הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 18 במרץ 2012

10 פרטים שלינקדאין מלמד עליכם ללא ידיעתכם

ברגע שיש לכם פרופיל ברשת, ולא משנה באיזה רשת (חוץ מרשת דייגים, כמובן...), אתם מאפשרים לצד השני (ולא משנה מיהו) לקבל רושם עליכם.

מספיק שהחלטתם לבדוק מה זו הרשת הזו- לינקדאין (LinkedIn), שכולם מדברים עליה, ופתחתם בה פרופיל חלקי (רק כדי להבין על מה כל המהומה) בכדי שהצד השני יגלה מתישהו את אותו הפרופיל החלקי ויחליט שאתם טיפוסים מה זה לא משקיענים.
לעומת זאת אתם יכולים להשתמש באותה הרשת ככלי ליצירת "אפקט ה WOW". במילים אחרות, אתם יכולים להשתמש במדיה הזו בכדי לבנות ולנהל לעצמכם את הרושם הנכון והטוב ביותר עבורכם.

אז מה אני (וגם כל פלוני-אלמוני אחר) יכולים ללמוד עליכם מפרופיל הלינקדאין שלכם? או-אה! ה-מ-ו-ן. ולא רק ממה שכתבתם. אפשר ללמוד עליכם את הדברים המעניינים ביותר דווקא ממה שמשתקף בין השורות:

1. תמונה- תמונה שווה יותר מ 1000 מילים, את זה כבר כולם יודעים. אבל למרות זאת אני עדיין נתקלת בתמונות לא מחמיאות, לא ברורות, חשוכות, רחוקות ו/או לא מספיק רשמיות. לינקדאין זה לא פייסבוק, אז אל תשתמשו בתמונות שמתאימות לפייסבוק בלינקדאין. דאגו לכך שהתמונה שלכם תעביר את הרושם הרצוי- של מקצועיות. כי הרי זו רשת מקצועית, לא? אגב, קראתי עכשיו מחקר שטוען שנשים יוצרות רושם טוב יותר אם הן מחייכות בתמונה שלהם. גברים, לעומת זאת, יכולים להישאר רישמיים ורציניים.

2. כמות הקשרים שיש לכם- כמות הקשרים יכולה ללמד עליכם רבות: האם ועד כמה אתם חברותיים? כמה אתם מקושרים בתחום העסקי שלכם? מי הקשרים שלכם? עד כמה בכירים הם? האם יש לכם קשרים בארץ או גם בחו"ל? האם כמעסיק הקשרים שלכם בעלי ערך גם עבורי? האם אתם פעילים במדיה החברתית או שלא?

3. המתחיל, אומרים לו גמור- איך נראה הפרופיל שלכם? מלא או חלקי? האם זה "גן סגור" או פרופיל מושקע? האם הוא עודכן לאחרונה לפני שנתיים ומאז נשכח ונזנח או שמדובר בכלי שאתם מטפחים כל הזמן? אולי יכול להיות שכמו הפרופיל שלכם גם אתם טיפוסים שנוטים להתחיל דברים ולהזניח? אולי פשוט אין לכם כוח ואנרגיה להתאמץ קצת? או שלהיפך- אולי הפרופיל כה מרשים שהוא יוצר תחושה בין השורות (גם אם בתת מודע) שאתם כנראה אנשים די מדהימים בעצם...?

4. בצרפתית קוראים לזה: a' la page- פרופיל מושקע מעיד על עוד דבר, על אדם מעודכן שהולך ומתקדם עם הזמן. אדם המעודכן במגמות ובשינויים ומתאים עצמו למציאות.

5. אנגלית- אז איך האנגלית שלכם? שלומה טוב, תודה... אופס, מה זה שם? טעות כתיב? לא נעים! הפרופיל מעיד כמובן על רמת האנגלית שלכם. לא חייבים להפגיז במילים ארוכות יותר מ 8 אותיות שצריך לפתוח מילון כדי להבין, אבל כן כדאי לוודא שאין טעויות דקדוק וכתיב, שהמסר עובר בבהירות ושהאותיות הגדולות מופיעות כשצריך...

6. רמת אקטיביות- אז יש לכם פרופיל ואתם רשומים בקבוצות. אבל, האם אתם גם פעילים? האם אתם מעלים דיונים ומגיבים לאחרים? ואולי בכלל לא? גם על זה אפשר ללמוד עליכם הרבה מאוד- גם אם כן וגם אם לא.

7. סגנון- אם אתם פעילים ברשת אתם כמובן מספקים עוד הרבה מאוד מידע: מהי רמת ההתנסחות שלכם בכתב? מהם סגנון ותרבות ה"דיבור" שלכם? האם אתם מבינים את הנקרא? יודעים להבחין בין עיקר וטפל?

8. אופי- המידע שאתם מוסרים בין השורות בתגובות שלכם הוא אדיר: איך אתם מתייחסים לדעות אחרות משלכם? האם אתם לוחמניים? האם אתם מגשרים וחותרים להסכמה? האם אתם מתלוננים כל הזמן? אולי דווקא להיפך- עוזרים ומייעצים לאחרים? אולי אתם אמפאתיים, תומכים, רגשיים? ואולי רק מחרחרי מלחמה וריב? יש לכם יכולת איפוק או שאתם משתלחים בכל מי שחושב אחרת מכם?

9. כוכבים יש לא רק בשמיים- כן, מגייסים מתים על המילה הזו: "כוכב". הכוונה לאדם מצטיין. מישהו שלאורך השלבים השונים בחיים שלו מתבלט ומצליח שוב ושוב ושוב. זה יכול להיות לימודים במסלול למחוננים בתיכון, שירות ביחידה טכנולוגית מובחרת, סיום תארים באוניברסיטה מובילה בהצטיינות, התנדבות לכל מיני עמותות, התקדמות ברורה בקריירה, עבודה בחברות "נחשבות", ששמן הולך לפניהן ושידוע שהן בררניות מאוד בבחירת העובדים שנכנסים לארגון ועוד ועוד. אם משהו ברשימה הזו רלבנטי עבורכם- דאגו להציג זאת בבירור בפרופיל שלכם. כן, כולל רשימת פרסומים אקדמיים, השתתפות כמרצים בכנסים מקצועיים, המצאת פטנטים וכו' וכו'...

10. האם אתם מחפשים עבודה? שמרתי את זה לסוף, אבל גם זה פרט מידע שניתן ללמוד עליכם. אם תציינו אותו כמובן... אגב, אם נחבר את הנקודה הזו עם נקודה 8 נלמד עוד כמה דברים עליכם: מה זה עושה לכם לחפש עבודה? האם אתם אקסטרוברטים המעלים סטטוסים בכל הקבוצות ומעדכנים שאתם פנויים ומחפשים? אולי אתם מצניעים את זה? האם אתם מתלוננים בכל דיון על חיפוש עבודה, כמה זה קשה לחפש, כמה לא בסדר הם המגייסים וכמה לא נעים לעבוד עם חברות השמה? האם אתם יוצרים רושם שאתם מתייאשים בקלות? מוותרים כשקשה? מתלוננים ומקטרים?

אני בטוחה שיש עוד הרבה מידע נוסף שניתן ללמוד על כל אדם שיש לו כרטיס ב LinkedIn ברגע שהוא עולה מ off-line ל on-line. וזו הסיבה שחייבים להיות מודעים לרושם שאנחנו יוצרים ולהתחיל לנהל אותו בחוכמה וכהלכה.

רוצים עוד טיפים לבניה נכונה של רושם בלינקדאין? רוצים טיפים מתקדמים לחיפוש ומציאת עבודה באמצעות הלינקדאין? צרו קשר:
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

8 תגובות:

  1. מאיה
    מסכים מאוד.
    מצד שני ראיתי הרבה פרופילים של אנשים מצוינים ומקצועיים שאני מכיר באופן אישי, אולם הפרופיל לא היה מרשים: לא מפורט, אין כמעט המלצות וכו'.

    איך ניתן להסביר את זה?

    השבמחק
  2. האמת היא שהתשובה פשוטה- הם לא מודעים עדיין לרושם הראשוני שזה יוצר עליהם.
    והסיבה האמיתית לכך- הם כנראה לא חיפשו עבודה לאחרונה... אם היו מחפשים היו מבינים עד כמה לפרופיל בלינקדאין יש משקל בכל חיפוש עבודה כיום והיו ממהרים לעדכן ולשפצר אותו... :)
    בשורה התחתונה- אם כבר יש פרופיל בלינקדאין- כדאי שהוא יראה הכי טוב שאפשר גם אם לא מחפשים עבודה. ולחילופין, כמו בכל תחום בחיים, לא מומלץ להתחיל משהו שיודעים מראש שלא נוכל לטפח בהמשך...

    השבמחק
  3. אילן זולברג IST21 באפריל 2012 בשעה 12:56

    יפה, מאיה!

    השבמחק
  4. נשמע לי כמו קשקוש. יכולות להיות מיליון ואחת סיבות לפרופיל שנראה לא טוב שלא מייצגות את יכולותיו של מישהי או את כמות הצעות העבודה שהיא מקבלת. מגייס ששם לב לכל הדברים שאת אומרת לנותן להם יותר מ-5% בשיקלול ההתאמה של מועמד הוא פשוט מגייס לא טוב בחברה שאני כנראה לא רוצה לעבוד בה.

    השבמחק
  5. כל דבר שתעשה, עשה ב100% תשומת לב!
    יפה אמרת, מאיה

    השבמחק
  6. אל תאמר מעט במילים רבות-אמור הרבה במילים מעטות
    פיתגורס

    השבמחק
  7. מאיה תודה ושאלה:
    האם רמת הפירוט צריכה להיות קשורה לבכירות התפקיד ? שמתי לב שבדר"כ בעלי תפקידים בכירים (וכן גם בגירים:) ) מפרטים מעט מאוד. האם זה יתרון או חיסרון?
    תודה

    השבמחק
  8. לאנונימי- רמת הפירוט תלויה רק בך ולא באחרים. אין כאן חוק כללי שתקף לכולם.
    אם אתה עוסק במידע רגיש וסודי- פרט פחות. אם תפקידך מגוון ורוחבי- פרט יותר.
    אם המטרה של החברות שלך בלינקדאין היא להשיג שיתופי פעולה עסקיים, לקדם עסק או לקדם את החברה בה אתה עובד- ככל שתפרט יותר, כך תשיג בקלות יותר את המטרה.
    אם אתה מחפש עבודה- בנה פרופיל שיעלה את הסיכויים שלך להעלות בחתכים של המגייסים, פרופיל שיהיה מפורט מספיק בכדי שהקורא יבין מה אתה עושה ובמה מתמחה.

    ובמילים אחרות- פחות משנה מה האחרים נוהגים לעשות, יותר משנה מהי המטרה שלך ברשת הזו ומה אתה מנסה להשיג. בהתאם לזה בחר את מידת הפירוט וגם את התוכן המפורט.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...