הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 19 במאי 2013

אם תקראו רק טיפ אחד לגבי כתיבת קורות חיים, זה חייב להיות הטיפ הזה!

הטיפ הזה מיועד למי שאין להם סבלנות או כוח או זמן לקרוא מיני תכנים/טיפים/פוסטים באינטרנט. 
הטיפ הזה מיועד למי שאין להם סבלנות, אבל (נו, מה לעשות?) מחפשים עבודה או מתחילים לחפש עבודה.

אז נכון, יש אלפי טיפים ברחבי האינטרנט (ועשרות מהם אפילו בבלוג הספציפי הזה) לגבי כתיבה נכונה של קורות חיים, אבל לרבים מאיתנו באמת שאין מספיק זמן פנוי בכדי לקרוא אפילו את חלקם.

אז אם אתם כאלה ש"אין לכם זמן!", בדיוק בשבילכם אני כותבת את הטיפ הבא, כן, אם תחליטו לקרוא טיפ אחד בלבד בנוגע לנושא הזה של כתיבה נכונה של קורות חיים, כדאי מאוד שזה יהיה הטיפ הזה כי הוא הטיפ הבסיסי ביותר עבור מי שמתיישב עכשיו מול דף ריק של קובץ WORD ומתחיל... לכתוב.

אבל לפני הטיפ אני רוצה לספר לכם על תוכנית טלויזיה שראיתי השבוע. זוהי תוכנית של השף הבריטי גורדון רמזי. בתוכנית שנקראת "מלונות מהגיהנום" הוא מוזמן להתארח בכל פרק במלון שימיו ספורים. מלון שהבעלים שלו עושה כל כך הרבה טעויות בניהול שלו, שלקוחות אצלו פשוט הולכים ומתמעטים והחובות בבנק הולכים ותופחים עד לרמה של צעד אחד לפני פשיטת רגל. 

בתוכנית האחרונה הוזמן רמזי למלון בוטיק בניו יורק. מחיר כל לילה במלון הזה מתחיל ב 800$ והבעלים שלו בטוח שמדובר במלון היוקרתי ביותר שקיים עלי אדמות. למה? כי זה מלון שעונה ב-ד-י-ו-ק על הצרכים שלו!
מכיוון שחובב מכוניות יוקרה הוא האדון הלז, את העיצוב של המלון הוא הפקיד בידיהם של מעצבי מכוניות. 
חולמים על מכונית אדומה? מה, לא? טוב... זה מה יש... כי הבעלים דווקא כן, אז כל הקירות הפנימיים במלון צבועים אדום בוהק!
ומה דעתכם על ריהוט יוקרתי? התשובה היא שיש גם יש ריהוט שכזה, רק שקצת קשה להירגע בג'קוזי שנראה כמו מכונית פורש אימתנית או לשבת בנוחיות על ספה שעוצבה על ידי מעצב מכוניות, שבכל ישיבה נוטה באלכסון מסוכן על צידה.

נו טוב, כנראה ש"יוקרתי" זה בעיני המתבונן, או במקרה הספציפי הזה- בעיני הבעלים, שלטעמו מדובר במלון שעונה על כל הדרישות. של מי? נו באמת! שלו, כמובן...!

לקראת סוף התוכנית מקיים רמזי סוג של intervention, מזמן את כל עובדי המלון וגם את הבעלים לישיבה שבה כל אחד מביע את דעתו. כך גם קרה בפרק הזה, והשאלה האחרונה שנשאלו העובדים היתה: מי האיש החשוב ביותר במלון הזה.
כולם ענו פה אחד (כולל הבעלים), אפילו מבלי לחשוב, תשובה אחת ויחידה.
ועכשיו חידה: מה ענו כל העובדים והבעלים לשאלה: מיהו האיש החשוב ביותר במלון?

אני מתלבטת עכשיו מה לעשות... האם להשאיר אתכם במתח בלתי נסבל ולתת לכם לנחש עד אין קץ את התשובה שכולם נתנו, או לחסוך לכם ולענות בעצמי... נו, טוב, הבטחתי כאן למעלה לחסוך לכם אז יאללה, התשובה שכולם נתנו היתה אחת: האיש החשוב ביותר במלון הזה הוא אדי... הבעלים.

מה דעתכם על התשובה הזו? האם היא הגיונית בעיניכם?

אחסוך לכם שוב: לא, התשובה הזו היא בדיוק ההיפך מהגיונית מהסיבה המאוד פשוטה שאדי- הבעלים של המלון- הוא רק הבעלים. הוא קנה מלון ומנהל מלון לא בשביל עצמו! הוא מנהל מלון שמטרתו לארח אנשים אחרים, כך שהאדם החשוב ביותר במלון הוא בהחלט לא הבעלים...! זהו האורח!

ולמה אני בעצם מספרת לכם פתאום על איזו תוכנית מערוץ החיים הטובים כשהבטחתי לעשות את זה קצר?
הסיבה פשוטה... כשאתם מתיישבים מול המסך הלבן של קובץ הוורד הריק במטרה לכתוב את קורות החיים שלכם, אל תחשבו כמו אדי הזה- אל תכתבו את קורות החיים בשביל עצמכם, כתבו אותו בשביל אלה ש"יתארחו" בו... כי האדם החשוב ביותר בקורות החיים שלכם הוא ממש, ממש, ממש לא אתם!! לא, לא! זהו דווקא הקורא...: האורח הפורח שיכול בכל רגע לעוף החוצה מקורות החיים שלכם אם לא יהיו לטעמו ולא יעניינו אותו.

אז הנה כמובטח הטיפ החשוב ביותר לכתיבת קורות חיים: קורות חיים כותבים עבור המעסיק (הקורא) ולא עבור הבעלים (של החיים...). זהו ה-מצפן שאמור לכוון אתכם בתהליך הכתיבה. כל סטיה מההנחיה הזו עלולה לעלות לכם באורח פורח שיעבור הלאה למלון הבא בהמשך הרחוב, אופס סליחה, למועמד הבא בתיבת האימייל!

*** בכדי לכתוב כמו שצריך קורות חיים, אתם מוזמנים לקרוא את כל שאר הפוסטים בנושא הזה שכתבתי כאן ב 4 השנים האחרונות. הממ... מצד שני, סיכמנו כבר שאתם אנשים עסוקים במיוחד ושאין לכם יותר מידי זמן פנוי. אז למה שלא תחסכו לעצמכם זמן יקר ותתאמו איתי פגישת יעוץ לחיפוש עבודה? בפגישה תקבלו את כל הטיפים המתאימים ספציפית עבורכם לכתיבה נכונה של קורות חיים וגם על הדרך תוכנית מעשית עם ה-מ-ו-ן טיפים לתהליך החיפוש עצמו שירחיבו לכם למקסימום את דרכי החיפוש ואת החשיפה שלכם למשרות רלבנטיות.
צרו קשר לקבלת פרטים נוספים:
maya.bouhnik@gmail.com
054-7380310

13 תגובות:

  1. קורות חיים זה כבר היסטוריה. רשתות חברתיות זה ההווה והעתיד. אף אחד כבר לא מסתכל על קורות החיים שאתה שולח, ולא משנה אם מדובר בכמה עשרות או אולי באלפים. כולם עברו למצב של פרוטקציה ומחפשים קשרים במקומות הנכונים. אף אחד כבר לא מקבל עבודה סתם ככה משליחה של קו"ח.

    השבמחק
  2. זה לא מדוייק... גם כשאתה מגיע דרך חבר מביא חבר למשרה, עדיין יבקשו ממך להעביר קורות חיים... כך שקורות חיים הם עדיין לא היסטוריה.
    מה שכן, הצורה שלהם היא במגמת שינוי, במקום קובץ word יש מעבר לפרופיל דיגיטלי באינטרנט.
    אבל גם השינוי הזה איטי, כך שעד שמסמכי קורות החיים יעלמו לגמרי מהעולם בגרסתם הנוכחית, יקח זמן.

    השבמחק
  3. מאיה, לא נעים לי להגיד, אבל הרבה פעמים אני קורא טיפים מאת יועצים, וחש שהטיפים האלה נכתבו עבור היועץ/ת.
    ניסיתי גם אני את הטיפים שהייתי קורא בסבלנות רבה, אבל עדיין לא התקבלתי ואני חושש שהממליצים כבר לא רלבנטיים אא"כ אשקר ואתאם גרסאות בצורה ממש מוצלחת.
    יש איזה טיפ איך להצליח בתור עצמאי? או אולי בתור מוכר באי-ביי?

    השבמחק
  4. לאנונימי, אין שום סיבה ובטח שלא מומלץ לשקר בשום שלב בחיפוש העבודה.
    כל החוכמה היא בסך הכל לעשות לימונדה, גם אם כל מה שיש ביד אלה רק לימונים.

    אגב, לא הבנתי את הקשר בין תחילת התגובה לבין השאלה שבסוף.

    בכל אופן, לגבי אי.ביי קטונתי... :) אין לי שום נסיון בזה.

    השבמחק
  5. אנונימי - אם אתה עצמאי אתה חייב להיות 'רעב' כל הזמן. זה הסוד! אם אתה לא.....חזור להיות שכיר!

    השבמחק
  6. מאיה, הבטחת משהו קצר וענייני וכתבת משהו ארוך ומייגע. ללא ספק משכת את תשומת הלב אבל לא סיפקת את מה שהבטחת.

    השבמחק
  7. לאנונימי, לא בדיוק... :)
    הבטחתי טיפ בסיסי שיחסוך קריאה של עשרות טיפים אחרים בכך שהוא משנה לגמרי את זוית הראיה ונקודת המוצא של מי שמתיישב לכתוב קורות חיים.
    אבל לא כתבתי בשום מקום הבטחה שזה יהיה קצר.

    השבמחק
  8. לטעמי הטיפ הזה הוא חשוב אבל לא מעשי.
    ואני הייתי אומר אחרת: כשכותבים קורות חיים, יש לזכור שהמטרה העיקרית שלהם (אם לא היחידה) היא שהם יקדמו אותך לריאיון

    השבמחק
  9. אני מסכים לגמרי עם motior

    אני עובד היום כמגייס

    אוסיף עוד משפט קצר , שאכן כל המטרה היא לעבור את השלב הזה ולהגיע לראיון
    ושם , לא יהיה נעים אם לא נצליח למכור ולבסס היטב את השקר הלבן שהמצאנו בקורות החיים , לכן אני ממליץ לכל המגוייסים שלי לקחת את זה בחשבון.

    השבמחק
  10. ל careerjober, בשום פנים ואופן אין סיבה ל"שקרים לבנים" בקורות החיים. כששמים את הקורא במרכז קורות החיים ולא את מחפש העבודה, הזוית משתנה והבחירה של מה לצין בקורות החיים ומה להשמיט עשויה להשתנות גם. אין כאן שום שקר, לא לבן ולא בצבע אחר... :)

    השבמחק
  11. היי מאיה

    אני מסכים איתך לגמרי

    רק תסכימי איתי שכשהזוית משתנה למה שהקורא רוצה לראות

    מטבע הדברים הכתיבה משתנה (אני קורא לזה שקר לבן).


    נ.ב. אני קורא מושבע של הטיפים שלך באמת אני מוצא אותם יישומיים ושימושיים במיוחד
    תודה ושוב תודה

    השבמחק
  12. על זה אנחנו חלוקים... :)
    נניח שאני מוכרת בחנות ספרים ששואלת את הקונה איזה סוג של ספרים הוא אוהב- אולי שירה, אולי פרוזה, אולי בדיוני ואולי מתח? ונניח שאני בודקת אם יש סופרים שהוא מעדיף, אם הוא אוהב יותר ספרות מקור או תרגום?
    על פי כל התשובות אני מציעה לו מספר ספרים רלבנטיים שיש לי בחנות שעונים בדיוק על טעמו (לא ספרים שרק שמעתי עליהם, לא ספרים שאין לי- רק ספרים שיש לי על המדפים או במחסן).
    מה לדעתך יקרה?
    ואם, לעומת זאת, אני אנסה לשכנע אותו לקנות את הספרים שאני אהבתי- את אלה שהם לטעמי האישי (אגב, מדובר בספרות אנגלית מהמאות ה 18-19), מה יקרה אז?
    מתי אני כמוכרת מעלה את הסיכוי שהקונה יקנה?
    והאם לשיטת המכירה שלי ניתן לקרוא "שקר לבן" רק בגלל שבחרתי מתוך ההיצע והמגוון שיש לי בחנות את אלה שנראה לי שיתאימו ללקוח הספציפי הזה?
    לטעמי, לא... זה ממש לא שקר לבן, זו שיטת מכירה שמתבססת על כך שכדי שהקונה יקנה, הוא צריך להבין היטב, בקלות ובמהירות מה יוצא לו מזה...
    במקרה של הדוגמא- יצא לו מזה ספר מהנה בדיוק לפי הטעם שלו.
    במקרה של המעסיק, מה שיצא לו זה בדיוק המועמד שהוא חיפש עד עכשיו בין מאות קורות חיים... :)

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...