הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 11 במרץ 2012

קורות חיים יצירתיים ומשונים- כדאי או לא כדאי?

הפוסט הזה נכתב בהשראת חג פורים, ובהתאם לרוח השטות של החג החלטתי לבדוק ברשת את נושא קורות החיים המקוריים (יהיו כאלה שיגידו אפילו- מוזרים).
מוזמנים לקרוא גם את הפוסט הפורימי משנה שעברה: חמש דרכים פורימיות לחיפוש עבודה- באחריותכם בלבד .

רוב מחפשי העבודה היום מרגישים את עיקר הקושי בחיפוש בשלב שאחרי שליחת קורות החיים. במילים אחרות- קורות חיים יש, משרות יש, שליחת קורות חיים יש גם יש, אבל תגובה אחרי השליחה? א-י-ן!
כמו שמחפש עבודה כתב בקורות החיים שלו (ראו תמונה למעלה)- לוקח רק 58 שניות למעסיק להחליט אם להרים טלפון או לעשות DELETE.
ומה קורה למחפשי עבודה כשאין תגובה לקורות החיים שבוע אחר שבוע ולעיתים גם במשך חודשים? זהו, שיהיו כאלה שפשוט יתייאשו ויורידו הילוך, אחרים (אלה שעדיין עובדים) ינסו למשוך עוד זמן במקום העבודה הנוכחי, האקטיבים יבינו שמשהו כאן לא בסדר ויפנו ליעוץ (החלטה נבונה!) או לפחות לשדרוג מקצועי של קורות החיים ויש אחוז מסויים של אנשים שיחליטו שבמלחמה כמו במלחמה- חייבים לשנס מותניים ולהמציא משהו מספיק מוזר, שונה או מקורי שבטוח יוציא איזושהי תגובה מהמעסיקים הפוטנציאלים.

דוגמאות לחיפוש עבודה ולקורות חיים יצירתיים עוברות מידי פעם באופן ויראלי באינטרנט. לא תמיד ידוע מה קרה בהמשך לבעלים של אותם קורות חיים וגם לא ברור אם הצעד מושך-תשומת-הלב שנקטו בו באמת הצליח להשיג להם עבודה. תשומת לב ובאזז צעד כזה בטוח יוצר, השאלה היא אם זה כדאי ואולי גם לכם... זו הסיבה שהחלטתי לנבור קצת ברחבי הרשת ולרכז עבורכם את הדוגמאות המיוחדות ביותר שמצאתי לקורות חיים מיוחדים.
אז הנה זה בא, מתחילים:

- נתחיל באריק גנדהי שחשקה נפשו בעבודה בחברת גוגל. זו גם הסיבה שהוא החליט להתאים את מבנה קורות החיים שלו למראה מנוע החיפוש. ליחצו כאן לצפיה בקורות החיים (אפשר להגדיל את התמונה) ואל תשכחו לגלגל עד למטה, כי שם הפואנטה...

- איאן רייכנטל, ארט דיירקטור בכיר, החליט לחפש את עצמו בגוגל. הוא הקליד את שמו והתוצאה הראשונה שקיבל היתה מודעת פרסום שפונה אליו אישית בזו הלשון "היי איאן! לחפש את עצמך בגוגל זה באמת משעשע. גם לגייס אותי זה משעשע!!" הלינק המקושר למודעה הפנה לאתר של מחפש עבודה בשם אלק בראונשטיין. לאלק זה עלה פחות מדולר לפרסם בגוגל את המודעה. איך זה נגמר? סוף טוב הכל טוב... אלק קיבל שיחת טלפון מאיאן, זומן לראיון והתקבל לעבודה!

- גם אנשי משאבי אנוש מחפשים עבודה כשאר המועמדים וגם הם נתקלים בדיוק באותן הבעיות. זו הסיבה שליז היקוק החליטה לחפש עבודה בדרך קצת יותר מקורית ולפרסם את זה על הקיר החיצוני של הבית שלה. ראו תמונה (שימו לב שהיא לא שכחה גם להפנות את העוברים ושבים לפרופיל הלינקדאין שלה). מה יצא לה מזה? בינתיים 4 ראיונות בחברות שפנו אליה באופן ישיר כתוצאה מהפרסום יוצא הדופן שהיא עשתה.

- מנהל מדיה חברתית בשם גרהאם אנתוני יצר לעצמו קורות חיים בגרסת סרטון וידאו. הוא העלה את הסרטון (שמורכב ממספר חלקים) ליו-טיוב (עד כה הוא נצפה 153,213 פעמים) וקיבל כל כך הרבה פניות והצעות עבודה עד כדי כך שהוא הבין שעם כל כך הרבה ביקוש ולקוחות פוטנציאלים, עדיף לו כבר להקים עסק עצמאי. וזה בהחלט מה שהוא עשה.

- והנה עוד דוגמא. סקוט נילסן, בוגר טרי חסר נסיון החליט למשוך לעצמו תשומת לב דרך המעטפה שבה ארז את קורות החיים שלו. הוצאת קורות החיים מהמעטפה גרמה לתמנון שהודפס עליהם לזוז כאילו הוא שוחה במים. האם הצליח בזכותם למצוא עבודה? כן. לגמרי כן!

- מיגל ראטו ניסה להתקבל למשרה במשרד פרסום. לשם כך הוא יצר קורות חיים על גבי קרטון חלב. ואם כבר אז כבר, ברוב אדיבותו הוא הוסיף לחלב גם עוגיה קטנה על הדרך... הסיבה שנתן להחלטה ליצור קורות חיים מיוחדים היא זו: "אם אני לא משקיע ביצירת קורות החיים שלי, מדוע שמי שמקבל אותם ישקיע בקריאתם??" (נקודה למחשבה באמת...).

- חושבים שזהו? ממש לא! יש דוגמאות בלי סוף. צפו בסרטון הבא שהחסרון היחיד שלו הוא שאם למגייס אין סמארטפון, אין לו גם הרבה סיכוי להבין את כוונת המשורר. אגב, התשובה היא כן... קורות החיים האלה הביאו לא מעט תגובות מרחבי העולם וגם עבודה.



ומה קורה בארץ? גם כאן נתקלתי במועמדים אמיצים ובעלי לב חזק שיצרו לעצמם אתרים או עמודי אוהדים בפייסבוק לצורך חיפוש העבודה. במקרה אחד מועמדת הציעה לשלוח קופסאת עוגיות פרי עמלה למי שיעזור לה בחיפוש, במקרה אחר מועמד הדפיס את קורות החיים שלו על פלקט גדול וצילם את עצמו מחזיק אותו כשמאחורי הפלקט הוא עירום כביום היוולדו.

במקרה אחר מחפש העבודה הקים לעצמו אתר צבעוני ומושך את העין שבו פרטים על עצמו ועל הנסיון המקצועי שלו אבל אף פרט מזהה כמו טלפון או שם לא היו שם פרט לכתובת אימייל. אותו מועמד עשה לעצמו קמפיין שלם בפייסבוק שהיו בו משפטי טיזינג שחייבים להקליק עליהם מרוב סקרנות. ואם כבר סקרנות, היא התעוררה גם אצלי והייתי חייבת לברר במי מדובר ומה יצא מחיפוש העבודה היצירתי הזה. יצרתי קשר עם מחפש העבודה (ולא, אני לא אסגיר את שמו...) ובדקתי האם המקוריות שבה נקט עשתה גלים. התשובה היא שכן! והנה תשובתו: "בטח שהיה כדאי. ההשקעה אפסית. קיבלתי עשרות פניות. רוב התגובות מעולות אבל היו גם כמה לא מפרגנות. היו כאלה שעודדתי אותם והיו כאלה שביקשו ממני עזרה. היו לי הצעות לייעוץ, פניות מחברות גדולות. הסיבה היחידה שאני לא עובד עדיין היא שאני בררן. אני יודע מה אני מחפש. זה הכל. אבל זרמו הרבה הצעות. יש תחומי עיסוק באינטרנט שלא מעניינים אותי כל כך, יש חברות הממוקמות רחוק מידי גיאוגרפית. בגדול, זרקתי חכה עם האתר הזה ויצא נטוורקינג מעולה, הרבה הצעות עבודה ואפילו דייט אחד. בשורה התחתונה- אם הייתי רוצה, הייתי יכול להתחיל כבר מזמן לעבוד- מהיום הראשון שהאתר עלה."

אז מה המסקנה מכל הדוגמאות האלה? מי שמעז עשוי להצליח... יש כבר לא מעט תקדימים שככה מצליחים בוודאות למשוך תשומת לב וליצור בידול. אבל יש תנאים: כדאי להשתמש בקורות החיים היצירתיים רק במקרים מאוד מסויימים כשברור שהם מתאימים לסיטואציה, כשאין הרבה מה להפסיד וכשמדובר בחיפוש עבודה בתחומים בהם יצירתיות כזו היא בדיוק התכונה שמחפשים אצל העובדים.
מעבר לזה, כדאי להשתמש במקביל בשיטות החיפוש הקלאסיות במקרים בהן היצירתיות פשוט לא מתאימה.

שמעתם על עוד מקרים של חיפוש עבודה יצירתי בארץ? אשמח לשמוע מי, מה, איך ומה יצא מזה כאן למטה!

7 תגובות:

  1. תלוי לאיזו משרה - יש משרות שזה ראוי שיהיה, מצופה ואף הייתי אומר חובה, בין אם זה משרות לאנשי עיצוב, שיווק וכיו"ב. למי שרוצה להיות עו"ד לא הייתי ממליץ לעשות את זה. הנה הדוגמא שלי: שאותה אני שולח כלינק בתוך הקורות החיים וגם במכתב המקדים. אני יכול להגיד שזה בהחלט מסייע לקבל יותר טלפונים וזימונים לראיונות

    השבמחק
  2. http://www.coolschool.co.il/radu/cv

    השבמחק
  3. ויש גם מי שהשתמש בטיימליין החדש ליצירת קורות חיים
    http://www.facebook.com/profile.php?id=100001849149208
    האמת שאם אתה עוסק בעיצוב או בקריאיטיב זה גם ממחיש שאתה כשרוני

    השבמחק
  4. ניסיתי את זה פעם אחת. אחרי שהצצתי באתר של חברה שאליה רציתי לפנות, החלטתי לנסות וליצור דף קו"ח שמחקה את אוירת האתר.
    תקציב ההפקה היה דל, וזאת
    התוצאה
    .
    מיותר לציין שהתגובה שקיבלתי מאותה חברה היתה זהה ל- 99% מהתגובות שקיבלתי עבור גירסת קו"ח השיגרתית.

    השבמחק
  5. אני חייב לציין שאני קורא את האתר כבר זמן מה, למרות שאני לא מחפש עבודה.
    זו הפעם הראשונה שהרגשתי שאני פשוט חייב להגיב.
    פוסט מעניין, כתוב טוב ורלוונטי מאוד במיוחד היום, תודה רבה.

    השבמחק
  6. לאנונימי, תודה רבה רבה! שמחה לשמוע שאתה אוהב את הבלוג ועוד יותר מכיוון שאתה לא מחפש עבודה :)!

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...