך גם הוא נכון. אם בכל זאת פניתי אליו לסייע למכר, והוא הרי שלח הזמנה לא רק לי אלא לכל העולם ואמא שלו, אז אין סיכוי שהוא יזכור מי או מה אני או יוכל להתקשר באמצעותי למכר שלי. אז יופי, נוצרה לי רשת ענפה ואני לא ב 500+, אלא ב 1000+, אבל הרשת היא וירטואלית לחלוטין.
    יחד עם זאת אינני קיצוני ודוחה את כולם. כל אחד צריך מנגנון סינון לפיו הוא מקטלג את ההזמנות שיקבל ואילו לא. וכאן אני מסכים לכל מילה של הבלוג שהמלל בהזמנה בהחלט עושה את ההבדל.

    תודה, ג'וש
    (ואם תרצי להתחבר אליי אני מבטיח לקבל ;-))

    השבמחק
  5. היי מאיה.
    ממש לא מסכים איתך. בתור חבר בלינקדאין הרבה שנים ומתעב פייסבוק ומרעיו, יש משהו מרענן בפניה פשוטה ופורמלית. זו רשת ממוקדת ואני מקווה שאמשים לא יתחילו לשפוך את ההגיגים שלהם ומה הם עושים בכל רגע לא מעניין של החיים שלהם. מעולם לא נדחיתי ולא דחיתי בגלל הסגנון הזה. בכל מקרה, אצלי לפחות, ההמשך הוא תמיד נעשה באחד על אחד אחרי יצירת קשר ראשוני.

    השבמחק
  6. לנפתלי- ברור. אין שום סיבה לכתוב משהו שיביך חלילה.

    לג'וש- שמחה לקרוא שאתה אוהב את הבלוג. קראתי איפשהו אתמול את המשפט: "אין שום עבודה שהיא לנצח..." :) אז, טוב שאתה מכיר את הבלוג עבור הפעם הבאה. בתקווה שהפעם הבאה תהיה מספיק רחוקה, כמובן.
    לגבי דעתך בנושא הוספת הקשרים בלינקדאין- כנראה שדעותינו ישארו חלוקות, אם כך... :) אני מגיעה מנקודת מוצא אחרת. המטרה של לינקדאין היא שמירה על קשרים עסקיים ויצירת חדשים. כדי ליצור חדשים צריך לאשר או ליזום אותם. אגב, קשרים וירטואלים חדשים יכולים להפוך לקשרים גם בעולם האמיתי ולא להישאר ברמת ה WEB. למה לא להוסיף קשר חדש ולהציע להיפגש? ככה יוצרים הכרויות, קשרים ושיתופי פעולה חדשים יש מאין... :)

    לבני, אין ניגוד עניינים בין מה שכתבתי לבין מה שאתה אומר... לא הצעתי להפוך את לינקדאין למכונת סטטוסים אישיים, אלא, להוסיף למשפט ברירת המחדל משפט אחד נוסף שמבהיר לאדם שאתה פונה אליו מדוע אתה עושה זאת. יש הרבה אנשים שלא מעוניינים להוסיף לרשת שלהם אנשים שהם אינם מכירים (ראה אפילו תגובות קודמות כאן) ואם זה אדם שאתה מכיר מהעבר ויש סיכוי שהוא לא זוכר- כדאי מאוד להזכיר לו מהיכן אתם מכירים. או לחילופין להסביר מדוע אתה פונה (אם מדובר באדם שלא מכירים אישית, אך מעוניינים להכיר).

    השבמחק
  7. אני מאלו שאינם מאשרים מי שאינם מכירים.
    ההסתכלות שלי על לינקט אין היא לא כעל מסיבה אלא כעל רשת קשרים אישיים.
    זה כמו לפרסם את הדוא"ל שלך באינטרנט לעומת מסירתו לחברים בלבד.
    בראשון את מקבלת המון ספאם ובשני רק תקשורת עם אנשים מוכרים.

    השבמחק
  8. מאיה שלום,

    אני בהחלט מסכים עם כל מה שכתבת, לעיתים תפוכות אני ניתקל בפניות לחברות מאנשים שאינני מכיר כלל ללא שום פרטים נוספים, בדיוק לפני כחודש כתבתי על זה פוסט בבלוג שלי, כללי נימוס בפני לחברות, אתם מוזמנים כמובן לקרוא ולהגיב- http://erp.org.il/blogs/chapter.asp?chapterId=158&blogId=97

    איל תמוז

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...