הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 18 במאי 2014

לפעמים החיים מצחיקים מכל דמיון: סיפור אמיתי על ראיון עבודה

תמיד נראה לי שכבר ראיתי ושמעתי הכל על חיפוש עבודה ועל ראיונות עבודה ואז מגיע אלי איזשהו פריט מידע או סיפור
כלשהו, שמוכיח לי שהחיים הם הרבה יותר מצחיקים (או מוזרים/ מעצבנים/ מכעיסים וכו'...) מכל תסריט בדיוני שמישהו עשוי להמציא.

זה בדיוק מה שקרה לי אתמול כשקיבלתי את המייל הזה, שתוכנו מצורף כאן בהמשך- סיפור אמיתי של מחפש עבודה שמוכיח שוב שאדון מרפי צדק וגם...שבראיונות עבודה (וגם בדרך לראיונות), כל דבר שעלול להתפקשש- יתפקשש, אפילו אם אתם טיפוסים אחראיים, מסודרים ומתוכננים שמגיעים מוכנים ובזמן.
אז הנה הסיפור, לא נגענו (כמעט... פרטים מזהים שמורים במערכת, הכותב הוא מפתח תוכנה):

השעה 14:45 והכל רגוע... יש עוד רבע שעה- כמו נצח בעולם הראיונות...
חונה בחניון קרוב ויוצא שמח וטוב לב לכיוון הראיון הבא שלי.
מגיע ללובי בניין B.

השומר הזועף: "בוא נראה מה החבאת בתיק שלך..."
(אוף, אין לי כוח למציקנים עכשיו!)

"אתה יכול לעלות, אתה יודע לאן אתה צריך?"
"כן, חברת פופטיץ, אני חושב שזה בקומה 4 או 5. תודה!"

עולה לקומה 4, מתרענן בשירותים, מגלה שאני צריך, כמובן, את קומה 5.
(לא נורא, אני אעלה במדרגות)

פוגש מנקה, שמעשנת ליד הדלת והיא מנחה אותי לחדר המדרגות.
עולה במדרגות לקומה 5
פותח את הדלת בניצחון!
לא נפתחת...
(אה, זאת הדלת השניה...)
גם היא לא נפתחת.
(טוב נו, זאת כנראה קומה בעייתית, אני אחזור לקומה 4 ואעלה במעלית)

הדלת של קומה 4... גם לא נפתחת.
(כנראה שזאת מדיניות של הבניין או החברה, נרד כבר לקומה 3... הכל רגוע, בלי לחץ, יש עוד זמן)
גם של קומה 3 לא נפתחת.
וגם של קומה 2...
וגם 1...
(טוב יאללה, נצא כבר בקומת הכניסה...)

מושך באפיסת כוחות את הדלת של קומת הקרקע.... דוחף... הממ... ושוב מושך... והיא...לא נפתחת.
(מה אני עושה עכשיו? איך יוצאים מפה, לעזאזל?!)

יורד לקומה מינוס 1 ויוצא לחניון.
(יש לי רעיון אדיר: אני אמצא את הכניסה למעליות מכיוון החניון ואעלה ישר לקומה 5 ונגמור עם זה!)

אין כניסה כזאת.
(יאוו אני כבר כמעט מאחר! ואיזה חום... אחלה של רושם ראשוני...)

באקט של ייאוש נכנס לבניין A, עולה לקומת הקרקע ויוצא לרחוב.
(איזה חום... אכלתי אותה... טוב נו, מזל שמחר יש עוד ראיון...)

רץ ברחוב לבניין B.
(אי אפשר לעקוף את השומר הזה, אה?)

פותח את דלת הכניסה של הבניין, שדרכה כבר נכנסתי לפני 10 דקות.
(איך הזמן עובר מהר כשנהנים!)
לא נפתחת!
(איך זה יכול להיות??? לפני שניה (הכל יחסי) עברתי פה!)

השומר עושה לי סימנים לא ברורים...
(אה, הוא בטח לוחץ על כפתור לפתוח לי, אני אנסה שוב...)
לא נפתח.
השומר נשבר, צועד לכיון הדלת בעצבים ופותח לי.

"היית פה כבר, לא? מה אתה עושה? למה אתה מסתובב ברחוב? רצית קומה 4? אז תעלה לקומה 4!!"
"כן כן, התבלבלתי בקומות ואי אפשר להיכנס דרך המדרגות..."
"אל תסתובב לי פה, כנס וזהו!"
"אתה צודק, אתהההה צודקקקק, יום טובבבב!"

עולה לקומה 5.
(שקט של בית קברות)
לוקח לבד כוס מים...
-----------------


כעבור כמה דקות:

"אז נניח שיש לנו לוח שחמט...... איך היית פותר את....."

(לאאאאאאאאאאאאאאאאאא!!!!!)


טוב...אז בנימה "אופטימית" זו, לא נותר לי אלא לומר: "ללא מילים"... :) ועל הדרך גם לתת 4 טיפים לראיונות עבודה. אתם כבר יכולים לנחש מהו הראשון...:

1. להגיע מוכנים! ככל שתרגישו מוכנים יותר, כך יעלה הביטחון העצמי שלכם וכך תרד רמת החרדה והלחץ. כן... לחץ כזה שיגרום לכם, למשל, להתרוצץ מעלה ומטה בבניינים רבי קומות, כמו החבר הנחמד שלנו... אז איך מורידים לחץ ומתח? קיראו פה 5 טיפים.

2. לרענן זיכרון: ראיון הוא לא משחק זיכרון וממש לא הזמן לחטט בנבכי המגירות האחוריות. את תהליך ההיזכרות (כן, כולל פרטים קטנים שיש סיכוי קלוש שמישהו ישאל עליהם) מבצעים בבית בשקט וברוגע ולראיון מגיעים מוכנים. 

3. לענות ישר ולענין: תשובות מתחמקות, כאלה שסובבות סביב, סביב במקום לגשת ישר לנקודה, כאלה שבסופן המראיין (ואפילו המרואיין) כבר שכחו בכלל מה הייתה השאלה, הן לא תשובות טובות בכלל! נסו לאתגר את עצמכם ולתת תשובות שאינן ארוכות מ 5-6 משפטים. לא מצליחים?! הנה לכם משהו שאתם צריכים להתחיל לעבוד ולהתאמן עליו...

4. לתכנן כיצד לענות כשלא יודעים את התשובה: אין מה לעשות... זה בדיוק העניין בראיונות עבודה- שואלים אתכם שאלות ואתם צריכים לענות. אבל... לפעמים יש נושאים בעייתיים ושאלות קשות... אז מה עושים? שאלה מצוינת, אבל כזו שאסור להשאיר ליד המקרה. תכננו מראש אסטרטגיה למקרים כאלה בדיוק. שואלים אתכם שאלה מקצועית על משהו שלא עשיתם? משהו שאין לכם בו ניסיון? משהו שעשיתם ממש מזמן ומאז כבר שכחתם? ואולי זו בכלל שאלת הגיון כלשהי? איך תענו אם אין חסר לכם ידע או שפשוט אין לכם מושג? האם תנחשו? או אולי תמצאו דרך טובה יותר מניחוש?

*** לא סתם שאלתי את כל השאלות האלה שבשורות האחרונות... אלה דברים שחייבים לתכנן ולחשוב עליהם לפני הראיון ולא בזמן הראיון. ואגב, לנחש זו לא דרך מומלצת בכלל.
אז איך מגיעים לראיונות עבודה מוכנים? איך מוודאים שכל האינפורמציה זמינה ורעננה? איך מחזקים ביטחון עצמי ומגיעים רגועים יותר ולחוצים פחות? ואיך גם מצליחים נוסף לכל זה להלהיב את המראיין?
צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת יעוץ לחיפוש עבודה: הכנה לראיונות, שדרוג קורות חיים, שיטות חיפוש יצירתיות, שימוש מתקדם ויצירתי בלינקדאין:
054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com

Google+

2 comments:

  1. שם החברה מתחיל בק'?
    ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. ומיסתיים ב-"ס" ?!

      מחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...