הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

ככה תזומנו לראיון עבודה: עלילות מש(ר)ה בעיר הגדולה

לפעמים הדיון בנושא כתיבה נכונה של קורות חיים הוא כך כך ענף ורחב (שמישהו יגיד לי איפה נרשמים כדי להכנס לספר השיאים של גינס...), עד שלפעמים שוכחים שקורות החיים הם לא כל הסיפור כולו בחיפוש עבודה.

לעיתים תכופות מגיעים אלי לפגישת יעוץ מחפשי עבודה שיש להם הנחה בסיסית שמשהו לא בסדר עם קורות החיים שלהם ושאם הם יתקנו את קורות החיים, כל חוויית החיפוש כולה תשתנה לגמרי. אבל, במהלך הפגישה מהר מאוד מבינים שקורות החיים הם רק משתנה אחד בתוך תערובת של משתנים, שמשתתפים בתהליך המורכב הזה של חיפוש עבודה.

אז לא, אם אתם מצפים ששדרוג קורות החיים יעשה לכם מהפך של 180 מעלות בתהליך החיפוש, אתם טועים. למעשה, אתם טועים בדיוק כמו מי שמנסה לרדת במשקל ומחליט ללכת לשם כך למכון כושר. אם הוא בונה על זה ששני אימונים בלבד בשבוע יובילו לתוצאה הרצויה הרי שהוא טועה... יחד עם האימונים צריך לשנות הרגלי אכילה, להוריד כמויות, לדבוק בדיאטה הנכונה, להוסיף פעילות אירובית ו...להתמיד ורק שילוב של כל השינויים יחד יוביל לירידה במשקל.

בדיוק כך גם בחיפוש עבודה: קורות חיים מרשימים, מפורטים וברורים זה must לכל מחפש עבודה היום, אבל זה רק הבסיס. אם תשדרגו את קורות החיים, אבל לא תשנו שום דבר בהרגלי החיפוש שלכם, אולי תחושו שיפור כלשהו ביחס ההמרה שבין מספר השליחות לבין מספר התגובות, אבל ברוב המקרים זה לא מספיק בכדי ליצור שינוי אמיתי בתוצאות של תהליך חיפוש העבודה.

אז מה חסר כאן במשוואה הזו?
התשובה פשוטה: יחד עם שדרוג קורות החיים נדרש שינוי מהותי בדרכי החיפוש תוך ההבנה האמיתית של איך הדברים נראים מהצד השני של המטבע. כן, לחפש עבודה זה לא רק לכתוב קורות חיים, זו גם כל ההתנהלות שלכם בכל שלב ושלב החל מהדרכים שאתם נוקטים בהן לאיתור משרות רלבנטיות, דרך צורת שליחת קורות החיים, מה קורה בראיונות טלפוניים, ההתנהלות בראיונות עצמם ומה שאתם עושים אחרי הראיון. זהו סייקל שלם שרק שינוי של ההתנהלות לכל אורכו מוביל בסופו של דבר לשינוי אמיתי בתוצאות.

שלום ילדים, אנחנו שמחים שבאתם, עוד מעט תשמעו, שירים שכבר שמעתם.
שלום אימהות, אנחנו נתחיל עוד מעט, אבל לפני זה תגידו לי: איך שיר נולד? 


אל תדאגו, אמנם חם, אבל לא חטפתי מכת שמש. אז לא, ממש לא קשור לענייננו כרגע איך שיר נולד, אבל כן קשור מאוד איך משרה נולדת. או נכון יותר, עלילותיה של משרה לאחר שהיא "נולדת". אם נבין את התהליך הזה, נבין גם איזה שינוי הוא בגדר חובה לכל מחפש עבודה שרוצה לקבל תוצאות שונות מתהליך חיפוש העבודה שלו.

אז שלום חברים, אנחנו שמחים שבאתם, מה לדעתכם קורה למשרה אחרי שהיא נפתחת?

גם למשרה, כמו להרבה דברים אחרים יש מחזור של לידה, גדילה, בשלות ו...נואשות... :)
כשמשרה טריה "נולדת" היא בדרך כלל לא מתפרסמת עדיין בשום מקום... האחראי על הגיוס (אם קיים כזה בחברה) יתחיל בשלב הזה לחטט קצת במערכת (=במאגר המועמדים, באם קיים כזה ורצוי מאוד שכן) והמנהל הישיר שמעונין בעובד חדש יתחיל גם הוא לגשש קצת בקרב הקולגות שלו אם מישהו מכיר מישהו שיכול להתאים.
לעיתים החברה תבחן גם קידום של עובד מבפנים לצורך איוש התפקיד.

אבל נניח שכל הגישושים והחיטוטים האלה לא מצליחים. מה אז? 
בשלב הזה יש חברות שמפרסמות לעובדים בתוך החברה מבצע "חבר מביא חבר", זו דרך מצויינת שבה כולם זוכים: החבר שזכה במשרה, העובד שהביא אותו שזכה בבונוס או בתלושים או באיזושהי מתנה אחרת והחברה המגייסת שזכתה בעובד שעל פי לא מעט מחקרים יהיה בעל תפוקה גבוהה, נאמנות לחברה, גאוות יחידה ויציבות גבוהה (כן, מחקרים מצאו שעובדים שגויסו בשיטת "חבר מביא חבר" מתברכים בכל אלה בשיעור גבוה יותר מעובדים שגויסו בשיטות אחרות).
זוהי הסיבה ששיטת ה"חבר מביא חבר" היא השיטה האהובה ביותר על מעסיקים לגיוס עובדים חדשים.

בואו נתקדם קצת במחזור הבשלות של המשרה ונגיע לשלב הזה ש...נו, מה לעשות, לעובדים אין מספיק חברים כנראה וצריך לפרסם את המשרה באמצעים קצת יותר מאסיביים... 
השלב הבא הוא כמובן לפרסם את המשרה באתר החברה (אם זה עדיין לא נעשה).

לאחריו מגיע שלב נוסף- פרסום המשרה ברשתות חברתיות. זהו שלב חדש יחסית (בשימוש בארץ כבר לפחות 4-5 שנים, מאז הצמיחה בשימוש בלינקדאין בישראל והעליה בפופולאריות של פייסבוק). מה יוצא מזה? פרסום משרות שברובו הוא חינמי לחלוטין וחשיפה לעשרות אלפי עיניים משוטטות. חינם יחד עם חשיפה ענקית זה טוב ליהודים? כן, כן, זה מצוין בהחלט! 

מה הלאה? טוב, ההלאה הזה כבר מוביל אותנו (אם אנחנו המעסיקים) להתחלתו של שלב לא כזה סימפטי- שלב הנואשות. זהו השלב שבו כבר אין ברירה, הזמן מתקצר, הלחץ לגייס עולה וחייבים לפתוח את הברז, משמע, לפרסם את המשרה באתר דרושים, לשלם על זה (ברוב המקרים) ולקחת בחשבון את ההצפה הבלתי נמנעת בערימות של קורות חיים. ומה אז? נו, עבודה סיזיפית של מיונים, סינונים, קריאת קורות חיים, ראיונות טלפוניים וחוזר חלילה. כמובן שכל זה לוקח זמן וזמן זה כסף, בל נשכח!

מה עוד? חברות השמה... טוב, חברות השמה זה פתרון מצויין, זה עשוי לחסוך המון זמן, להגדיל את החשיפה למועמדים רלבנטיים (בשאיפה) וגם יעיל מאוד במקרים של משרה דיסקרטית שצריך לטפל בה בכפפות של משי ובמשנה זהירות, שמא העובד שאותו מתכננים להחליף יגלה זאת מוקדם מידי.
אבל, אליה וקוץ בה... חברות השמה עולות הרבה מאוד כסף בגלל העמלות שהן גובות עבור השירותים שלהן ועל כן, לא כל חברה מגייסת תגיע לשלב הזה ולא תמיד בתחילתו של מחזור הגיוס.

אז מה אנחנו מסיקים מכל זה?
המסקנה החשובה ביותר שאתם צריכים להגיע אליה היא שכשאתם מחפשים עבודה אתם חייבים לשלב בתהליך החיפוש דרכים חדשות שבזכותן תיחשפו למשרות כבר בשלבים המוקדמים שלהן.
אם אתם מחפשים עבודה רק באמצעות שימוש באתרי דרושים או חברות השמה אתם נחשפים למשרות בשלבים המתקדמים  שלהן (במקום המוקדמים. הבדל של אות אחת, אבל הבדל עצום!) יחד עם כל שאר מחפשי העבודה המתחרים אתכם עליהן.
כדי לזכות ביתרון יחסי, תצטרכו (ואין מנוס) לשנות לא רק את קורות החיים שלכם, אלא גם את שיטות החיפוש שלכם בכדי להגיע למשרות בשלב הינקות שלהן, בשלב שבו רק בודדים יודעים שהן פתוחות- זהו השלב שבו יש עליהן את התחרות הקטנה ביותר!

לסיום ובכדי לסבר את האוזן, 80% מהמשרות נסגרות עוד לפני שהגיעו לשלב המתקדם במחזור החיים שלהן ולפני שהתפרסמו...
מה שאומר שאם אתם משתמשים באותן שיטות חיפוש כמו כולם, רוב הסיכויים שכולכם מתחרים על אותן 20% משרות בלבד מבין כל המשרות הפתוחות.

איך משנים את המצב?
-מתחילים לחשוב יצירתי
-יוצאים מאזור הנוחות
-מבינים ש"לא נעים" מת מזמן
-מפסיקים להתבייש
-מבינים שחיפוש עבודה זה תהליך מכירה לכל דבר
-מחפשים דרכים שיבדלו אתכם גם בקורות החיים וגם בראיונות העבודה וגם בדרך בה אתם מחפשים עבודה
-נטוורקינג, קשרים, חבר מביא חבר- אלה המושגים שצריכים לקפוץ לכם בראש כל הזמן במהלך החיפוש ועוד הרבה לפני שמתחילים לחפש.

ו...מבקשים ממני פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה. בפגישה נשב על כוס קפה ונתמקד בכל מה שקורה או לא קורה בתהליך חיפוש העבודה שלכם. אם תרצו נשדרג קורות חיים, אבל לא רק... יחד עם זה תקבלו תוכנית מוכנה כבר עם כל מיני טיפים וטריקים לחיפוש עבודה מקורי יותר, שיעלה את החשיפה שלכם לא רק ל 20% מהמשרות הפתוחות שכולם מתחרים עליהם, אלא גם לכל שאר 80 האחוזים של המשרות הטריות שרק עכשיו נולדו. בדיוק כמו שיר חדש.

Google+

2 comments:

  1. ומה העלות של אותה "קוס קפה" ?

    השבמחק
  2. אנונימי היקר, אתה מוזמן לשלוח לי מייל או ליצור קשר טלפוני- כל הפרטים שלי מתפרסמים בסוף כל פוסט- ואשמח לשלוח לך את כל הפרטים על היעוץ, כולל מחיר וגם כמובן את כל המידע החשוב הנוסף.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...