הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

למה עדיף להיות מוסקטר ולא מוהיקני בחיפוש עבודה?

טוב, אני מודה שזו אחת מהכותרות היותר מוזרות שהעליתי בבלוג הזה, אבל אל דאגה- תיכף ההקשר וההסבר.

אחד מהדברים שהכי צורמים כשמראיינים מועמד לעבודה (וזה בולט עוד יותר אצל מועמדים בכירים) הוא תופעה שקראתי לה תופעת המוהיקני האחרון.
ראיינתי מאות, אם לא אלפי (אבל מי סופר?) מועמדים לתפקידים בכירים ותמיד יש את הרגע הזה שבו מתחילים להתלהב: "לא יאומן! מצאתי! איזה מועמד מדהים!" או שבדיוק להיפך, משהו שם לא נשמע טוב, לא מתאים ובמילים אחרות- זה לא זה.

יש המון משתנים שמשתתפים ב"חגיגה" הזו שנקראת ראיון עבודה. יש המון גורמים שמשפיעים על האופן שבו אנחנו כמועמדים מעבירים וקולטים מסרים ויש המון פרמטרים שמשפיעים על השורה התחתונה: אני ארשים אותם, או שלא? הם יתלהבו ממני, או שלא? אני אצליח לתרגם למילים את הרקורד הענק שיש לי, או שלא?

בבלוג הזה תמצאו אינספור טיפים להצלחה בראיונות עבודה, אבל בפוסט הזה אני אתמקד במשהו אחד קטן ולכאורה שולי, אך שעלולה להיות לו השפעה גדולה על המראיין, במודע או שלא במודע.

כוונתי בתופעת ה"מוהיקני האחרון" היא שכשמו כן הוא...  נו טוב.... אחרון... בודד ולבד.
איך זה מתבטא בראיון עבודה? 
זה מתבטא ביותר מידי משפטים שמתחילים ב"אני". אני עשיתי, אני הובלתי, אני בניתי, אני הקמתי, אני, אני ואני.
לא סתם כתבתי שזה צורם יותר בקרב מנהלים בכירים, שהרי, עם כל הכבוד ל"אני, אני ואני", אתם הייתם, אמנם, בראש, אבל את העבודה עשיתם כולכם יחד... אתם והצוותים שלכם. 
מנהל שמדבר יותר מידי ב"אני" ופחות מידי ב"אנחנו" עלול להסתמן כ"מוהיקני"- בודד, עובד לבד, מרוכז בעצמו, שם את עצמו במרכז במקום את הצוות/המחלקה שלו או אפילו את הארגון כולו.

מסקנה?
זה מצויין לדעת איך למכור את עצמכם בראיונות עבודה (אני אהיה הראשונה להטיף לכך), אבל אל תשכחו מידי פעם לתבל את מה שאתם אומרים גם בכמה "אנחנו". זה מאזן יפה את הרושם שאתם יוצרים והופך אתכם ליותר מאשר מנהלים. זה הופך אתכם למנהיגים...

כל זה טוב ונכון גם לכתיבת קורות חיים ותקף לכל המועמדים בכל התחומים והדרגים: אל תכתבו בקורות החיים שלכם בגוף ראשון, כתבו בשם הפעולה (בלי בניתי, הקמתי, פיתחתי... אלא: הקמה, ניהול, בניה, פיתוח).

בקיצור ולענין זו השורה התחתונה: רוצים להרשים יותר? 
מוהיקני אחרון: OUT!
מוסקטר: IN!
בברכת, אחד למען כולם, וכולם למען אחד וחג סוכות שמח!.... :)

***גם אתם מתרצים לעצמכם שאין טעם לחפש עבודה עכשיו כי חגים וחופשים וכל זה? נו, טוב. אבל לפחות אולי כדאי לנצל את הזמן הפנוי עכשיו כדי לבנות תשתית טובה לחיפוש העבודה שלכם אחרי החגים? מרוב שדוחים הכל ל"אחרי החגים", מה שקורה כשמגיעים לשם הוא במילה אחת: לחץ! אז בשביל לא להילחץ אחרי, ובכדי לנצל את הזמן הכי נכון, כבר עכשיו, קיבעו פגישת יעוץ לחיפוש עבודה (כן, כן, אני עובדת גם בחול המועד). צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ: כתיבת קורות חיים יעילים ומרשימים, הכנה לראיונות עבודה, תוכנית חיפוש עבודה יצירתית, שימוש מתקדם בלינקדאין לצורך מציאת עבודה ועוד ועוד...!
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

תגובה 1:

  1. דיו סיבה למה לא, בהתחשב שהמוהיקני האחרון מת בסוף הספר..

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...