הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 9 במרץ 2014

מוכרחים להיות שמח: למה אופטימיות זה שם המשחק בחיפוש עבודה?

לא מעט מחפשי עבודה מבינים די מהר שלחפש היום עבודה זה הרבה יותר מסובך ממה שהם זוכרים. דברים פשוט לא
קורים: תהליכים בקושי מתחילים, הטלפון לא תמיד (אם בכלל) מצלצל, ראיונות עבודה הם מצרך נדיר וכשכבר יש ראיון- הרבה יותר קשה לצלוח אותו מבעבר. שלא לדבר על הזמן שצריך להשקיע היום בחיפוש, החל מכתיבת קורות החיים (משימה שנראה כאילו לעולם אינה מסתיימת) וכלה בכמויות התוכן שצריך לעבור עליהן בכל יום.

כל המצב הזה הוא מתכון בטוח לתסכולים ולמרירות, עד רמה של יאוש אפילו. מדגם אקראי של קבוצת חיפוש עבודה כלשהי בפיייסבוק, פורום כלשהו של חיפוש עבודה באתר פורומים או קבוצה בלינקדאין יעלה אינספור דיונים שקשורים לנושא. בין הדיונים האלה, גם אם תחפשו ממש, ממש טוב הסיכוי שתמצאו דיון אופטימי שואף לאפס.

טוב, זה לא מפתיע... פורומים וקבוצות הן בדרך כלל המקום להוצאת תיסכולים ולא משנה באיזה נושא הם עוסקים. ניקח למשל פורום בנושא זוגיות: האם תיתקלו בו בדיונים על עד כמה יפה האהבה, וכמה נעים להיות מאושר? בואו נודה באמת- הסיכוי קלוש. גם בפורום בנושאי בריאות לא ישתתפו בדרך כלל אנשים בריאים. כן... מי שבדרך כלל ישתתף בפורומים ובדיונים בנושאים האלה הם אלו שחשים בבעיה, אלו שמרגישים צורך לחלוק בתסכול ואלה שזקוקים לסוג של תמיכה, אחרת לא היו מבזבזים את זמנם על לבקר בפורומים האלה מלכתחילה.

אז כן, כשהזוגיות שלכם נהדרת, אתם תשקיעו בלבלות עם בן הזוג שלכם ולא בקריאת פורומים על זוגיות, אבל כשהזוגיות שלכם לא כזו, אתם תחפשו ברשת את המקומות שבהם נמצאים כל אלה שחווים את אותו המצב כמוכם... בדיוק ככה בנוגע למחלה כלשהי, לבעיה בחינוך הילד או בחיפוש עבודה... - אנחנו מחפשים חומר באינטרנט, מצטרפים לפורומים, מגיבים לדיונים, קוראים אותם בלהט, ואפילו אולי כותבים טוקבקים עוקצניים וכך מרגישים תחושת שותפות עם כל שאר האנשים שגורלם לא שפר עליהם ו... ואולי גם מרגישים טוב יותר עם עצמינו... שאנחנו לא לבד, שעוד אנשים כמונו חווים את אותן הצרות.

או ש... או שלא.
לא... זה לא ממש מועיל, כי לקרוא ברשת תסכולים של אחרים זה בדרך כלל עוזר רק זמנית. זה אולי משפר לנו באופן רגעי את ההרגשה, אבל לא תורם ולו במקצת לשינוי או לפתרון הבעיה. וגרוע מזה- זה מבזבז זמן יקר. זמן שיכולנו להשקיע בחיפוש אחר פתרון אופרטיבי לבעיה.

במילים אחרות: מי שטוב לו ושמח לא משתף בשמחתו את האחרים ברשת- מי שמוצא עבודה בתפקיד בכיר יותר למרות שלא היה לו נסיון רלבנטי לא יכתוב על כך דיון כלשהו בלינקדאין ומי שחיפוש העבודה שלו היה קצר באופן מפתיע והתקבל לחברה מעולה- גם הוא לא ישתף בכך. מי שכן יעשה את זה זה כל מי שלא מצליח, שכועס, שמתוסכל. מה שמוביל אותנו לרושם השגוי שאין סיפורים עם סוף טוב, שהכל פסימי, שחברות ההשמה לא עושות את עבודתן, שכל מנהלות משאבי האנוש לא מבינות שום דבר, שכל המעסיקים מפלים לרעה, שללא נסיון אין שום סיכוי למצוא עבודה ועוד אינספור מסקנות לא נכונות.

אז נכון, יש הרבה אמת בכל האמונות והטענות הללו: לחפש עבודה זה באמת מסובך יותר היום, יש חברות השמה פחות מקצועיות, יש מגייסים שלא עברו הכשרה מספיק טובה ויש מעסיקים שמפלים לרעה אמהות/נשים/בני 45+/בוגרים ללא נסיון. הכל נכון והכל קיים. אבל יש גם אחרים שהם לא כאלה... כי חברת השמה שלא עובדת נכון גם לא מצליחה לבצע השמות ועל כן לא שורדת ובסוף נסגרת, כך שאם יש חברות השמה שעובדות כבר שנים, כנראה שהן כן עובדות ומבצעות איושים... ויש גם לא מעט אמהות, בוגרים ללא נסיון ובני 45+ שכן עובדים. כיצד זה יתכן? כנראה שמישהו בכל זאת קיבל אותם לעבודה, נכון?

בשורה התחתונה, טענתי היא כזו: יש הרבה דברים מעצבנים בחיפוש עבודה, יש הרבה אפליה, יש הרבה אנשים לא מקצועיים שתפגשו במהלך הדרך, אבל! יש גם אחרים, שהם לא כאלה... אל תבזבזו זמן יקר על להתמרמר ולהתלונן על מה שלא טוב וכל מה שמקולקל- ברור שיש אינספור דברים כאלה בכל תחום. במקום זה השקיעו זמן בעצמכם. חפשו את הדרך שכן עובדת, בדקו מה אתם יכולים לעשות אחרת בכדי לשנות את המצב בלי קשר לכל מה שרע מסביב. על האחרים אין לנו שליטה. רק על עצמינו ועל כן לתלונות או לתגובות מרירות ברשת אין שום סיכוי להועיל (פרט לשחרור לחצים) ובטח לא להוביל לתוצאות.

ובכדי לסיים בנימה אופטימית- הנה לכם הודעה שקיבלתי ממחפש עבודה שהכרתי בפגישת יעוץ, שתוכיח לכם ש...כן! יש גם סיפורים טובים בחיפוש עבודה, רק שהם אף פעם לא מתפרסמים בשום מקום וחבל..:

היי מאיה,

יש לי סיפור טוב עם סוף טוב לאוסף שלך :)
אני כבר הרבה זמן מחכה לכתוב לך, כי הבטחתי לעצמי שברגע שאני מוצא עבודה אני חייב לשתף אותך בפסיק ממה שעבר עלי :)

אני לא יודע אם את זוכרת, אבל בגלל שתחום העיסוק שלי הוא תחום צר, הרבה זמן לא מצאתי עבודה, אני מניח שגם בגלל העקשנות שלי שלא רציתי לוותר ולחפש בתחום אחר.

פעם כשהייתי שומע סיפורים על אנשים שהיו יושבים בבית חודשים, חצי שנה עד שמצאו עבודה, זה היה נראה לי טירוף, "איך זה יכול להיות??" הייתי שואל את עצמי, חצי שנה שלמה הבן אדם יושב בבית, בטוח משהו דפוק אצלו, כי לא יכול להיות שבמשך תקופה כזו אתה לא מוצא שום דבר...

החיים הם כמובן מלאי אירוניה...

הבנתי מהר מאוד שחצי שנה יכולה לעבור בלי שתשים לב...
מהר מאוד נגמרו לי דמי האבטלה, והייתי צריך למצוא עבודה זמנית, ואומנם התחלתי להבין שאין ברירה ושחייבים להרחיב אופקים ולחפש תחומים חדשים או שיטות אחרות למכור את עצמי עדיין בתוך תוכי קיוויתי שבסוף אמצא את מה שאני רוצה...

מאיה, מה לא עברתי בתקופה הזו...
כל מה שכתבת הרגשתי שכותבים עלי
אתה שולח קוח ושולח ושולח ואף אחד לא חוזר
ועד שאתה מגיע לראיון, מקפיאים לך את המשרה
או שמושכים אותך באף שבועות ובסוף לא חוזרים
אתה עובר ראיון אחרי ראיון ובסוף משאבי אנוש מכשילים אותך על חודה של שאלה
אפילו משקרים לך בפנים...
לא אתחיל להרחיב פה על כל המקרים כי פשוט קצרה היריעה...
אם תרצי אשמח לספר לך...

בכל מקרה!! :)
בכל המסע הזה למציאת עבודה ופרנסה אני חושב שזכיתי בלוטו...כי פשוט פגשתי מלאך...כי אין דרך לתאר את האדם הזה ומה שהוא עשה בשבילי...

אני שנים מנסה להגיע למשרת פיתוח, אבל כפי שאת בוודאי יודעת, אם אין לך ניסיון, אתה יכול להמשיך לחלום... מאוד מאוד קשה לעבור תחום...

בכל מקרה, בראיון עצמו הר"צ מהר מאוד הבין שאין לי ניסיון :) אבל למרות זאת בסוף הראיון הוא אומר לי: "תקשיב, אומנם אין לך את הניסיון הדרוש לנו, אבל מצאת חן בעיני, יש לי הרגשה טובה לגביך, ועכשיו אני משחק פה עם איזה רעיון, לא בטוח בכלל שזה ילך, כי צריך לקבל אישורים, אבל מה דעתך לבוא לעשות סוג של סטאג' אצלנו, משרת סטודנט התחלתית ובתמורה אני אלמד אותך ועם הזמן ואם הכל יהיה טוב תעבור למשרה מלאה?"

כמובן שקפצתי על זה, אבל באמת שלא האמנתי שמשהו יצא מזה.  
מאיה, הבן אדם דיבר ושכנע את מנכ"ל החברה, ומשאבי אנוש ופשוט המציא משרה בשבילי.
זה לקח חודשיים אבל הוא הצליח!
אני עדיין בהלם, אבל אחרי יותר משנה!!! של חיפושי עבודה, אני מתחיל לעבוד במקום שאני רוצה בתפקיד שחלמתי עליו ועם מנהל ואדם זהב.

אז כמו שכתבתי בכותרת: אנשים טובים באמצע הדרך :)

אז אם אתם בשיאו של תהליך חיפוש עבודה, קודם כל שיהיה לכם בהצלחה רבה ושנית, אל תאבדו תקווה- גם דברים טובים קורים לפעמים, אסור לאבד אופטימיות וצריך רק להאמין (+לעבוד קשה ולהתאמץ, אבל זה כבר נושא לפוסט אחר)!

***מתקשים בחיפוש עבודה? רוצים גם אתם למצוא סוף סוף את ה happy end של חיפוש העבודה שלכם? צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש עבודה: שדרוג קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, שיטות חיפוש יצירתיות ושימוש מתקדם בלינקדאין: מאיה בוכניק- 054-7380310, maya.bouhnik@gmail.com .

תגובה 1:

  1. מאיה, כרגיל את צודקת. לדעתי את יכולה לפרסם את הפוסט גם בפורומים של זוגיות ובריאות (ולהשתמש בחיפוש העבודה כדוגמא להוכחת הטענה :)). העניין הוא שאופטימיות וגישה חיובית, בטח לעומת שקיעה ברחמים עצמיים באופן אקטיבי, תעזור לנו להתמודד - ואולי אפילו לפתור - את הבעיה הנוכחית. מצד שני - ניסים ונפלאות נתפסים כ"יוצאים מן הכלל שאינם מלמדים על הכלל".
    לכבוד פורים - חג שמלמד אותנו שניסים (גדולים) אכן מתרחשים, אני מוסיפה אופטימיות לימים הבאים שלי, ומאחלת ניסים טבעיים לכולנו.

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...