הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 10 ביוני 2012

ברק בעיניים: קלישאה או תכונה נחשקת?


אחד מה buzz words הראשונים שלמדתי כשהייתי צעירה ונאווה ורק נכנסתי לתחום הזה שנקרא גיוס עובדים היה צמד המילים "ברק בעיניים". 
עד שלא נתקלים אישית במשהו הזה שנקרא ברק בעיניים, אי אפשר להבין באמת מה זה. צריך לחוות כדי להבין, אבל כשפוגשים באדם (או במקרה שלי במועמד) שיש לו את זה- אי אפשר לטעות- זה זה! 

אז אם נחזור לשאלה שבכותרת, התשובה שלי היא שזו ממש לא קלישאה. "ברק בעיניים" הוא ביטוי שעולה על דל שפתיהם של מנהלי גיוס בלי סוף ומסיבה טובה: יש המון סוגי עובדים - טובים יותר וטובים פחות, אבל מה שעומד בתווך בין עובד רגיל לבין עובד מצויין מתחיל ונגמר באהבה אמיתית של התפקיד והמקצוע. בעצם, מדובר במשהו עוד יותר חזק מאהבה, אז בואו נקרא לילד בשמו: תשוקה. תשוקה היא היא מה שמתכוונים אליו כשאומרים את אותו ביטוי שחוק.

ולמה תשוקה היא בעלת חשיבות רבה כל כך? כי היא משפיעה על אופן התפקוד שלנו כעובדים, משליכה על סיכויי ההצלחה שלנו בתפקיד ומשתקפת בקלות מתוך סגנון העבודה שלנו בשלל צורות החל ממוטיבציה גבוהה, למידה מתמדת, "יד על הדופק" בחידושים הקשורים לתפקיד, למקצוע ולטכנולוגיה המשולבת בהם, דינאמיות ואקטיביות, חריצות, "שגר ושכח", עקשנות ודבקות במטרה והכי חשוב- עובד האוהב את המקצוע שלו הוא לרוב גם עובד בעל מיקוד שליטה פנימי שיודע לדחוף את עצמו ולקדם את עצמו בעצמו ואיננו זקוק לאחרים (קולגות או מנהל ישיר) בכדי להתקדם, לעמוד ביעדים או להגיע להישגים ולהצלחה...

תשוקה היא לא רק מרכיב חשוב במתכון הזה שנקרא הצלחה בעבודה ובקריירה, היא גם משפיעה לטובה על המעסיקים: עובד בעל תשוקה עזה למקצוע שלו הוא גם עובד מאושר ומסופק. עובד כזה עשוי להגיע לתוצאות טובות ולהרבה יותר הצלחות מאשר עובד שאולי מנוסה יותר או שעונה על יותר רובריקות מדרישות התפקיד, אך שאיבד מזמן את התשוקה או שמעולם לא חווה כזו.
עובד בעל תשוקה שנהנה מעבודתו נוטה גם להישאר באותו מקום עבודה לתקופת זמן ארוכה יותר ואנחנו יודעים כבר שיציבות עובדים בארגון היא אחד מהפרמטרים שבולטת בהם ירידה מתמדת בעשורים האחרונים.

הבשורה הטובה או הרעה- תלו באיזה צד של השולחן אתם יושבים- היא שקל מאוד לזהות את התשוקה הזו בראיון עבודה. זו ממש "חתיכה של עוגה" :) לזהות מי מבין המועמדים באמת "חי" את המקצוע שלו ומי הגיע לתפקיד במקרה. מי "זרם" ומי עשה בחירה מודעת ובאמת נהנה מתחום העיסוק שלו.
מהם הסימנים בשטח? שילוב של התכנים המילוליים יחד עם כמה מהסממנים הבאים: עיניים בורקות, סגנון דיבור מתלהב, עירנות, רעננות, חייכנות ועוד ועוד...

אבל אליה וקוץ בה, כי כמו שמאוד קל לזהות "ברק בעיניים", כך קשה לזייף את זה... ונוסף על כל הצרות, יש מועמדים טובים באמת שפשוט לא מצליחים ליצור ולהעביר את הרושם הזה שכן! יש להם את זה!

אז מה עושים?

כמו תמיד הפתרון הראשון לטעמי הוא המודעות לענין. אם אין לכם שמץ של מושג שתשוקה היא תכונה מבוקשת אצל מעסיקים וכזו שכל מראיין ישמח להיתקל בה בראיונות עבודה - אז דעו שכן!

שנית, כדאי מאוד לבדוק איזה רושם אתם יוצרים... האם אתם יוצרים בראיון רושם של שחוקים/ משועממים/ כאלה שכבר מזמן מיצו? אולי אפילו חסרי ביטחון? או של כאלה שבאמת אוהבים את מה שהם עושים ורוצים להמשיך בדהרה קדימה??? 

שלישית וזה הטיפ הכי חשוב- קריירה מתכננים היטב החל מכמה שיותר מוקדם וכל הזמן. 
אם בעבר הלא כל כך רחוק עובדים בחרו במקצוע מסויים על פי ציפיות ההורים, באופן אקראי, או כי זה פשוט מה שהיה הכי נוח באותו הרגע של ביצוע ההחלטה, הרי שהיום זה בהחלט לא מומלץ.
צריך להבין שכבר בעת בחירת תחום הלימודים אנחנו בוחרים שביל מקצועי שעלול להגביל אותנו ולקבוע עבורינו איך יראו כל שנות העבודה שלנו.
עוד לפני בחירת תחום לימודים, ובהמשך בבחירת מקום עבודה או תפקיד ראשון, כדאי לבצע מיפוי נכון של שוק העבודה, לבדוק מה היצע התפקידים ואיזה כישורים נדרשים להצלחה בכל תפקיד. מומלץ גם לבצע תהליך מסודר של מיפוי הכישורים האישיים ואפילו התחביבים ולהבין מה באמת  גורם לנו להנאה ולסיפוק. שילוב של כל המסקנות האלו יחד יסייע ביצירת בחירה מודעת ונכונה יותר של התמחות מקצועית (אם באופן עצמאי ואם תוך קבלת סיוע מקצועי).
בהמשך הקריירה מומלץ לתכנן היטב כל מהלך, לא לבצע שינויי כיוון פזיזים, לא לזרום, לא לצעוד יותר מידי שנים במקום וכן לסמן מטרות באופן קבוע ולחתור בעקביות לעבר המטרה- תפקיד שאוהבים ומקבלים ממנו סיפוק, הכרה ומימוש עצמי.
ובמילים אחרות, תפקיד שבזכותו כשתלכו לראיון, מנהל הגיוס יצטרך להרכיב משקפי שמש כדי לא להסתנוור מכם...

צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה- הכנה לראיונות עבודה לרבות סימולציה של ראיון אישיותי, שדרוג קורות חיים, שימוש בלינקדאין למציאת עבודה, תוכנית פעולה שלמה וקלה לישום של שיטות חיפוש עבודה יצירתיות ועוד ועוד...: 
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...