הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 15 באפריל 2012

לינקדאין: מאה ועשרים תווים שעושים את כל ההבדל

נתחיל בחידה: צפו בבקשה בתמונה המצורפת, שימו לב שהצנזורה הקשה שלי מחקה את כל הפרטים המזהים כדי לשמור על הדיסקרטיות המחייבת. נותרנו עם התוכן החשוב באמת. ועכשיו אימרו לי בבקשה- מה מבדיל בין ארבעת הפרופילים שבתמונה? הרי מדובר בארבעה אנשים שונים לגמרי שחוץ מזה שהם עובדים בחברות שונות הם בוודאות אינם בן אדם אחד...

מצאתם הבדלים?
זהו, שיש לי תחושה מוזרה שלא... נו טוב, גם אני לא מצאתי.
בטח שמתם לב שכולם מנהלי מוצר. אי אפשר שלא לשים לב. מעבר לזה אין שום מידע נוסף. וזו בדיוק הטעות!
כשמגייסים/הד האנטרים עושים חיפושים וחיטוטים בלינקדאין לצורך מציאת מועמדים מתאימים הם עושים בדיוק את מה שאני עשיתי ומקבלים רשימת תוצאות בדיוק כמו הרשימה החלקית הזו שמופיעה בתמונה. עכשיו מתחילה העבודה האמיתית, כניסה לתוך הפרופילים המעניינים לצורך קבלת פרטים נוספים ובדיקה האם מדובר במישהו שיכול להתאים למשרה. פרופיל מענין יזכה את בעליו בקבלת הודעה עם "הצעה מגונה" ובמילים אחרות- הודעה המבררת האם אפשר להציע לו תפקיד מענין בתחום הנסיון שלו (הצעות מעין אלה מוצעות כל הזמן ולא רק למחפשי עבודה...גם לעובדים בעלי רזומה מענין המרוצים מממקום העבודה שלהם). לחילופין, אם אותו הפרופיל לא יעניין מספיק בשלב הזה של החתך הראשוני, בשביל בעליו כבר לא יהיה שלב נוסף...

ולמה אני מספרת לכם את זה?
בגלל שאחד מהחלקים שהכי חשוב להשקיע בהם בפרופיל הלינקדאין שלכם הוא בדיוק זה. השורה הראשונה שמופיעה תחת השם שלכם. יש לכם שם 120 תווים בלבד בכדי לתאר את ההתמחות המקצועית שלכם, אל תפספסו אותה!
שימו לב לפרופילים שבתמונה. כולם הציגו את עצמם בדיוק אותו הדבר. כולם מנהלי מוצר. חלק מהם טרחו גם לציין באיזה חברה הם עובדים. זה, אגב, מיותר לחלוטין! הזהות המקצועית שלכם איננה בנויה על שם החברה בה אתם עובדים ובלאו הכי אם אכנס לפרופיל אגלה בקלות מהו מקום העבודה הנוכחי. כן, השאלה היא האם אני בכלל אטרח להיכנס לפרופיל עצמו כששורת המפתח כה חד גונית, לא מלהיבה ונראית במדוייק כמו זו של הפרופיל שמעל וגם שמתחת.

מסקנה:
בכדי למתג את עצמכם נכון, השתמשו בפרופיל הלינקדאין שלכם בחוכמה. לא משנה אם אתם מחפשים כרגע עבודה או לא (ואם כן, על אחת כמה וכמה!). השורה הראשונה שמתחת לשמכם היא שורת מפתח שעל פיה יקום ויפול דבר. מגייס או הד האנטר שמחפש עובד לא מסוגל להיכנס לכל פרופיל ופרופיל שעולה לו בחתך, אבל הוא כן יקליק על הפרופיל שעושה לו את זה. זה שכבר מהשניה הראשונה, משמע מהכותרת, ניתן להבין בדיוק מהי ההתמחות המקצועית של אותו אדם.

אז הנה שיעורי בית: בידקו את הכותרת שמופיעה תחת שמכם. איזה רושם היא יוצרת? האם ברור מקריאתה מהי ההתמחות שלכם? האם ברור באיזה מקצוע אתם עוסקים? האם יש בה פרט או שניים שמבדלים אתכם ויוצרים לכם קדימות ביחס לעובדים אחרים עם נסיון דומה? האם אתם משתמשים שם במילות המפתח הכי נכונות?
אם עד היום לא קיבלתם הודעה עם "הצעה מגונה" ממגייס כלשהו... אולי זוהי בדיוק הסיבה... כותרת שפשוט לא יוצרת מספיק חשק...

אז שיהיה לכם בידול נעים... :)
מאיה

אהבתם? אולי תאהבו גם את זה:


מחפשים עבודה ומעוניינים בפרופיל לינקדאין מקצועי? צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ: בניית פרופיל LinkedIn מקצועי, טיפים לשימוש מתקדם בלינקדאין לצורך חיפוש ומציאת עבודה:
maya.bouhnik@gmail.com
054-7380310


2 comments:

  1. את נשמעת לי טרחנית מדי
    Linkedin לא פותח בשביל טרחנות שכזו
    את ממציאה דברים על פלטפורמה של כמה מפתחים של האתר
    כל מי שמעצב אתרים יודע שכל העיצוב הזה מודולורי
    פספסת לגמרי את הרעיון
    כל אחד רואה את עצמו בדרך שונה
    ולא כולם כותבים לפי איזה שטאנצ

    השבמחק
  2. היי אייל, אין שום קשר בין המטרה לשמה מוקם אתר ואיך רואים אותו המפתחים שלו לבין מה שבפועל עושים בו שימוש.

    כיום חלק גדול ממשתמשי הלינקדאין עושים באתר שימוש לצורך חיפוש עבודה וחלק גדול אחר עושה באתר שימוש לצורך חיפוש עובדים.

    כיוון שהבלוג הזה פונה לקהל יעד עיקרי של מחפשי עבודה, עדכון נכון של פרופיל הלינקדאין הוא חלק מחיפוש עבודה יעיל יותר. וזה הנושא בפוסט הזה.

    אכן יהיה מצויין אם לא כל האנשים יכתבו לפי אותה תבנית ועל זה שנינו מסכימים.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...