הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

פוטרתם? קיפצו ע-כ-ש-י-ו קפיצת ראש, למים העמוקים של חיפוש העבודה

כל השמועות האחרונות על גלי הפיטורים שבוצעו בשבועות האחרונים במשק החזירו אותי לטיפ אחד וחשוב שאני תמיד, אבל תמיד נותנת לכל מחפש עבודה באשר הוא (או היא). הטיפ הזה הוא הכי פשוט שקיים ולמרות זאת רבים מגלים אותו רק בדיעבד (ועל בשרם) לאחר שהוא הופך מטיפ ל...לקח.
ועל מה מדובר? 
על כך שלא משנה מהי הסיבה לאבטלה- אם אתם עזבתם מרצונכם או שמא פוטרתם- אל תידחו את תחילת חיפוש העבודה!

טוב בסדר, אם התפטרתם במטרה לצאת סוף סוף לירח דבש של חודשיים, שאתם דוחים כבר שנתיים או בכדי להגשים חלום רחוק של טיפוס על ההימאליה אז בסדר, קיבלתם פס ואני מוותרת לכם. אבל לכל השאר שעומדים שם מאחורה, שקט שם, חדל פטפטת ונא להירגע! אם אין לכם שום תירוץ טוב, אתם צריכים להתחיל לחפש עבודה החל מעכשיו. לא זה לא מדוייק... החל מאתמול.

ולמה חשוב כל כך להתחיל לחפש עבודה מבלי להתמהמה? כי היום חיפוש עבודה אורך הרבה יותר זמן מבעבר. אני זוכרת שכשעבדתי בחברת השמה לפני מספר שנים והיו שואלים אותי כמה זמן לוקח בממוצע למצוא עבודה- הייתי עונה שזה לוקח כחודש. כנראה שהכל בחיים יחסי כי היום תזמון של חודש למציאת עבודה הוא חלום רטוב של כל מועמד. 
היום אם יש לכם המון המון מזל (ולא רק טיפה) ואתם עוסקים בתחום חם ומבוקש, יש לכם סיכוי למצוא עבודה בחודש, אבל עבור כל השאר התהליך הזה עלול לקחת שלושה-ארבעה חודשים ואפילו יותר. הגדיל ועשה יועץ אמריקאי אחד שהגדיר זאת יפה: כדי לדעת כמה זמן יקח לכם למצוא עבודה, הכפילו כל 10K של המשכורת שלכם בחודש. ובמילים אחרות- כל 10000 ש"ח יתורגמו לחודש של חיפושים. אם אתם בכירים, בעלי משכורת גבוהה, אתם כבר מבינים כמה זמן זה עלול לקחת. וזה כמובן רק הממוצע... תמיד יש כאלה שלצערינו יתמודדו עם חיפוש העבודה תקופה ארוכה עוד יותר.

ולמה נזכרתי בכל זה עכשיו. כי קראתי השבוע סקר מענין שעשתה חברת Bullhorn Reach האמריקאית בקרב רכזי גיוס עובדים. הסקר בדק מהן הסיבות הרווחות ביותר לקושי למצוא עבודה.
התוצאות של הסקר לא רק שתמכו בטיפ שלי, שאין זמן להתמהמה וחייבים להתחיל לחפש עבודה כמה שיותר מוקדם, אלא שהן אפילו מאוד, מאוד מציקות. 

הנה כמה מסקנות שעלו מהסקר:
-39% מהנשאלים ענו שהבעיה העיקרית לקושי במציאת עבודה נעוצה ברזומה שמלא בקפיצות תכופות מידי בין מקומות עבודה.
- 31% ענו שהבעיה הקשה ביותר היא תקופת אבטלה ארוכה של המועמד.
- 28% ציינו את "החורים השחורים" (תקופות ביניים של חוסר עבודה בין מקומות עבודה) ברזומה כקושי העיקרי של מועמדים למצוא עבודה.
- 70% מהנשאלים ענו שמועמדים בשנות השלושים שלהם הם המועמדים שהכי קל למצוא להם עבודה חדשה.
- 44% ענו שהמועמדים שהכי קשה למצוא להם עבודה הם מועמדים שלא עובדים כבר יותר משנתיים.
- 36% מהנשאלים ענו שיש קושי למצוא עבודה למחפשי עבודה שהינם מובטלים בין חצי שנה לשנה.
- והנה הממצא המציק- 31% מהנשאלים ענו שיש קושי למצוא עבודה למועמדים בעלי תיק במשטרה (שאיננו פלילי).

ופה בדיוק הבעיה... חדי עין יבחינו שעל פי הממצאים למובטלים ארוכי טווח, כאלה שלא עובדים חצי שנה ומעלה, קשה יותר למצוא עבודה מאשר לבעלי תיקים במשטרה!
איך זה יתכן? אין לי מושג.
מה זה אומר? 
שאם פוטרתם או עזבתם מקום עבודה וחשבתם קודם להנות קצת מהזמן הפנוי, אולי לנוח קצת, לישון טוב וכן הלאה...עדיף לדחות את התוכניות האלה ולהתחיל לחפש עבודה כבר ע-כ-ש-י-ו.

ואני חייבת להוסיף- מהנסיון שלי עם אנשים שמגיעים אלי לפגישת יעוץ, זה לא כזה יוצא דופן היום לחפש עבודה יותר מחצי שנה. יש לא מעט אנשים טובים, מוכשרים, עם נסיון טוב והשכלה מצויינת שנפלטו החוצה משוק העבודה ולא מצליחים לחזור חזרה פנימה. רובם גם אינם זכאים לדמי אבטלה כי בעיני המדינה הם כנראה כבר לא מובטלים. אבל הם דווקא כן. מובטלים לגמרי ועל פי כל הגדרה מילונית אפשרית.

אז אם אתם כבר עכשיו נמצאים במצב כזה, דעו שאתם לא לבד. אל תתנו למצב לתסכל אתכם וגם בטח שלא לפגוע לכם בביטחון העצמי, חלילה.

ואם אתם לא במצב כזה, אל תחכו, לימדו לקח מנסיונם של אחרים: אתם לא עובדים כי פוטרתם או עזבתם? קיפצו ישר למים העמוקים של חיפוש העבודה. אל תתמהמהו ואל תעשו לעצמכם הנחות! 

**אני תמיד משווה חיפוש עבודה ללימודים באוניברסיטה. יש כאלה שאין להם שום בעיה ללמוד באוניברסיטה הפתוחה ולעשות זאת באופן עצמאי. הם יודעים להושיב את עצמם, לשים לעצמם דד-ליינים וללמוד לבד. אבל, יש אחרים שמעדיפים מסגרת צפופה יותר של לימודים ולכן יבחרו במכללה או באוניברסיטה רגילה. שם יש לו"ז קבוע, מערכת שעות קשיחה, מטלות ופרוייקטים וזה מכניס אותם היטב לשגרה.
אם אתם כאלה שמעדיפים מכללה על פני אוניברסיטה פתוחה וזקוקים לדחיפה קלה לצורך זינוק בעליה, למשהו שיכניס אתכם לתלם החיפוש ויתן לכם תוכנית חיפוש עבודה ברורה ומסודרת- צרו קשר לקביעת פגישת יעוץ לחיפוש עבודה:
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

3 תגובות:

  1. יש פה גם שאלת מה קדם למה...
    מי שמובטל זמן ארוך זה יכול להיות בגלל שהוא פחות מבוקש מלכתחילה ואז מעסיקים אחרים תוהים מדוע הוא לא מצא עבודה זמן רב ולא יקבלו אותו...
    מין מעגל קסמים שלא בהכרח תחילת חיפוש עבודה מוקדם יעזור.

    העניין של תיק במשטרה נשמע לי סתם קוריוז - כמה מעסיקים באמת בודקים את זה?

    השבמחק
  2. האמת, כבר ניסיתי לקפוץ למים העמוקים איך שפיטרו אותי, וג'וב לא יצא לי מזה. איך שפיטרו אותי לפני כך וכך שנים התחלתי לשלוח קו"ח לחברות ההשמה עד שהגיעו טלפונים - והרבה. וגם זימונים לראיונות קיבלתי, ואכלתי חצץ. בדיעבד, אני מתחרט על כך ששלחתי קורות חיים במקום לנסוע לדרום אמריקה, למשל. מנסיעה לשם אולי לא הייתי מרוויח כסף, אבל הייתי נהנה, והייתי יוצא עם חוויה יותר נעימה מאשר לאכול חצץ בראיונות. בקרוב אולי אחדש את הדרכון ואסע כי אני חושב שמגיעה לי חופשה למרות שלא עבדתי, סתם שחקתי את עצמי עד דק במפגשים עם קרובי משפחה וחברים מודאגים שלא עוזרים לי וסתם שואבים ממני אנרגיות.

    השבמחק
  3. לאנונימי, מצטערת לשמוע שאתה מחםש עבודה זמן רב כל כך. להתחיל לחפש בזמן ולא להתמהמה זה רק חלק מהעניין. צריך גם כמובן לנהל נכון את התהליך. אם חיפוש העבודה לא צלח עד כה, ייתכן שמשהו בתהליך לא נכון...אולי סוג המשרות שאתה בוחר לפנות אליהן, אולי קורות החיים, אולי קורה משהו בראיונות שאתה לא מודע אליו וכן הלאה. כדאי לברר איפה "קבור הכלב" ומה דורש תיקון ושיפור לפני ה"בריחה" לטיול בחו"ל.
    טיול רק ידחה את המצב ויאריך אותו, במקום להתמודד איתו ולחפש פתרונות חדשים...

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...