הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

חיפוש עבודה: הגיע הזמן להביט לעגל בעיניים

אומרים שיום כיפור הוא זמן מצוין לחשבון נפש. 
אומרים שזה הזמן להסתכל אחורה, לחשוב, להכות על חטא ולהחליט החלטות חשובות לקראת השנה החדשה.
אז אם אומרים, מי אני שאגיד שלא? 

קיבלתי במשך השנים אינספור אימיילים ממחפשי עבודה עם תיאורים של המצב בו הם נמצאים, הקשיים שהם עוברים והבעיות שהם חווים במהלך החיפוש.
האתגרים בחיפוש הם באמת מגוונים, החל מכניסה לשוק העבודה ללא נסיון קודם, דרך בעיות של אפלית גיל ואפליית אמהות, נסיונות לשינוי קריירה, מעברים בין שכירות לעצמאות (וחוזר חלילה), תסכולים מהיחס שמקבלים מצד המעסיקים ומחלקות הגיוס, בעיות של נסיון יתר (OVERQUALIFIED) ומה לא?

לקראת יום כיפור הממשמש ובא, החלטתי לחלוק איתכם כמה מהמסרים האלה, ואם כבר צריך לשנות משהו בשוק העבודה ובתהליכי הגיוס, המסרים הללו עשויים לשמש כפידבקים הכי אמיתיים ומהשטח!

ומה עוד עשוי לצאת מזה? נו, אם אתם מחפשים עבודה, אני בטוחה שלקרוא על אחרים שנמצאים בדיוק באותה הסירה וחווים דברים דומים, עשוי להוריד קצת מתחושת הבדידות שמרגישים בחיפוש ואולי גם טיפ-טיפה לנחם...

מוכנים? הנה זה בא:

"למה כ"כ קשה לי למצוא עבודה בתחום שלי על אף שהייתי מצטיין? והאם בעבודה הראשונה שלי אני אהיה חייב להתפשר על התפקיד/משרה עד שאני אצבור ניסיון?"

"למה חברה כמו ... מושכת אותי הרבה זמן (ועוד הרבה מועומדים) והמשרה שאני מתמודד עליה פורסמה כבר לפני 4 חודשים? קשה להם להחליט?"

"לא מעט מגייסות במחלקות משאבי האנוש לא עושות עבודה של משאבי אנוש אלא של בלשנות: הרי לא מעניין אותן אם את יכולה למכור קרח לאסקימואים, אלא איך אפשר לפסול את המועמד בגין מילה שיוציא מפיו, אם רשם אות לא נכונה, או לא סגר משפט עם נקודה, אם הזכיר מילה שמשתמשים בה ביום-יום, או לא דיבר מספיק גבוה, הוא נפסל על הסף. ראיתי את זה מקרוב, וגם הרגשתי על בשרי."

"נוצר מצב שבו אנשי משאבי אנוש יוצרים מציאות לא נעימה כלל הנובעת לרוב מגחמות אישיות ("בחברה המתחרה רשמו אוניברסיטה מוכרת בלבד אז גם אני אעלה את הרף ואדרוש כך, למרות שגם במכללות יש אנשים מצוינים, אבל זה נשמע שווה יותר...") ואותם מחפשי עבודה צריכים לטפס על הקירות ולהתאים עצמם מחדש לאותם גחמות. נראה שצריך להעלים את השיטה הזו מהעולם..."

"איך מתמודדים עם להיות over qualified כשבעצם אינני מחפש תפקיד בכיר בהכרח (שיאיים על מי שמחפש מקצוענים ומפחד לקחת אותם תחתיו)?"

"בשנתיים האחרונות השקעתי בעסק המשפחתי ובלימודים. יש לי ניסיון טכנולוגי רב ורחב. ניסיון עסקי ושיווקי נהדר וראיה מערכתית נפלאה (הכל מצוין לניהול מוצר). יש לי ראש על הכתפיים וכל כך הרבה להביא לכל מקום שייקח אותי. אבל, אני לא מצליח למצוא עבודה!"

"אני בת 43 ובקרוב מתחילה לחפש עבודה. שוק העבודה לא מסביר פנים לאישה בגילי... איך לצלוח את המכשול הזה?"

"מאז שילדתי (שנה ושמונה חודשים) אינני מצליחה לחזור למעגל העבודה. לא מוצאת סיבה מהותית לכך, מקבלת מחמאות על קו"ח המרשימים, אך מכאן ולמציאת עבודה- מרחק רב."

"אני הולכת לראיונות עבודה כבר תקופה ולא מצליחה. 
ככל שאני הולכת יותר ומקבלת תשובות שליליות - הביטחון העצמי שלי יורד ואני נהיית יותר ויותר גרועה בזה."

"אני מהנדס אלקטרוניקה בן 54 והתחלתי לחפש עבודה. אני בכלל לא בטוח שיש לי סיכוי בגילי למצוא עבודה במקצוע."

"אני מחפש עבודה כבר תקופה ארוכה ואני אשמח אם תוכלי לענות/לעזור לי להבין למה המעסיקים לא מתקשרים בכלל?? אפילו למשרות שפירוט המשרה תואם אחד לאחד את הידע, הנסיון וכו', אף טלפון אחד?!
אני כן מקבל מדי פעם טלפונים מחברות ההשמה, ששולחות אף הם למעסיקים וגם כלום. גם אחרי שאומרים לי כי אמורים להתקשר אליי ("החברה חשפה את הפרטים שלך ואמורים להתקשר.."), עדיין שום דבר.
אני פשוט לא מבין, רק שיחת טלפון, אני אפילו לא מדבר על זימון לראיון...
אפילו למשרות שאני overqualified ואני מוכן להתפשר (בגלל הקירבה), אין קול ואין עונה.
אני ממש ממש לא מבין מה קורה כאן".

"אני בן 36, יכול להיות שזה זקן מידי להיי-טק?!?"

"אני לא פוסלת אף ראיון ולכן מגיעה לחורים ולמקומות אפלים וברור שאני לא זוכה במשרה כי אני אובר קוואליפייד לעיתים אף בכמה מידות . מה לדעתך קורה לנשמה כשאתה מתפשר על כל הפרמטרים שציינת, עובר מסכת סינונים, מקבל חוזה עבודה שרץ כבר לתיקונים ומקבל בבוקר טלפון שהמשרה הוקפאה?"

"העובדה שאני בוגר בלי ניסיון מאוד מקשה על החיפוש, והעובדה שאני בוגר מכללה ולא אונברסיטה בכלל הופכת את החיפוש לבלתי אפשרי."


אני בעל חברה, יש לי רזומה שמעט מאוד אנשים יכולים להתחרות בו – מה שאומר שאני מציאה להרבה חברות בהרבה תחומים (לא מתגאה – פשוט מוסר עובדות). רוצה לחזור לשוק השכירים. בן 45.
7 חודשים של חיפוש עבודה, ראיון עבודה אחד, 3-4 טלפונים מחברות כ"א לבירור פרטים + התרגשות מהיכולות שלי. ובסיכום – כלום."

"אנו מיואשים מאד. כבר שנה וחצי שבעלי אינו מצליח למצוא משרה חדשה ולרוב נופל על נושא השכר, שנמוך ממה שהוא מרוויח היום ואף פחות מזה. אני רואה אותו מסתובב מדוכדך ויודעת שיש לו המון המון מה להציע, הוא מבריק בעל ראייה מרחבית ויכולת לניתוח תהליכים מעולה. הוא מתבזבז לי מול העיניים, וזה רק בגלל שהוא מנסה לכבוש משרה בדרג הביניים ולא מצליח להשיג מי שיתן לו הזדמנות לעשות את הקפיצה."

"היום אני שוב פעם במקום הזה של חיפוש עבודה שלא באשמתי, שכן החברה פשטה רגל. התהליך הזה ממש פוגע בדימוי ובביטחון העצמי שלי. כבר הגעתי למצב שאני שולחת קורות חיים למשרות זוטרות, של סטודנטים ובכלל של שכר מינימום מרוב ייאוש. וגם משם לא כזה ממהרים לדבר איתי. אני יודעת שכל זה לא אמור לעניין אותך או כל אדם אחר, אני אני כבר נואשת. אני חייבת עזרה! לא חייבת, זקוקה..."

"הנני מהנדס רב תחומי המחפש משרות טכנולוגיות משמעותיות, בחיפושים כבר חצי שנה והתחושה הופכת קשה מיום ליום.
(אני חושש שהתנהלות מחלקות משאבי האנוש בחברות המגייסות פועלות כיום ע"פ טרנד המזכיר סלקטורים במועדונים תל אביבים)."

לסיום, קראתי הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות כתבה על שי גולדשטיין (מהצמד שי ודרור), הוא אמר שהחליט להפוך לטבעוני בעקבות רגע אחד עוצמתי של הארה. הוא נסע מאחורי רכב שהוביל עגלים. אחד מהעגלים הוציא את הראש מהמשאית ונעץ בו מבט: "הפכתי לטבעוני אחרי שהסתכלתי לעגל אחד בעיניים וראיתי שם המון- רגש, פחד, בלבול. הבנתי שאני לא רוצה לקחת חלק בזה. לא רוצה שבשבילי יתלשו את היצור המסכן מאמא שלו ויסגרו בכלוב כדי שהבשר שלו לא יתקשה."
אז לא, אני לא מנסה להפוך אף אחד לטבעוני, אבל לעיתים המפגש הישיר עם הצד השני של המטבע עשוי לעשות שינוי. אני מקווה שהכתוב פה ישפיע על כל מי שההחלטה בידיו, חלקיק שניה אחד לפני שהוא עומד לפסול עוד מועמד...

חג שמח! וחתימה טובה!

**ואם תרצו פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש ומציאת עבודה: 054-7380310, maya.bouhnik@gmail.com


2 comments:

  1. לא אני לא אחד מהחברים של גארי, וגם לא צמחוני. מה שכן, אני ועוד רבים שכמוני מצאנו עצמנו בעדר ובמכלאה לא לנו, כאשר הקאובואים עם הלאסו בצד השני של הגדר הפכו אותנו לחיות המחמד שלהם, לעיתים מחוסר הבנה, או ידיעה, או חוסר מודעות, או רצון כנה ואמיתי לספק את הסחורה ולהתבלט בעולם שלהם. אבל.... הייי, אתם יודעים מי אתם, אולי תביטו לרגע במראה, תביטו בנו ותבינו שאתם זה אנחנו. אז תשמרו על עצמכם, וגם עלינו, אוקי? אוקי !!!

    השבמחק
  2. Nope, it doesn't help... at all

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...