הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

חיפוש עבודה והמקרה המוזר של המוכר שלא רצה למכור

אין לכם מושג כמה נעלבתי.
כן, כן, לכאורה אין לי שום סיבה להיעלב ובטח לא לקחת את מה שקרה באופן אישי, אבל האמת היא שבשורה התחתונה בהתחלה נעלבתי, בהמשך לא הבנתי וגם התפלאתי ובסוף... נו, בסוף כעסתי ואפילו החלטתי לנקום!
כן, כן! "אני אראה להם מה זה!!" כך אמרתי לעצמי. "מגיע להם! ככה מתנהגים?! שיבינו איזה טעות הם עשו!".
איך זה נגמר?
המממ... נו, טוב... בדיוק כמו שזה התחיל.

אבל אני מקדימה את המאוחר... 

הכל התחיל בשיחת טלפון תמימה לחברת הביטוח שלי. נו, מה לעשות, הביטוח לרכב עמד להסתיים ואני כמו תלמידה חרוצה שלא אוהבת להשאיר דברים כאלה ליום האחרון, התקשרתי שבועיים לפני כן לחברת הביטוח.
מה בסך הכל רציתי? לחדש את הביטוח? נו, מסתבר שזה לא כזה פשוט...

כן, מסתבר שלמרות שהרדיו והטלויזיה מפגיזים בלי סוף בפרסומות של חברות ביטוח, העגל (לפחות במקרה שלי) רוצה לינוק יותר מאשר הפרה רוצה להניק:

אני: "שלום, הרכב שלי מבוטח אצלכם כבר 3 שנים, אני רוצה בבקשה לחדש אותו לשנה נוספת...."
מרכזנית: "מה השם שלך?"
אני: "מאיה בוכניק"
מרכזנית: "מי שמטפל בך זה שוקה (לא, לא באמת, סתם שם לגמרי אקראי...), תדברי איתו, הנה הטלפון שלו:....".

אני: "שלום, נתנו לי את הטלפון הזה מהמרכזיה שלכם, את שוקה בבקשה".
פקידת קבלה: "שוקה לא נמצא".
אני: "אה... אוקיי, מתי יחזור? אני רוצה לחדש אצלכם את הביטוח לרכב".
פקידת קבלה: "שוקה בחופש, יחזור רק בעוד שבוע וחצי".
אני: "טוב, אוקיי... תודה. אז למה מפנים אליו מהמרכזיה?".
פקידת קבלה: "לא יודעת, יש בחברה מספיק עובדים אחרים שיוכלו לעזור לך במקומו, תתקשרי שוב למספר... ותבקשי מישהו אחר, כל אחד יכול לעזור לך".

אני: "המממ (קצת בחשש...) התקשרתי קודם, הפנית אותי לשוקה, הוא בחופש עוד שבוע וחצי ואני רוצה לחדש את הביטוח כבר עכשיו. תעבירי אותי בבקשה למישהו אחר אצלכם".
מרכזנית: "מה השם שלך".
אני: (נו, שוב פעם הסרט הזה?!) "מאיה בוכניק (!!!)"
מרכזנית: "מי שמטפל בך זה שוקה, תתקשרי אליו".
אני: (למה יש לי תחושה מוזרה של דז'ה וו??) "כן, כן, כבר אמרת לי את זה, אבל כבר התקשרתי למספר שנתת לי ואמרו לי שהוא בחופש (!!!!!)".
מרכזנית: "נכון, הוא בחופש".
אני: "נו, אז למה את שוב אומרת לי להתקשר אליו, אם הוא לא שם? את יכולה להפנות אותי למישהו אחר? אתם חברה גדולה, לא? ומהמשרד של שוקה אמרו לי שכל אחד אחר יכול לחדש לי את הביטוח".
מרכזנית: "לא, רק הוא יכול לטפל בך. יש לך גם ככה עוד כמה ימים לביטוח. תתקשרי שוב כשיחזור מהחופשה".
אני: "אני לא רוצה לחכות עד היום האחרון, אני רוצה לחדש ע-כ-ש-י-ו... אין אף אחד בכל החברה שיכול לתת שירות?"
מרכזנית: "לא!!!".
אני: "טוב, זה באמת מוזר, אם ככה אני אפנה לחברה אחרת שכן יכולה לתת שירות- עכשיו!- ואעבור אליה".
מרכזנית: "תעשי מה שאת רוצה".

למחרת שינסתי מותניים. לא אדם שמתייאש מהר אנוכי, אבל כן כזה ששומר אמונים. אז ניסיתי שוב את מזלי והתקשרתי שוב:

אני: שלום, אני מבוטחת שלכם ורוצה לחדש ביטוח".
מרכזנית: "מה השם שלך?"
אני: (אוי לא! שוב פעם התסריט הזה? אני אנסה להתחכם הפעם) "מה זה משנה, את יכולה להעביר אותי בבקשה למי שעושה ביטוחים לרכב אצלכם?"
המרכזנית: "מה השם שלך?"
אני: (הצילו!!) "המממ... מאיה בוכניק..."
מרכזנית: "מה אמרת? לא שמעתי, דברי חזק!".
אני: "מ א י ה   ב ו כ נ י ק!"
מרכזנית: קחי מספר.... ותבקשי שם את שוקה."
אני: (חחח, אני אתפוס אותה עכשיו על חם!!!!) "אוקיי... ושוקה שם עכשיו?? הוא יענה לי?"
מרכזנית: "כמובן!"
אני: "הוא יענה לי ברגע זה...???? הוא לא בחופשה במקרה?"
מרכזנית: "הוא יענה!".

אוקיי... זה נשמע כמו מערכון מסיינפלד ואני מתחילה להישמע כמו ג'ורג', אז נסיים את הסאגה הזו: התקשרתי לחברה אחרת, קיבלתי שירות תוך 5 דקות, אה ו...במחיר זול יותר.

אבל!! כמיטב המסורת הסיינפלדית, לא יכולתי לעזוב את זה במנוחה. נעלבתי, התפלאתי ואפילו התעצבנתי. החלטתי להתקשר לאדון שוקה לכשזה יחזור מהחופשה ולספר לו בדיוק מה אני חושבת!

אני: "שלום שוקה (בכבודך ובעצמך!! מי היה מאמין!!), איך היתה החופשה?"
שוקה: "בסדר, תודה".
אני: "שוקה, אני מתקשרת כדי לקבל דו"ח היעדר תביעות בשנים האחרונות, לידיעתך למרות שהייתי מבוטחת אצלכם 3 שנים עברתי לחברה אחרת. (כן, כן! זב"שך!! חחח מגיע לכם!! איזו נקמה מתוקה!!! הנה זה בא...!!) אה ו... ושתדע שפניתי אליכם ראשונים... האמת היא שאפילו רציתי לחדש אצלכם את הביטוח, אבל אתם, נו, מסתבר שאתם לא ממש רוצים לתת לי שירות אז לקחתי את הביזנס שלי elsewhere!! (נו, מה תגיד על זה?! הראיתי לכם מה זה!!).
שוקה: "אה, כן? נו, טוב...".

אין משביתת שמחות כהרמה ללא הנחתה... :)

בקיצור, חברים, למה אני מספרת לכם את כל זה? ומה הקשר לחיפוש עבודה?
הקשר הוא שכשמחפשים עבודה מרגישים בדיוק כמו שאני הרגשתי: כמו זבוב שמנסה להשיג תשומת לב של פיל. אתם יכולים לשלוח קורות חיים ולא תקבלו שום תגובה (כאילו זה לא הם שפירסמו משרה ומחפשים עובדים), אתם יכולים להגיע לראיונות, לבזבז שעות מזמנכם היקר (וגם דלק וחניה) ולא תקבלו תשובה, גם לא אחרי 3 ראיונות (אפילו לא "תודה, אבל לא תודה), אתם יכולים להרים חצי עולם כדי להצליח להשיג 3 ממליצים, כי הם ביקשו וגם להתקשר לממליצים ולהודיע שהם אמורים לקבל טלפון ו...והם אפילו לא יתקשרו אליהם.

כן, בחיפוש עבודה אתם תרגישו לפעמים קטנים וחסרי חשיבות בדיוק כמו זבובים ליד פיל. כאלה שמציקים והוא, הגדול, רק מעיף אתכם הצידה עם החדק שלו. ואתם גם יכולים להתעצבן ולהתרעם על למה זה ככה ו...ואפילו לשמוח לעצמכם לאיד אחרי שמצאתם עבודה מצויינת במקום אחר ולהגיד לעצמכם "חה, חה חה!! מגיע להם! איך הם הפסידו אותי! שיראו לאן הגעתי!" והם? נו, הם (אם הם בכלל ישימו לב) במקרה הטוב יגידו לעצמם "אה, כן? נו, טוב...".

אז הנה לכם הברכה שלי לכבוד השנה החדשה: אם אתם מחפשים עבודה, אל תקחו ללב, בדיוק כמו שחברת הביטוח שלי (לשעבר) לא באמת התכוונה לאבד אותי כלקוחה (אבל מה לעשות, זה מה שיצא), כל הקשיים האלה והיחס שאתם מקבלים בתהליך החיפוש הוא לא אישי ולא מרוע לב וגם לא בכוונה... זה פשוט בגלל שככה זה כנראה אצל פילים... ולשנות את ההתנהלות של כל הפילים שבעולם, לא תצליחו.
אז כל שנותר הוא לקוות שבשנה החדשה, הבאה עלינו לטובה, הפילים יעשו כמה שינויים ארגוניים כדי לשפר את חוויית המפגש בינכם לבינם בתהליך הגיוס ולאחל לכל ה"זבובים" באשר הם לפתח לעצמם עור של פיל, לפחות במהלך תקופת חיפוש העבודה.

בברכת שנהיה לראש ולא לז(בוב)נב!
שנה טובה, חג שמח ורק בשורות טובות!
מאיה 
(מרכזנית: "מאיה? איזה מאיה? מה השם שלך?!?!?" אני: "אוף, תנוחי")

***פרטים בנוגע לפגישת היעוץ לחיפוש עבודה, שדרוג קורות חיים, הכנה לראיונות, שיטות חיפוש יצירתיות ועזרה בלגדל עור של פיל: 054-7380310, maya.bouhnik@gmail.com

Google+

2 comments:

  1. מאוד אהבתי! למרות הכל, צריך לקחת את הדברים בפרופורציות ולדעת לצחוק מהם... היה ממש משעשע! תודה

    השבמחק
  2. הזכרת לי סיפור שקרה לי.
    לפני שנים חיפשתי עבודה הגעתי בין השאר לחברה ישראלית גדולה. הרשמתי בראיון הראשון, שלחו אותי ליום במרכז להערכה, הלכתי. בינתיים אני ממשיך לחפש, מתראיין במקומות אחרים, הם מזמינים לעוד ראיון ועוד ראיון, מספרים שהתלהבו ממני ומחפשים עבורי את התפקיד המתאים. עברו כמה חודשים, קבלתי כמה הצעות, חתמתי על חוזה, דקה אחרי החתימה קבלתי עוד טלפון מהם, אתה יכול לבוא לעוד ראיון?

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...