הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 17 ביוני 2012

הפילוסופיה בשירות התעסוקה: טיפ פילוסופי לחיפוש עבודה

אני בטוחה שפוזת הסנטר על היד בשילוב מבט נוגה בוהה אל האופק יכולה להלום אותי מאוד, אבל, פילוסופיה מעולם לא היתה הצד החזק שלי. נכון, אני יכולה לכתוב ולהגות יומם וליל בשלל נושאים ברומו של עולם, אבל כשזה מגיע למעשה, הקרקע מושכת אותי הרבה יותר מאשר האופק הנעלם. 
אז מה פשר הכותרת המוזרה של הפוסט הזה? טוב נו, לעיתים מחשבות פילוסופיות עשויות לצוץ בזמן המפתיע ביותר ובהשראה של משהו, לכאורה פשוט, שעלה בשיחה רגילה עם מישהו אחר. 

אז הנה- טיפ פילוסופי לחיפוש עבודה ותכנון קריירה: "המרחק בין 1 ל 2 הרבה יותר קצר מאשר מ 0 ל 1".
המממ. מה דעתכם על זה?
מסכימים?
נכון/לא נכון?
נכון, אבל תלוי מתי?
...
...
...
(מטרת ה 3 נקודות לאפשר לכם אתנחתא קצרה לחשיבה...)

ובמהלך לא פילוסופי בעליל בואו לא נלך סחור סחור וניגש ישר לנקודה:
באחת מפגישות היעוץ פגשתי מחפש עבודה שתוך כדי השיחה סיפר לי על חבר שלו (ולא, זו לא אחת מהשיחות האלה שמתחילות ב"המממ... אצלי הכל בסדר, אבל לחבר שלי יש בעיה.... הוא כמובן חבר ממש טוב שלי, אז אני מאוד רוצה לעזור לו....." לא. המקרה הזה בדיוק הפוך...) מסתבר שאותו חבר אף פעם איננו נתקל בשום קושי בחיפושי העבודה שלו. להיפך, הוא תמיד מאלה ששולחים קורות חיים ומקבלים תגובות, מוזמנים לראיונות ומשם ההמשך הוא כבר היסטוריה.

אז מהו הסוד הגדול של אותו החבר (עלו עם המבט למעלה וקיראו שוב את הטיפ הפילוסופי!)? 

זהו שהסוד הגדול שלו הוא באמת די פשוט: הוא תמיד, אבל תמיד, עם היד על הדופק.
ואני אסביר. גם כשהדירה נאה לו וגם כשהשכנים טובים בעיניו הוא לא נרדם על המשמר. ובמילים אחרות, גם כשהוא מרוצה ממקום עבודה ומתפקיד הוא אינו שוכח להיות מעודכן. במה? בכל מה שחם בשוק העבודה. זה נכון לכל הענפים והמקצועות ונכון עוד יותר לעוסקים בתפקידים טכנולוגים שהם מאוד דינאמים ומשתנים ומתפתחים כל הזמן.
ניקח את זה צעד אחד הלאה:
מי שעוקב כל הזמן אחר משרות פתוחות יכול בקלות לשים את האצבע על מגמות בשוק בעבודה. מי שעושה זאת יכול גם בקלות להצביע על תחילה של שינוי בביקושים. בדיוק כמו שהמשקיעים בשוק ההון עוקבים אחר מגמות של היצע וביקוש בכדי לדעת במה להשקיע, כך גם צריך לעשות כל עובד הרוצה לתכנן נכון את הקריירה שלו.

תעשו בדיקה בבקשה ואימרו לי - כמה משרות פתוחות כרגע בתחום המדיה החברתית (מנהל/ת מדיה חברתית)? וכמה משרות כאלה היו פתוחות לפני 4 שנים?? 
ועכשיו בידקו בבקשה: כמה משרות לתוכניתני Delphi פתוחות כרגע? כמה לדעתכם היו פתוחות בשנת 98?
ועוד שאלה: כמה משרות לתוכניתני אפליקציות לאנדרואיד פתוחות כרגע? וכמה כאלה היו פתוחות לפני שנתיים-שלוש??

והנה הניחושים שלי (ובאמת לא צריך להיות חוקר אטום בכדי לא לטעות):
-יש היום די הרבה משרות פתוחות למנהלי מדיה חברתית לפחות כמה עשרות. לעומת זאת, לפני כ 4 שנים היו 0 משרות כאלה, ורוב האנשים לא ידעו מה זה בכלל "מדיה חברתית".
-ביד אחת יש הרבה יותר מידי אצבעות ביחס למספר המשרות הפתוחות היום בארץ לתוכניתני Delphi. בשנת 98 לעומת זאת (ואל תתקטננו איתי על שנה פלוס/מינוס- הזיכרון שלי הוא כבר לא מה שהיה פעם...) היה לתוכניתנים כאלה ביקוש רב!
-הציצו בעמוד המשרות בבלוג הזה ותראו שאפילו בבלוג הקטן שלי מופיעות הרבה משרות כאלה, וזה רק חלק קטן מאוד מכמות המשרות האמיתית במשק שנדרש להן נסיון בפיתוח לאנדרואיד.

המסקנה: השוק משתנה כל הזמן.
משהו שחם היום, לא ירחק היום ויהיה בגדר old news. ולהיפך. וכאן הנקודה החשובה: בכל התחלה של מגמה. כן, כן, בדיוק בשלב הראשוני העדין כל כך שהביקוש של משהו מתחיל לעלות- שם אתם צריכים להיות. אם תשכילו לזהות את תחילתה של מגמה וללמוד לבד על מה מדובר, מה נדרש, ואת הטכנולוגיה והמונחים והמושגים הקשורים לה- אתם על הגל!
והנה עוד דימוי שיעזור: הרבה יותר קל לעלות על הגל ברגע שהוא נבנה ומתעצם מאשר לנסות ול"כבוש" אותו כשהוא בשיאו, נכון??
בקיצור- בשלב הראשוני והעדין הזה נוצר ביקוש, אבל עדיין אין ממש היצע...יש ניצנים של משרות, אבל מועמדים מנוסים עדיין אין. זו שעת הפעולה שלכם: 1. זיהוי 2. בירור ואיסוף מידע 3. למידה עצמית (בשלב זה בד"כ עדיין אין קורסים מסודרים) 4. איזכור מילות המפתח בקורות החיים 5. איתור משרות ושליחת קורות חיים.

מה עשינו כאן בעצם? זיהינו הזדמנות בזכות העירנות שלנו (בזמן שכל השאר עדיין ישנים), התעדכנו ורכשנו מידע (אולי אפילו הכנסנו את המידע הזה למקום העבודה הנוכחי שלנו- אחלה דרך להיות ממובילי החדשנות בתוך הארגון ואולי אפילו להתקדם בתוכו!), דאגנו להשתמש בז'רגון הנכון בקורות החיים שלנו בכדי להציג את המידע שיש לנו ו... עברנו מ 0 (שם, אגב, הרוב הגדול של האנשים עדיין נמצא) ל 1.

כשתחפשו עבודה באותו תחום חדש, טרי וגם- פוטנציאל לנחשק- הרי ברור שלכם יהיה הרבה יותר קל למצוא עבודה מאשר לאחרים. ובמילים אחרות: האתגר הגדול יותר הוא להגיע מ 0 ל 1 (לזהות מגמה ולרכוש ידע יש מאין), מאשר מ 1 ל 2 (להמשיך ולהתמקצע באותו התחום). כן, אחרי שעשיתם את הצעד הקשה יותר והגעתם ל 1- משם המרחק ל 2 הרבה יותר קצר וקל. אל תשכחו, רוב הסיכויים הם שכשאתם כבר תהיו ב 2- שאר העובדים רק יגלו את 1... וכך יצרתם לעצמם יתרון יחסי...

אז מה דעתכם? יש לכם תהיות, בהיות, מחשבות והגיגים פילוסופיים בנושא?
יאללה- העלו אותם כאן למטה בתגובות!

וכיוון שעם פילוסופיה אי אפשר ללכת לסופר- הנה כמה פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: פגישה ממוקדת המותאמת לצרכים האישיים שלכם ולאתגרים מולם אתם עומדים כרגע בקריירה או בחיפוש העבודה.
מהפגישה יוצאים עם מסקנות וכלים אופרטיביים לשינוי בתחומים הבאים:
**חיפוש עבודה יעיל, קצר ונכון יותר, **קורות חיים מנצחים!, **מוכנות לראיונות עבודה אישיותיים, **סל כלים ותוכנית מפורטת לאיתור כל המשרות הרלבנטיות הפתוחות בשוק העבודה- ללא פספוסים!!
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com
רוצים המלצות ממי שכבר ניסה? ליחצו כאן
יש לכם עוד שאלות? צרו קשר, או קיראו תשובות שכיחות כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...