הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 1 באפריל 2012

ציירו לי כבשה, סליחה, קורות חיים...!

אחד מהתחביבים הגדולים שלי הוא הציור. אני יכולה לבלות שעות בשיטוטים במוזיאונים תוך כדי בהיה בציורים או אפילו לצייר בעצמי. ולא, אני מודה... ציור מודרני לא עושה לי את זה- קנבסים ריקים ולבנים עם נקודה אדומה באמצע או מריחות של בוץ שמתחתיהם חצי קו בעיפרון ממש לא מצליחים להוציא ממני שום התלהבות.
אני יודעת שאני מקצינה ושבטח שיש סיבה (נשגבת מבינתי) להתלהבות של חצי עולם מהסגנון המודרני, אבל על טעם וריח אין להתווכח ואותי זה לא מרשים. לי עושים את זה ציורים אחרים לגמרי. כאלה שברור שהצייר היה צריך להשקיע בהם לפחות כמה חודשים של עבודה קשה. ציורים שנראים ממש כמו תמונה של מצלמה וכאלה שמצליחים אפילו לתפוס את המצב הרגשי בו היה נתון מושא הציור.

כל מי שאוהב אמנות (ציור או צילום) מכיר את המושג קומפוזיציה. כל צפיה בציור או תמונה תגרום למבט שלכם לנוע ברחבי הציור מהמרכז ולצדדים ולפעמים גם למעלה ולמטה כאילו מישהו מושך את תשומת הלב שלכם ומוביל את המבט בכיוון מסויים.
כל צייר או צלם יודע שבין היתר הבסיס להצלחה של התמונה היא הקומפוזיציה הנכונה. על מה שמים את הזום? מה מופיע בתוך הפריים של התמונה ומה נשאר בחוץ? איזה חלק מקבל את הדגש ונמצא במרכז ומה הופך לשולי וכן הלאה והלאה. תמונה יכולה לצאת מדהימה או ממש משעממת, הכל תלוי בזוית שבחרתם. מעבר לזה, הציירים הבאמת דגולים ידעו כיצד להוביל את מבטכם בתוך התמונה מצד לצד וכיצד לתפוס את תשומת הלב שלכם למיקום ספציפי בתוך התמונה. זו לדעתי יכולת מדהימה כי היא משתמשת באמצעים פשוטים ביותר ועם זאת יכולה להשפיע כמעט על כל אדם.

ולמה אני משתפכת כאן פתאום על אמנות וציור? בגלל שבדיוק באותו העיקרון אפשר להשתמש גם בכתיבת קורות חיים.
כשיש לכם מעט שנות נסיון ובתחום עיסוק ספציפי למדי "הציור" של קורות החיים שלכם הוא די פשוט והקומפוזיציה- גם.
אבל, ככל שיש לכם יותר נסיון וביותר תחומים ותפקידים, כך הבחירה של הקומפוזיציה הנכונה הופכת למסובכת יותר ות'כלס, בינינו, עליה יקום ויפול דבר... בחרתם נכון? יופי, הצלחתם להשאיר את הרושם המתאים. בחרתם לא נכון? DELETE! או לחילופין, מזל טוב! הקובץ עובר למאגר קורות החיים. כן, אותו המקום שלשם מגיעים בקלות, אבל ממנו כבר לא חוזרים...

אז בואו נעביר את המבט שלנו שוב שתי פסקאות למעלה מכאן (הנה, גם אני מנסה עכשיו לשלוט על המבט שלכם ולהוביל אותו כרצוני... :) ) ונקרא את הכתוב אבל הפעם כשהכוונה היא לקורות חיים ולא לציור. אז על מה נעשה זום? מה נכניס לפריים ומה נשאיר מחוץ לקורות החיים? הבחירה של הקומפוזיציה חייבת להתאים לאורך ולסוג הנסיון שלכם ולמטרה שאתם מנסים להשיג.
בדיוק כמו ציירים, הדגש בקורות החיים שלכם חייב להיות נכון בכדי להוביל את המבט של הקורא למקומות הנכונים ולהסיט את תשומת הלב שלו מהנקודות שצריך לערפל כי הן אינן עומדות בקו אחד עם המטרה שמנסים להשיג.
יש לא מעט טכניקות פשוטות שאפשר להשתמש בהן בכדי לבנות קומפוזיציה נכונה בקורות החיים ולא מערבות שום צבע ואפילו לא מכחול, רק קובץ WORD פשוט (כן ברוך, בלי קבצי PDF בבקשה!) ומקלדת...

זיכרו...בקורות חיים כמו באמנות: אין דבר כזה שאין דבר כזה!

רוצים לבנות יחד איתי את הקומפוזיציה הנכונה ביותר עבור קורות החיים שלכם? כמי שיש לה לא מעט נסיון בציור (מוזמנים להציץ בפרופיל הפייסבוק שלי...) אני בטוחה שאני יכולה לעזור...
ובמילים אחרות- צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה ושדרוג קורות חיים:
maya.bouhnik@gmail.com
054-7380310

2 comments:

  1. מאיה, התבלבלת לגמרי.
    קנבס לבן עם נקודה אדומה באמצא, זו לא אמנות מודרנית. זה פשוא דגל יפן :-)
    אחלה פוסט כרגיל.

    רוני

    השבמחק
  2. תודה, רוני! :). מוזמן לקרוא את הפוסט החדש.. וחג שמח!

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...