הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 23 בפברואר 2014

סוד כמוס מעולם הגיוס: כל מה שאתם חייבים לדעת אם שנים שלא חיפשתם עבודה!

יוצא לי לפגוש לא מעט מחפשי עבודה שכל מספר שנים מחליפים מקום עבודה ובדרך גם, איך לא? מחפשים עבודה. אבל בין כל אלה, מידי פעם אני פוגשת מחפשי עבודה בתוליים- כאלה ששנים עובדים באותה החברה (ברוב המקרים הם גם התקדמו בה יפה) עד שיום אחד מגיע ו... די! הם כבר לא יכולים להמשיך לעבוד עם אותם האנשים, אותו המוצר או השירות ו...נו, כבר הבנתם- הם פשוט מיצו. לגמרי!
לפעמים הההחלטה שהגיע הזמן לעזוב ולשנות אווירה מגיעה מהם ולפעמים זה בגלל הנסיבות ובלית ברירה. אם לא היה קורה משהו דרמטי, הם היו ממשיכים כרגיל, אבל משהו כן קרה- החברה בצרות, יש אי וודאות, לקוח גדול עזב או לחילופין, גל קיצוצים בפתח- משהו מערער את הביטחון והיציבות וטוב, חייבים להתחיל לחפש עבודה.

אותם האנשים- אלה שכבר שנים לא חיפשו אקטיבית עבודה ואולי אפילו גם לא גיששו בחוץ מידי פעם לאורך התקופה- חווים סוג של הלם כשהם צריכים להתחיל בתהליך החיפוש. כל כך הרבה שינויים חלו מאז הפעם האחרונה שחיפשו שהם פשוט לא יודעים איפה ואיך להתחיל. 

וזה בהחלט לא מפתיע. אם מי שחיפש עבודה בפעם האחרונה לפני 6 שנים חווה הלם "תרבות", מה ירגישו אלה שעבדו 20 שנים באותו המקום? ברור שעבורם זה קשה עוד יותר.

השבוע התקיים כנס הגיוס השנתי של HRD בניצוחו המוצלח של יעקב רוזן. השתתפתי בכנס (איזו גאווה! הלוגו שלי מציץ אליכם מתחתית התמונה כאן) במתן יעוץ למנהלי גיוס בנוגע לשדרוג פרופיל הלינקדאין שלהם ועל הדרך החלטתי לשמש עבורכם כמרגלת-חפרפרת ולעדכן אתכם בכמה מגמות מעולם הגיוס.

אז הנה זה, טרנדים חמים מהצד השני של קורות החיים יחד עם כמה סודות שליקטתי עבורכם מהכנס:

- תחום גיוס העובדים רותח:
פעם, ולא כל כך מזמן, אם שרתה בכם רוח היזמות, מעטים היו הסיכויים שהייתם מעלים בדעתכם להקים מיזם חדש בתחום הגיוס. אבל לא עוד... כמות היוזמות החדשות, הרעיונות והסטארט אפים שנכנסו לתחום גיוס העובדים פשוט הולכת וגדלה בזמן שאתם קוראים שורות אלה. כן... מי שיחטט קצת יגלה בלי סוף חברות שמפתחות: מערכות לגיוס עובדים, גמיפיקציה של תהליך הגיוס, מבחנים מקצועיים אונליין, ראיונות וירטואליים, תוכנות אוטומטיות של סינון קורות חיים ו... אני בטוחה שלא ציינתי כאן הכל...
מה זה אומר עבורכם? דבר אחד ברור: מה שהיה פעם פשוט, עכשיו עלול להיות קצת יותר מסובך, כי כמו שכולם יודעים- לכל התקדמות טכנולוגית יש גם תוצאות חיוביות וגם תופעות לוואי שלפעמים במקום להקל- מסבכות.

- תוכנות אוטומטיות לסינון קורות חיים:
טוב, זה כבר באמת שלא חדש- כבר ב 2007 נחשפתי לתוכנות שכאלה ומאז השימוש בהן הולך וגובר ומתפשט כמו פטריות לאחר הגשם. אבל, אם לא חיפשתם כבר שנים עבודה- דעו לכם שקיימת חיה כזו שממיינת את קורות החיים שלכם עוד לפני שעין אנושית נחה עליהם. משיחה שניהלתי בכנס עם נציג של חברה שמפתחת את אחת מהתוכנות הללו גיליתי שיותר מ 50% מהחברות הגדולות במשק (בעלות יותר מ 500 עובדים) משתמשות כבר בתוכנות לסינון אוטומטי. קחו זאת בחשבון כשאתם כותבים קורות חיים...

- קורות חיים זה כבר לא מספיק:
כן... לכתיבה נכונה של קורות חיים יש עדיין חשיבות עליונה בחיפוש עבודה, אבל, היום כבר לא מספיק שיהיו לכם קורות חיים מרשימים, כי אתם חייבים לנהל במקביל אליהם קורות חיים דיגיטליים, או במילים אחרות פרסונה וירטואלית יצוגית= פרופיל ברשתות חברתיות. וככל שיש לכם יותר כאלה- הסיכויים שתקבלו הצעת עבודה ממגייס גם כשלא תחפשו עבודה באופן אקטיבי- עולים.

- מגייסים מעדיפים להיות ציידים מאשר ניצודים:
בהמשך לשורות הקודמות כדאי שתכירו את המגמה החדשה בעולם גיוס העובדים- טדאאאם: SOURCING. מה זה? בשורה התחתונה זה אומר שחברות מעדיפות לגייס מועמדים עובדים ולא מובטלים ושמגייסים מעדיפים להיות המחזרים והציידים- אלה שמחפשים אקטיבית אחר הטאלנט הבא ולא כבעבר אלה שמפרסמים משרה ומחכים בחיבוק ידיים לקורות חיים. לא, לא! בדיוק להיפך- הם הציידים שמסתובבים חרש, חרש בין השיחים ומחפשים אחר הזברה הכי מרשימה בספארי. המסקנה עבורכם: 1. להיות זברה מרשימה. 2. להסתובב במקומות הנכונים בספארי :). ובמילים אחרות: להיות נוכחים באותם המקומות שבהם הציידים עשויים לחפש אחר מישהו כמוכם.

- חברות השמה משנות טקטיקה:
ארגונים רבים מעדיפים לגייס עובדים בעצמם ומנסים להוריד את כמויות הגיוס דרך חברות השמה. מצד שני, זה לא אומר שחברות השמה הפכו למיותרות. חברות ההשמה פשוט משנות לאט, לאט את אסטרטגיות הפעולה שלהן. אם בעבר היתרון הגדול של החברות היה במאגר המועמדים הגדול שלהן, הרי שהיום היתרון הזה נחלש. מאגרי מועמדים יש במקומות אחרים ואפילו בחינם. לא צריך בשביל זה לשלם עשרות אלפי שקלים לחברות השמה (עיינו ערך: לינקדאין, למשל). אז מה עושים? זוכרים את ה SOURCING שציינתי בפיסקה הקודמת? ובכן, קבלו עדכון: חברות ההשמה כבר מזמן לא עובדות עבורכם המועמדים, הן עובדות עבור הלקוחות המשלמים שלהן- החברות המגייסות. והן לא רק מפרסמות משרות ושולחות קורות חיים, הטובות שבהן הן פשוט מקור נוסף למועמדים שקשה למצוא: הן עושות הד-האנטינג, הן מחפשות מועמדים שהמתחרות שלהן עדיין לא מכירות - כאלה שלא נמצאים באתרי דרושים... כאלה שצריך לחפור עמוק בנבכי האינטרנט בכדי למצוא אותם.

-המון שבילים מובילים לרומא:
מה כל הכתוב לעיל צריך לגרום לכם להבין? שכיום, להבדיל ממה שאתם מכירים מחיפוש העבודה הקודם שלכם, יש המון דרכים להגיע לרומא, סליחה, למשרה טובה והדרך הטובה ביותר היא שיגיעו אליכם... אבל, גם אם מגייסים לא צדים אתכם בהמוניהם, אתם חייבים להבין שהיום לא מחפשים עבודה רק בדרך אחת או שתיים. חייבים לפרוש זרועות כמו תמנון ולחפש במקביל בכמה שיותר דרכים. כל אותן הדרכים שבהן חברות ההשמה והחברות המגייסות משתמשות בהן היום בכדי לאתר מועמדים. ולא, תשכחו מלחפש רק דרך אתרי דרושים! הנה לכם רעיון לדוגמא: מכירים את אתר QUORA? יופי! הידעתם שמגייסים מעיינים באתר הזה בכדי למצוא מועמדים? כן... תחשבו על זה... אתר שבו אתם עונים לשאלות ולא רק מצהירים שיש לכם ידע- אתם ממש מראים את הידע הזה... 

- כשכולם הולכים צעד אחד קדימה, אתם חייבים ללכת שניים:
כשלכולם יש קורות חיים- לכם צריכים להיות קורות חיים עוד יותר טובים ומקצועיים. כשכולם כבר מבינים שחייבים לפתוח פרופיל בלינקדאין- לכם צריך להיות פרופיל עוד יותר מרשים ומטופח. כשכולם מבינים שנוכחות באינטרנט היא חשובה- לכם חייב להיות אתר אינטרנט/ בלוג/ או כל נוכחות דיגיטלית מקצועית אחרת (נסו, למשל, להקים לעצמכם פרופיל דיגיטלי מרשים באתר ABOUT.ME). יש כיום לא מעט אפשרויות שעומדות בפניכם בכדי להיות שונים מאחרים, בכדי לבלוט, ובכדי לתפוס תשומת לב של מעסיקים. 

- חבר מביא חבר:
לא אכביר במילים. אתם כבר יודעים: לא משנה כמה נתקדם בשיטות הגיוס- שיטת ה"חבר מביא חבר" תמיד היתה ועודנה השיטה הטובה ביותר לגייס עובדים ולמצוא עבודה. 
אז למרות הכל... יש כנראה דברים שלעולם לא משתנים :).

***מתחילים לחפש עבודה ורוצים להיות מעודכנים בכל השיטות החמות ביותר? צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה:
- שדרוג קו"ח
- הכנה לראיונות
- שיטות חיפוש מתקדמות ויצירתיות
מאיה בוכניק: 054-7380310, maya.bouhnik@gmail.com


תגובה 1:

  1. כעוסק בתחום המידע גם שמתי לב לכך שיש גידול בביקוש לאנליסטים - מאתרי עובדים באינטרנט או מידע על המועמדים

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...