הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

זה ראיון, לא משחק זיכרון!

זוכרים את משחקי הזיכרון של פעם? כרטיסי משחק שהופכים בכל תור שניים וצריכים לזכור היכן מסתתר בן הזוג של כל כרטיס (היום זה כמובן כבר שודרג לאפליקציות משחק לטלפונים ניידים וטאבלטים...).
אז זהו שיוצא לי להיזכר במשחק הזיכרון הזה יותר מידי פעמים ובתכיפות גבוהה מידי כשאני עושה הכנה לראיונות עבודה. ואני אסביר...:

כשאני עושה הכנה לראיונות עבודה, אני שואלת שאלות שעשויות לעלות בכל ראיון עבודה טיפוסי- שאלות התנהגותיות ושאלות מקצועיות. חלק מהשאלות קשורות לרצונות, ליכולות ולכישורים וחלק מתבססות על העבר: על תפקידים קודמים, על פרוייקטים, על לימודים, על הצלחות וכשלונות ואם זה מרואיין מתחום ההיי-טק, אז כמובן שגם על מערכות, סביבות טכנולוגיות וכן הלאה...

אבל התופעה שלא מפסיקה להפתיע אותי היא עד כמה אנשים נוטים לשכוח את מה שהם בעצמם עשו... ואל תבינו אותי לא נכון- אני לא מתכוונת למשהו שהם עשו לפני עשרים שנים. לפעמים אני נתקלת במחפשי עבודה שבקושי זוכרים מה הם עשו בתפקיד הלפני אחרון שלהם... 
אז נכון, רוב האנשים יודעים לספר באופן כללי מה עשו, אבל אם ניקח את זה צעד אחד קדימה ונתחיל לחטט קצת יותר לעומק (היי, זה הרי מה שעושים בראיונות עבודה, נכון?? מחטטים ומחטטים...), הרי שפתאום נגלה שרבים פשוט נתקעים...: "אה...המממ....על איזה מערכת CRM עבדתי??? המממ... אני לא זוכר את שמה...". "כמה אנשים ניהלתי בפרוייקט ההוא?? המממ... בערך חמישה, לא! בעצם... אני מתבלבל... חמישה זה היה בתפקיד אחד לפני... בפרוייקט הזה ניהלתי עשרה...המממ....אם אני זוכר נכון...". "מה היה הממוצע שלי בתואר הראשון בטכניון? נו, באמת! זה היה מזמן! אני כבר לא זוכר... יש מישהו שבכלל זוכר את זה אחרי 5 שנים??!". "מה היה שם הלקוח הגדול ההוא שנסעתי אליו לפרוייקט של חודש בארה"ב? אה...אוף, וואוו! זה ממש עומד לי על קצה הלשון. פתאום ברח לי...".

אתם מבינים? 
הרי כל הקטע של ראיון עבודה, זאת יודע כל מחפש עבודה, זה שמישהו שואל שאלות ומישהו שני צריך לענות עליהן. על מה השאלות? עליכם-עצמיכם... זאת אומרת שזה אומנם סוג של מבחן...אבל זה בהחלט לא בוחן פתע: אתם יודעים מראש שהשאלות תיכף יגיעו, שהרי "בשביל זה התכנסנו פה..." ויותר מזה... ת'כלס, יש לכם כבר מראש את כל התשובות, שהרי אלה שאלות על החיים שלכם ועל דברים שאתם עשיתם.
אין כאן באמת שום תירוץ הגיוני לשיכחה... כן, גם אם סיימתם את התואר כבר לפני 5 שנים... (אגב, אני סיימתי ללמוד לפני הרבה יותר מ-5 שנים... לא אסגיר כאן את מספר השנים המדוייק כדי לא לצאת קשישה, אבל בואו נגיד שאפשר להכפיל בכיף בשלוש את המספר שציינתי כאן למעלה... והרי זה פלא! אני עדיין זוכרת את הממוצע שלי. למה? לא יודעת, אולי כי זה די חשוב לי....).

אז הנה הטיפ שלי השבוע: נכנסתם לתהליך חיפוש עבודה? לפני שתתחילו להתראיין, איספו מראש ונסו לשחזר את כל הפרטים שיש סיכוי שמישהו ישאל אתכם לגביהם: על איזה מערכת עבדתם? באיזו סביבה טכנולוגית? תחת מי עבדתם- מה היה תפקידו המדוייק? באיזה מודולים של SAP התנסיתם? באיזה סדר גודל היה הפרוייקט? כמה שנות אדם? מה היה גודל התקציב שניהלתם? באיזה ממוצע סיימתם את הלימודים? מה היה שם היחידה ששירתתם בה בצבא? וכו' וכו'...

יש כמה פרטים שפשוט פרחו מזכרונכם ואין סיכוי להיזכר בהם? נסו לאתר את המידע: אולי דרך קולגות שעבדו איתכם, אולי  דרך מישהו שעדיין עובד על אותה המערכת ובקלות יכול להזכיר לכם את שמה, אולי מספיק אפילו להתקשר לאמא ולבקש ממנה לפשפש במגירה ולבדוק את הציון שכתוב שם על תעודת ה BA שלכם...

בקיצור חברים, את תהליך השלמת הפרטים האבודים ואיסוף המידע עושים לפני הראיון ולא במהלכו. כן, כי כמו שכתבתי כאן בכותרת: זה ראיון, לא משחק זיכרון!

***מרגישים קושי בצליחת ראיונות עבודה? קיבעו פגישת הכנה לראיונות עבודה. 
אגב, הידעתם? כשלא מצליחים לעבר ראיונות עבודה, לפעמים הבעיה היא באמת בהתנהלות בראיון עצמו, אבל יש מקרים שבהם הבעיה היא דווקא בקורות החיים וראיון העבודה הוא רק הסימפטום...
לקבלת פרטים נוספים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה:
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...