הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 31 במרץ 2013

טיפ השבוע לחיפוש עבודה: מי הבוס?

אין כמו חופשת פסח ארוכה, ארוכה בכדי להחזיר אנרגיות אבודות ולתת פוש לחיפוש העבודה! מה, לא?! לא מתחברים
להצהרה הזו? זה לא מפתיע אותי...
חופשות תמיד נותנות לנו תחושה של כביכול מילוי מצברים, הן פסק זמן שכל מה שצריך לעשות לפניו אנחנו דוחים לאחריו... אבל זה שדחינו לאחרי החג, לא באמת אומר שכשיגיע הרגע- אנחנו נהיה מוכנים.
כן, אין קל מלדחות דברים בעטיה של חופשת חג ואין קשה מאשר להגיע לרגע שבו החג נגמר וכבר אי אפשר לדחות יותר...

אני בטוחה שכולם כבר יודעים שעבור מי שצריך למצוא עבודה חדשה, התקופה שבין חג הפסח לבין חופשת הקיץ היא הזמן שבו חובה לשנס מותניים ולקפוץ למים. 
מצד שני, קשה לי לאמוד את כמות האנשים שאני פוגשת בפגישות היעוץ לחיפוש עבודה שאומרים לי שכבר הרימו ידיים, שהתייאשו, שאיבדו מוטיבציה והם חסרי אנרגיות להמשיך ולחפש. כן... מצד אחד יודעים שחייבים להמשיך ושאין ברירה ומצד שני פשוט לא מסוגלים. חיפוש העבודה חוזר על עצמו, משעמם, מונוטוני, נתקע, לא מתקדם, יו ניים איט.... בשורה התחתונה, למרות שצריך, פשוט לא עושים והזמן עובר ושום דבר לא קורה. מין מעגל קסמים שכזה שאין בו שום דבר נעים או קסום.

אז מה עושים?
לוקחים אוויר מלוא הריאות ומחליטים להיות אקטיביים!

איך?
דמיינו לעצמכם מה היה קורה במקום העבודה האחרון שלכם ברגע שהיתה משימה חשובה לביצוע.... איך היתה ההתנהלות כשהיה פרוייקט לחוץ...? האם היה לכם מנהל ישיר (לרובינו יש...) שהיה אחראי על התפקוד שלכם בעבודה? ועכשיו נסו לדמיין את התגובות שלו, מה הוא עשה בכדי לקדם את הפרוייקט? איך הוא "דחף" את העובדים לצורך קידום הפרוייקט? (אגב, אני מבקשת שתקחו כמודל לחיקוי מנהל שהערכתם, כזה שהיה מקצועי ואסרטיבי ומצליח וגם במקביל שהיה אהוד על צוות העובדים...).

למה?
כשיש מנהל טוב, הפרוייקט מתקדם כהלכה, עומדים ביעדים והלקוחות מרוצים. הבעיה היא שבחיפוש עבודה אתם לבד. אין איש כזה שידרבן אתכם, שידחוף, שיפתור בעיה ואין עם מי להתייעץ. יש מחפשי עבודה שאין להם שום בעיה עם זה, הם מסוגלים להניע את עצמם לבד ולא זקוקים לאף אחד אחר. אבל רבים אחרים כן צריכים... זה קצת כמו ללמוד באוניברסיטה רגילה או באוניברסיטה הפתוחה. יש שיגידו שהם זקוקים למסגרת מסודרת ולא מסוגלים ללמוד בשיטת לימוד כמו שבאוניברסיטה הפתוחה.

מה?
אז הנה לכם טיפ השבוע לחיפוש עבודה: בחיפוש העבודה אין ברירה- לא משנה איזה טיפוסים אתם, בחיפוש העבודה אתם לבד ועל כן אתם חייבים להיות הבוסים של עצמכם. כן, כן... אחרי שחשבתם היטב מה היה עושה הבוס שלכם בכדי לקדם אתכם- עשו זאת אתם. 
הנה מספר מאפיינים של מנהלים טובים שאתם חייבים לחקות במהלך חיפוש העבודה שלכם:

1. מנהל טוב זה מנהל מניע לפעולה- כן, כזה שיודע לרתום עובדים למשימה, אדם אנרגטי שדוחף את הצוות קדימה.

2. מנהל טוב זה מנהל מפרגן- כזה שמעריך הצלחות (גם גדולות וגם קטנות), שיודע לחגוג אותן, לטפוח על השכם ולהגיד מילה טובה. זהו מנהל שיודע גם לבנות תוכנית בונוסים חכמה לצורך העלאת הפרודוקטיביות.

3. מנהל טוב זה מנהל שיודע לתעד, לבדוק ולנתח נתונים- הוא כל הזמן בודק ועושה אנליזות, מחפש דרכים ליעול תהליכים, לשיפור התנהלות.

4. מנהל טוב זה מנהל שיודע לתת ביקורת בונה- כזה שכשמשהו לא עובד כמו שצריך, הוא ידע לשים עליו את האצבע ומנסה לשנות ולתקן אותו. הוא נמנע מלחזור שוב ושוב על אותן טעויות, לומד לקחים ומעביר את המסקנות הלאה לצוות.

5. מנהל טוב זה מנהל "גמיש" ודינאמי- כזה שיודע לשנות החלטות בגלל מציאות משתנה, שמוכן לקחת סיכונים ולנסות כיוונים חדשים מחוץ לתחום הנוחות שלו.

6. מנהל טוב זה מנהל שעומד ביעדים- כן, הוא תמיד מודע למגבלות הזמן ועושה הכל כדי להוביל את הצוות לעמוד ביעדים.

בקיצור ולענין: נצלו את התקופה הזו שמגיעה בדיוק עכשיו לחיפוש עבודה אקטיבי וחכם, היו הבוסים האישיים של עצמכם: בנו תוכנית ברורה של זמנים ויעדים, בצעו חלוקת עבודה מסודרת בהתאם לזמן העומד לרשותכם, תעדו את חיפוש העבודה ונתחו נתונים בדיעבד בכדי למנוע טעויות חוזרות ונשנות ובכדי ליעל תהליכים, פרגנו לעצמכם כשמשהו מצליח- בנו לעצמכם תוכנית בונוסים שתכניס קצת פלפל לחיפוש העבודה (על כל זימון לראיון- אתם מפרגנים לעצמכם בארוחה טעימה במסעדה, למשל...- כל אחד ומה שעושה לו טוב ונעים), כשדברים לא מצליחים בדקו את עצמכם- מה ניתן לעשות אחרת? איפה "קבור הכלב"? אל תמשיכו באותו קו פעולה שלא נושא פרי... והכי חשוב- היו גמישים! השוק משתנה, דרישות המשרות עולות, התחרות על כל משרה הולכת וגוברת וכל אלה דורשים מכם לשנות הרגלים ישנים ולהתאים את עצמכם...

בברכת חזק ואמץ! :)

***טוב, הרי זה ברור שאני לא אשאיר אתכם לגמרי לבד עם האתגר הזה, אז אם אתם צריכים קצת "דחיפה בעליה", סיוע בניתוח נתונים ומציאת איפה "קבור הכלב" שלכם ואם אתם מעוניינים בתוכנית פעולה מסודרת שתכניס אנרגיות חדשות לחיפוש העבודה שלכם, אני כאן! קיבעו פגישת יעוץ ובואו נצא לדרך חדשה!
לפרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: שדרוג קורות חיים, קבלת תוכנית של שיטות חיפוש מקוריות, שימוש מתקדם בלינקדאין לצורך מציאת עבודה והכנה לראיונות-
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com


4 תגובות:

  1. מאיה, אחרי חגים שמח לך, על החלק הראשון של דברייך כבר אמרו לפנינו
    "אין אדם הזקוק לחופשה יותר מזה ששב ממנה זה עתה"

    לגבי המנהל הטוב - גם אופטימיות רבה נדרשת, גם כאשר הכל נראה לא מי יודע כמה.

    בהצלחה למחפשים,
    עמית

    השבמחק
  2. לעמית,
    אהבתי את הציטוט, כמה שזה נכון! :)
    ולגבי התוספת- בהחלט- אופטימיות חשובה תמיד גם למנהלים וגם בכלל...
    שתהיה חזרה קלה לשגרה!
    מאיה

    השבמחק
  3. היי מאיה,
    טיפ מעולה וקולע
    תודה רבה

    השבמחק
  4. לאנונימי, תודה רבה, שמחה לשמוע!

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...