הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

לא מחפשים עבודה? כיתבו קורות חיים!

מי לא חווה ומי לא מכיר את החלוקה הברורה בבית הספר בין התלמידים ה"חרשנים" ל"מקובלים"? כולנו מכירים את אלה שתמיד הכינו שיעורים, למדו למבחנים והיו צריכים לתת לאחרים להעתיק מהם. וגם את אלה שחגגו- שבילו בים ומול הטלויזיה, שלא ממש אהבו ללמוד ושבאופן קבוע ביקשו להעתיק שיעורים בהפסקות שבין שיעור לשיעור.
ברוב המקרים אתם יכולים להיות או כאלה, או כאלה. נדירים הם המקרים בהם החרשנים יכולים להרשות לעצמם להיות גם קולים, זורמים, קלילים וכו' וכו'...

נו, זו בדיוק היתה הבעיה שלי אז, באותם ימים רחוקים של בית הספר התיכון: רציתי מאוד להצליח בלימודים, אבל גם  להיות קולית ואחת מהחבר'ה. כן, כשאני מסתכלת אחורה אני מתמלאת געגועים לשלב הזה בחיים שבו זו היתה הבעיה הכי גדולה שלי, אבל, הרי הכל יחסי- בזמנו זה בהחלט נראה כמו אתגר.

ולמה אני מספרת לכם את זה? 

בגלל שנראה לי שאז, בתקופת התיכון שלי דווקא כן הצלחתי למצוא את דרך הביניים. עד כדי שיום לפני בחינת בגרות יכולתם למצוא אותי בחוף הים, או עושה שופינג להנאתי. הייתי נוהגת כך כבר בתקופת הבגרויות של סוף התיכון, והמשכתי גם בתקופת הלימודים שלי באוניברסיטה. בימים הכי לחוצים שבהם כולם התחילו ללמוד, אני כבר התבטלתי. האם נכשלתי במבחנים בגלל זה? ממש, ממש לא! אפילו להיפך...

אז תשאלו איך זה? איך זה יתכן שבזמן שכולם למדו, אני עשיתי חיים? ואיך זה שבסוף ולמרות זאת גם הצלחתי במבחנים? ואיך לעזאזל אפשר להיות בלי ולהרגיש עם (או להיפך)? 
חושבים שיש לי כוחות על? יכולת למידה מהירה? מזל? ואולי אני פשוט אדם שאוהב לקחת סיכונים? 
אז זהו שלא! לא היא התשובה לכל השאלות האלה.

התשובה היא אחרת ואפילו פשוטה עד כדי גיחוך: פיתחתי לעצמי שיטת לימוד שנקרא לה בחיבה "שיטת הסלאמי" שאפשרה לי ללמוד כמויות גדולות של חומר, ובמקביל לנהל חיי חברה.
אתם מוכנים? הנה עיקרי השיטה ה"גאונית": מספר ימים (ואם אפשר אז אפילו שבועות) לפני כל מבחן גדול עושים תכנון אסטרטגי-לוגיסטי דקדקני ובודקים מהי כמות החומר שיש ללמוד. בודקים גם כמה ימים פנויים יש לפני אותו מבחן, שניתן להקדישם ללמידה. נניח שלמבחן צריך ללמוד מחברת שלמה של סיכומי שיעור שאורכה 60 עמודים ונניח שיש לנו 4 ימים- נחלק 60 עמודי חומר בשלושה ימים שבהם נלמד בכל יום 20 עמודים ואת היום האחרון נקדיש לחזרה גנרלית בלבד. 
אתם מבינים? בעוד שמרבית חבריי נזכרו ללמוד יום או יומיים לפני המבחן, אני התחלתי ללמוד מוקדם יותר. בכל יום למדתי כמות קטנה של חומר, כך שלא ממש הרגשתי את זה ואת היום האחרון הקדשתי רק לחזרה על החומר ולהשלמות קטנות במידה והיו. זו גם הסיבה שתמיד כבר סיימתי ללמוד כשחברים שלי רק התחילו ושביליתי בים ובקניון כשהם חרשו עד אמצע הלילה. 

נזכרתי בטכניקה הזו השבוע כשפגשתי מחפשת עבודה לפגישת שדרוג קורות חיים. כשהגענו לתפקיד שביצעה לפני כ 8 שנים היא לא כל כך הצליחה לפרט לי מה כלל התפקיד "נו" כך אמרה לי "עברו כבר 8 שנים מאז... איך בדיוק אני אמורה לזכור את כל הפרטים של הפרוייקט ההוא....".

נו, חבל מאוד... כי בראיונות עבודה אפשר לשאול אתכם כל מיני שאלות, לרבות גם שאלות על פרטים קטנים שלא בטוח שאתם עדיין זוכרים. זה גם ברור כשמש שקשה מאוד לבצע תהליך של היזכרות, בדיעבד, כשכל כך הרבה מים עברו מאז בנהר.
כן, זה כמעט קשה כמו לדחוס 60 עמודים של חומר ביום אחד לחוץ של למידה למבחן.

אז הנה הטיפ שלי להפעם: כיתבו קורות חיים כשאתם יכולים, ולא כשאתם צריכים! אל תחכו עם כתיבת קורות החיים שלכם לרגע שבו תחליטו להתחיל לחפש עבודה, עשו זאת ב"שיטת הסלאמי" פרוסה, פרוסה ועל פי הצורך. זה לא חייב להיות קובץ מעוצב ומדוייק, זו יכולה להיות אפילו טיוטא פשוטה שבה אתם כותבים לעצמכם ראשי פרקים ופרטים חשובים תוך כדי זרימה בכדי שכשיגיע הזמן לכתוב קורות חיים- הכל כבר יהיה מוכן! אתם בטח זוכרים את ה"הכינותי מראש" של בתיה עוזיאל..., איזה קל וכיף זה כשהכל כבר מוכן מראש...

כיתבו לעצמכם את כל הפרטים שעשויים להיות חשובים- כמה אנשים אתם מנהלים בכל פרוייקט, עם איזה מערכות אתם עובדים, מה גודל התקציב, שמות הלקוחות שאתם עובדים מולם וגם שמות של אנשי קשר שם, קיבלתם ביקורת טובה? כיתבו לעצמכם נקודות חשובות שתזכרנה לכם מה אמרו, נחלתם הצלחה? תעדו אותה, ביצעתם עיסקה מוצלחת- כיתבו על זה כמה פרטים, פתרתם תקלה חשובה...נו, כבר הבנתם! תעדו זאת!

טבעו של מידע ללכת לאיבוד ולהישכח ככל שעובר הזמן. למה, אם כך, לקחת סיכון לאבד מידע חשוב שבעתיד יכול להיות לכם לעזר לכתיבת הרזומה שלכם ולצליחת ראיונות עבודה?
הכינו לכם קובץ שכזה שבו אתם אוספים ומרכזים את כל המידע על הפעילות המקצועית שלכם, זה יכול להיות מעוצב כקורות חיים וזה גם יכול להיות סתם קובץ WORD עם מלל חופשי, מה שבטוח הוא שכשתצטרכו להתיישב ולעדכן את קורות החיים שלכם, תודו לעצמכם שנהגתם כנמלה ולא כמו הצרצר. ובמילים אחרות, בכל הקשור לחיפוש עבודה- חרשנות זה הכי, אחי! :)

*** אם הגעתם עד לכאן ואתם חשים שקורות החיים שכבר יש לכם לא עושים את העבודה ולא מייצרים לכם זימונים לראיונות, צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה ולשדרוג קורות חיים:
מאיה בוכניק: 054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...