הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 22 באפריל 2012

כשאתם אומרים לא, למה אתם מתכוונים??

היחסים שבין מחפשי העבודה (ברשותכם, אקרא להם- מועמדים) לבין חברות ההשמה נעים באופן תדיר בין שנאה לאהבה. כיוון שעבדתי שנים בחברות השמה, היחסים העדינים האלה שבין המועמדים לחברות ההשמה ממשיכים לעניין אותי גם היום. זו גם הסיבה שכל אירוע או ידיעה הקשורים באותם יחסים מושכים במיוחד את תשומת הלב שלי.

מה שמביא אותי לספר לכם על סיפור שרץ ברשת וקראתי בדיוק עכשיו. מוכנים? מתחילים! סיפור שהיה-כך היה (וכן, זה סיפור אמיתי!): היה היה (ועדיין) מחפש עבודה שנקרא לו רוברט. אותו רוברט נוהג לחפש עבודה באמצעות האתר הגדול והמוכר Monster (אתר דרושים, למי שלא מכיר). רוברט, מיודעינו, ישב וחשב והשקיע זמן בכדי להגדיר באותו האתר במדוייק את הגדרות החיפוש שלו. בין היתר הוא גם טרח לציין שאיזורי חיפוש העבודה שלו הם באזור אוהיו בלבד.
יום בהיר אחד מקבל אותו הרוברט אימייל. הפונה: איש גיוס מחברת השמה. אותו האיש פונה אליו עם הצעת עבודה וזו לשון ההודעה (תרגום חופשי):

"אני לא יודע באיזה שלב בחיפוש העבודה אתה נמצא, בכל מקרה אני אשמח להציע לך משרת תכנות ב NET. שממוקמת בארקנסאו. האיזור שם שליו ונעים, ממש אווירה של קולג'. גרים שם 450,000 אנשים והנוף הוא של הרים מדהימים ביופיים, אגמים ונחלים קטנים. יש לשם טיסות ישירות, יש בתי ספר מצויינים, אחוז הפשיעה נמוך ויוקר המחיה ממש אינו גבוה!".

רוברט, מיודעינו, מתעצבן. האם לא הבהיר באופן ברור וצלול שהוא מחפש עבודה רק באוהיו?? וכך הוא עונה:
"מכיוון שקיבלת את קורות החיים שלי דרך אתר Monster, אני מניח שראית שציינתי בפרופיל שלי שאני מחפש עבודה רק באוהיו! אני בטוח שאתה בודק דברים כאלה לפני שאתה מפגיז (כך במקור) באימיילים!".

נעצור לרגע כאן כי אני בטוחה שחלק גדול מהקוראים מזדהים עכשיו עם רוברט.... טוב, זה ברור, הוא הרי ציין במפורש מה הוא מחפש... בשביל מה לטרוח לפרט מה שאף אחד לא קורא? למה לעזאזל לא מתייחסים למה שכתוב??

וזה ממשיך כך בתשובה שלא מאחרת להגיע מחברת ההשמה:
"הרבה אנשים פתוחים וגמישים ומוכנים לשמוע על עוד אפשרויות מעבר למה שהם מגדירים ב Monster, עכשיו אני מתחיל להבין למה אתה מחפש עבודה...אדון מתחכמי...חחח!". (אגב, עידנתי. המקור היה הרבה יותר מעליב).

גם את זה אני יכולה להבין.. לפחות את החלק הראשון של המשפט...: לפעמים חברות השמה מנסות להציע משרה גם אם מראש יש סיכוי נמוך שהמועמד יהיה מעונין. בשביל אותו סיכוי קטן, לפעמים שווה לנסות.... החברה תראה זאת כ"ראש גדול", המועמד לעומת זאת, כמו במקרה הזה, יראה בזה בדיוק להיפך- חוסר מקצועיות.
וזה בדיוק מה שרוברט כותב במייל התגובה:
"ואני מבין עכשיו למה אתה מפגיז במשרות. אתה פשוט לא מקצועי!".

נראה לכם שכאן נגמר הסיפור? ממש לא! אם יש לכם כוח להמשיך, הנה בלי הרבה תוספות המשך חילופי המיילים:

מנהל השמה: "אולי...אבל אני ארוויח השנה 250,000 דולר ואילו אתה- מובטל!".

רוברט: "האמת היא שאני עובד וממש לא מובטל, אבל שוב, בשביל לדעת את זה היית צריך לקרוא את קורות החיים שלי...".

מנהל השמה: "אתה בטח מאוד אוהב את העבודה שלך...בגלל זה אתה מחפש עבודה...אגב, המעסיק שלך יודע שאתה מחפש כרגע עבודה??".

רוברט: "כן, ואני מניח שגם אתה אוהב את העבודה שלך..על פי שרשור המייל הזה...".

מנהל השמה: "המממ...מכיוון שאני גם הבעלים של החברה הזאת, כן, אני אוהב את העבודה שלי. אתה מעצבן אותי, תהיה בטוח שכל 247 חברות ההשמה שבקשרים שלי יראו את חלופת האימיילים הזאת. כולם יוכלו לסמן אותך כמו שאני מסמן עכשיו. שיהיה בהצלחה בחיפוש העבודה! חחחחחחחחחחח!"

כן, כמו שפתחתי את הפוסט הזה- היחסים שבין המועמדים לבין חברות ההשמה נמצאים על הציר הקבוע של בין שנאה לאהבה. במקרה המתואר (וחובה לציין, המאוד הקיצוני ולא מקצועי מצד מנהל ההשמה) ברור לאן היחסים נוטים. במציאות שלנו השכיחה יותר (אני מקווה) היחסים יהיו תלויים, כמובן, באת מי שואלים ומתי. אם שלחתם קורות חיים וחברת השמה חזרה אליכם, הפנתה למשרות וגם הפלא ופלא מצאתם בזכות זה עבודה אני בטוחה שהנטיה שלכם תהיה לכיוון האהבה.

לעומת זאת, יש לא מעט מועמדים שחווים שיחות "לא מקצועיות", שמרגישים שמי שמראיין אותם לא ממש מבין על מה הוא מדבר ולחילופין שפשוט לא מצליחים לקבל שום התייחסות משום חברת השמה. מועמדים כאלה בוודאי לא יהללו את חברות ההשמה וגרוע מכך הם יכלילו את אותה החוויה המסויימת שלהם על כלל חברות ההשמה הקיימות ועל רמתן המקצועית של כל רכזות ההשמה באופן מכליל, כוללני וכללי ביותר.

ברור שהאמת, כמו תמיד נמצאת איפשהו באמצע. יש חברות השמה טובות יותר ויש פחות, בדיוק כמו שיש מועמדים מצויינים ויש...קצת פחות. יש רכזות גיוס אינטליגנטיות, יצירתיות ושירותיות ויש, לצערינו, כאלה שהן פחות. מה שבטוח הוא שהכללות כהכללות הן בדרך כלל לא מומלצות.

ויש עוד דבר אחד שאפשר ללמוד מזה, גם אם הגדרתם לעצמכם טוב טוב מה אתם מחפשים, איפה ולמה, מידי פעם כדאי לעצור לרגע ולחשוב אם בעצם לא כדאי להגמיש קצת את הגדרות החיפוש שלכם. אם כבר מגיעה אליכם הצעה, לפני שתגידו לא, תחשבו אם אתם באמת בטוחים שזה לא. אולי כדאי לנסות? מי יודע, אולי בזכות זה תמצאו את עצמכם בעבודה טובה באזור עם נוף יפה, הרים, אגמים, אחוז פשיעה נמוך ובתי ספר מצויינים... :)

רוצים לחזק את הקשר עם חברות ההשמה ולעבוד איתן טוב יותר?
קיראו:

חיפוש העבודה שלכם מתמשך ומתמשך ואתם זקוקים לדחיפה? שולחים קורות חיים ואף אחד לא חוזר אליכם, גם לא חברות השמה? רוצים ללמוד לבנות ולהתאים את קורות החיים שלכם באופן האופטימאלי לשיטת הסינון של התוכנות האוטומטיות למיון קורות חיים? רוצים להימנע מכל הטעויות הכי "קטנות" לכאורה שבגללן קורות החיים שלכם פשוט לא עולים בחתכים של המגייסים? זה הזמן לקבוע פגישת יעוץ לחיפוש עבודה. לפרטים נוספים, מאיה:
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com


3 תגובות:

  1. מסכימה שבאמת חברות השמה יכולות לתת את התחושה הזאת, אבל אני לא יודעת אם זה בגלל חוסר מקצועיות. כשאני חיפשתי עבודה בתחום ההייטק בארץ, עברתי אצל כמעט כל חברות ההשמה. יש חברות גדולות כמו נישה שלדעתי נותנות תחושה של "חוסר מקצועיות" שנובעת מהגודל שלהן, ולי זה פשוט לא התאים. בסופו של דבר נהניתי לעבוד עם חברות קטנות יותר כמו עם פינצטה או עם מורן מפיקארו, שנתנו לי את התחושה שהם באמת מתאמצים בשביל להשיג לי ראיון. בכל מקרה, לא היו לנו תכתובות כמו שמתואר כאן בכתבה...

    השבמחק
  2. All is fair in love and war.

    I actually like the unrelated offers. They give me a chance to discover new things I wasn't aware of.

    I have been approached in the same manner (although I didn't specify I was looking for work) several times, and I don't think there's anything wrong with it.

    I actually think it is very good to take initiative and offer candidates a position directly.

    I think that anyone that really wants to get a job can't be a snob and tell other people off in such a rude manner.

    With all due respect, if you're looking for a job then you should be open to suggestions or politely refuse them.
    I'm sure that you would expect the same courtesy from a place if you approach it and you are found to be inadequate.

    השבמחק
  3. האם למנהל ההשמה קוראים מייק? הוא מזכיר לי את מייק מהאתר הבא:
    http://dontevenreply.com/

    "מייק" הוא טרול שמגיב למודעות שמתפרסמות בעיתונים או אתרים ומשגע את מפרסמיהן.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...