הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 12 בינואר 2014

תגידי, יוצא בכלל משהו מלחפש עבודה באתרי דרושים?

חשבתי לקרוא לפוסט הזה בשם אחר לגמרי ותיכף גם תבינו למה. כן... היתה לי בראש כותרת אחרת, אבל השאלה הזו
שכל הזמן שואלים אותי בפגישות יעוץ, לא הפסיקה להציק לי.

השאלה "יוצא בכלל משהו מאתרי דרושים?" כמוה, מבחינתי, כשאלה: אפשר באמת להכיר בן זוג רציני בבר? מה תענו למי ששואל אתכם שאלה שכזו? הרי שהסיכוי להכיר בן זוג רציני בישיבה על איזשהו דרינק בבר תל אביבי קיים ובלתי קיים כאחד. אם התמזל מזלכם להיות בבר הנכון ובזמן הנכון ואביר או נסיכת החלומות שלכם מתיישבים לידכם ממש במקרה ופותחים בשיחה, הרי שהסיכוי בהחלט קיים. לעומת זאת, הסבירות לכך, ככה יגידו לכם רווקים מנוסים, היא נמוכה, בטח אם בזוגיות רצינית חשקה נפשכם. 

בקיצור, חברים, אין מנוס ממתן תשובה מתחמקת לשאלה הזו ולענות ש: זה תלוי. זה תלוי באלף ואחד גורמים שאם כולם מתקיימים בו זמנית, השידוך הנחשק יצוץ על מפתן דלת הבר שלכם ואם לא, אז... פשוט לא!
האם זה הופך את היציאה לברים לבזבוז של זמן כשמטרתינו להכיר בן זוג פוטנציאלי? התשובה היא: לא. בוודאות יש לכם הרבה יותר סיכוי להכיר אותו ביציאה לבר מאשר בהעברת ערב בודד נוסף בבית מול הטלויזיה. מצד שני, האם מדובר בסיכוי גבוה? כנראה שלא כל כך וזה בהחלט לא יקרה לכולם.

בואו ונמשיך בדימוי הזה ונתפלפל עוד קצת: האם אפשר להכיר בן זוג בדרכים אחרות? ברור שכן... אפשר להכיר דרך חברים, אפשר לכבוש את הגאווה העצמית ולהסכים לפגוש את הבן של השכנה של הדודה, אפשר להרשם לאתר היכרויות או לכמה מהם במקביל, אפשר ללכת לחדר כושר ואפשר סתם ללכת לסופר ולהיתקל בנסיך במחלקת הפירות והירקות. 

אתם יכולים לקרוא לזה מזל, אני אקרא לזה "לידים".

תהליך של חיפוש עבודה (ומציאה בסופו של התהליך) כמוהו כתהליך מכירה. כן, בהחלט: אתם המוכרים והמעסיקים הם הלקוחות הפוטנציאלים. אם לא תלמדו כיצד למכור- תישארו עם כל הסחורה ביד ועם חשבון בנק מדולדל. במילים אחרות- מי שלא יודע איך למכור, פשוט לא יקנו ממנו.
למה זה? למה לחפש עבודה זה תהליך טיפוסי של מכירה, בטח אם מבצעים אותו כהלכה? הנה 3 סיבות:

1. כל איש מכירות טוב יודע שהבסיס למכירה הוא חיפוש אינסופי וללא הפסקה של לידים. איפה? איפה לא! כל מקום וכל דרך לגיטימיים. אפשר להשיג ליד בכל מיני דרכים, בדיוק כמו שאפשר להכיר בן זוג בכל מיני מקומות. כך גם בחיפוש עבודה והנה התשובה לשאלה שבכותרת: כן, יוצא משהו מלחפש עבודה באתרי דרושים... יש מחפשי עבודה שמקבלים זימונים לראיונות דרך שליחת קורות חיים למשרות בלוחות דרושים ויש שגם מוצאים ככה עבודה. ובמקביל, יש גם רבים אחרים שלא. כאלה שמרגישים שזה בזבוז זמן משווע וששום דבר לא יוצא מאף אתר דרושים שהם ניסו.
המסקנה: בחיפוש עבודה נכון ויעיל משתמשים בכל דרך אפשרית להיחשף למשרות, גם אם מבינים שיש דרכים עם סיכוי גבוה יותר ואחרות עם פחות. כל דרך שיש בה סיכוי כלשהו היא רלבנטית בהחלט.

2. כל איש מכירות טוב (ואני מדגישה את המילה: טוב) יודע שהבסיס לכל מכירה הוא ההקשבה. מה זה אומר? שמוכר שמנסה לדחוף לכם סחורה כלשהי או שירות כלשהו מבלי לשאול אתכם שאלות, להבין באמת מה אתם צריכים, לאפיין היטב את הצורך שלכם, לחשוב מה מתוך מה שהוא מוכר מתאים לדרישות שלכם ורק אז לבצע תהליך של שכנוע- הוא מוכר שלוקח סיכון ענקי שתהליך המכירה לא יצלח ושהקונה לא יקנה. זהו תהליך מכירה ממוקד מוכר במקום תהליך ממוקד לקוח. 
המסקנה: בחיפוש עבודה יעיל ונכון משכילים לקרוא היטב את דרישות המעסיקים. קוראים מה שכתוב בדרישות המשרה וקוראים את מה שכתוב וירטואלית בין השורות. לומדים לאפיין דרישות, להקשיב טוב יותר למסרים של הלקוחות (המעסיקים) כבר לפני שליחת קורות החיים, תוך כדי קריאת תיאור המשרה וגם בכל ממשק עם החברה- באתר החברה, בראיון הטלפוני ובראיונות הפרונטליים- הקשיבו, אספו אינפורמציה והתאימו את מסרי המכירה שלכם לצרכי הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

3. כל איש מכירות טוב לומד עם הנסיון מהם כל סוגי ההתנגדויות האפשריים שלקוחות עלולים להעלות במהלך תהליך המכירה. האם המחיר של המוצר גבוה מידי ביחס לשוק? האם למוצר יש מגבלה כלשהי? האם למוצר של המתחרים יש יתרון בולט? האם יש דעה כלשהי בשוק ביחס לשירות המסויים? האם יש תלונות שחוזרות שוב ושוב? לכל איש מכירות טוב יש מחסן מוכן מראש של תשובות ותגובות האמורות לטפל בכל סוג של התנגדות שכיחה.
המסקנה: בחיפוש עבודה יעיל ונכון חושבים מראש על כל סוגי ההתנגדויות שעלולות לצוץ במהלך התהליך, מזהים את עקב אכילס, במקביל לומדים עוד ועוד מכל אינטראקציה שיש עם כל מעסיק פוטנציאלי, אוספים סוגי התנגדויות ובונים אסטרטגיה לטיפול, להחלשה ולביטול של כל אחת ואחת מהן.

***רוצים להפוך להיות אנשי המכירות הטובים שיותר של עצמכם? 
צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: שדרוג קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, שיטות חיפוש יצירתיות, שימוש מתקדם ובניית פרופיל מרשים בלינקדאין, טיפים לחיפוש עבודה רוחבי ועם זאת יעיל ככל האפשר ועוד ועוד...: 
054-7380310 
maya.bouhnik@gmail.com

Google+

3 תגובות:

  1. היי מאיה,
    את בוודאי מכירה את המחקרים בתחום שמראים את הטרנדים הבאים:
    1) מגייסים מעדיפים לגייס דרך רשתות חברתיות מאשר דרך לוחות דרושים, כי דרכם אפשר להגיע למועמדים רלוונטים יותר ובעלויות זולות יותר.
    2) הסיכוי של מועמד להתקבל לעבודה דרך חבר מביא חבר (רפרל) הוא גבוה משמעותית ממועמד שמגיע דרך לוח דרושים.
    אתר JOB-MARKER מחבר בין שני הטרנדים ועוזר למחפשי העבודה לאתר משרות ברשתות החברתיות שלהם (לינקדין, פייסבוק וטוויטר) שהחברים שלהם (ישירים או בקבוצות) שיתפו ובכך מחפש העבודה גם משפר את סיכוייו להתקבל דרך הקשרים החברתיים שלו.

    השבמחק
  2. בוודאי שאני מכירה את המחקרים, אבל שום מחקר לא נוגד את הצורך למכור בתהליך חיפוש עבודה ושום מחקר גם לא יכול להוכיח בוודאות שאתרי דרושים לא מביאים שום תועלת למגייסים או למחפשי עבודה. ברור שפניה דרך חברים היא בעלת סיכוי גבוה יותר, אבל, החוכמה היא לשלב במקביל את כל שיטות החיפוש האפשריות ולהאמין שבאמצעות אחד מהם תימצא המשרה המיוחלת... :)

    השבמחק
  3. אוהבת את הבלוג שלך. טוב שיש כתובת להפנות שאלות וגם כמובן לקבל תשובות במהירות. תשובות מהירות, מספקות ומכוונות. הלוואי שבכל תחום בחיים היה אפשר להיעזר במישהו בצורה הזאת. תודה את עושה עבודה מבורכת !

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...