הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 29 ביוני 2014

האם אתם עושים את הטעות הזו? המרחק הקצר בין תכונות חיוביות לקלישאות

אנחנו טובעים בפרטי מידע ובערימות של אינפורמציה שעוברות לידינו מבלי להשאיר חותם, אבל לפעמים יש דברים שמצליחים לתפוס את תשומת הלב שלנו ואפילו להיכנס לנו לזיכרון.
למה דווקא הם ואחרים חומקים לנו לגמרי מתחת לרדאר? לאלוהים הפתרונים...

הנה, קחו למשל משפט שלעולם לא אשכח מהפגישה המקדימה שעשו לנו לפני תחילת הלימודים לתואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, בחוג לסוציולוגיה. מאז, אגב, עברו הרבה מים בנהר... וממש לא כדאי שאחשוף באיזה שנה מדובר... אבל, למרות הכל, יש משפט אחד שלא אשכח לעולם מתוך מפגש של כמה שעות: "אם אתם לא בני אדם ביקורתיים, אם אתם לא מביעים ספק בהרגלים, התנהלויות ומנהגים ואם אתם לא שואלים את עצמכם לפחות כמה פעמים ביום 'היי! למה זה ככה ולא אחרת?!', ו'מי קבע שככה צריך?' ובכן, קומו מפה עכשיו ואל תחזרו, כנראה שאתם לא בחוג הנכון עבורכם".
אני דווקא יודעת היטב למה לא שכחתי את המשפט הזה... כי מאוד הזדהיתי איתו. "הנה, סוף כל סוף הגעתי למנוחה ולנחלה..." כך חשבתי לעצמי... "למקום שבו יש אנשים כמוני... נודניקים כאלה, שכל דבר בוחנים מבפנים ומבחוץ בעין ביקורתית, שתוהים לעצמם- למה דווקא ככה? ושלכל דבר שמים לב ועל כל דבר יש להם מה להגיד...". 

ולמה אני מספרת לכם את זה? כי בדיוק עלתה בי תהייה בנוגע לתופעה מאוד מוזרה שנתקלתי בה לאחרונה. אם יש לכם פרופיל בפייסבוק, בטח תבינו על מה אני מדברת: ובכן... לפני שבוע נסעתי לטייל בירושלים. תוך כדי הטיול צילמתי מספר תמונות. את אחת מהן העליתי לפייסבוק בעודי מטיילת. למחרת, העליתי את שאר התמונות (בסביבות 20).
עכשיו, לאן אני חותרת? לאן שכל בעל פרופיל בפייסבוק חותר אליו (גם אם לא מודה בזה)... - ללייקים!

אז הנה לכם התופעה המוזרה: התמונה היחידה שהעליתי זכתה לעשרות לייקים. אלבום התמונות השלם זכה לעשירית מכך. איך תסבירו את זה שדווקא תמונה פשוטה אחת הובילה להרבה יותר תגובות מאשר אלבום שלם של תמונות יותר מושקעות ויותר יפות? 
יש ביטוי שאומר "תמונה אחת שווה יותר מ 1000 מילים". כנראה שכדאי לשקול לשנותו ל"תמונה אחת שווה יותר מ 1000 תמונות".

ישבתי ובחנתי אחורנית את אלבומי התמונות שלי בפייסבוק ו... כן! צדקתי! תמונות שהעליתי כבודדות, משכו הרבה יותר תשומת לב ופרגונים מאשר קבוצות של תמונות שהועלו יחד. עכשיו, בינינו, ברור שיכול להיות שהאלגוריתם של פייסבוק אשם בזה, אבל, יכול להיות גם שלא... יכול להיות שפחות זה לפעמים יותר ויכול להיות שמעט עשוי להשפיע עלינו יותר מאשר הרבה. הרי אומרים שהדברים הכי טובים, מגיעים באריזות הכי קטנות, נכון? :)

המסקנה הזו נכונה מאוד גם לתהליכי חיפוש עבודה... אני נתקלת בלי סוף בקורות חיים שאיפשהו מופיעה בהם "רשימת מכולת" של כישורים. מכירים את זה? "יחסי אנוש טובים, ראייה מערכתית, עבודת צוות, למידה עצמית, מוטיבציה גבוהה, יסודיות, אחריות, דייקנות, ירידה לפרטים ו........" ערימות של סופרלטיבים ולא נעים להגיד- של קלישאות. 

מה דעתכם ההשפעה של כל הרשימה הזו על המגייס? האם הוא באמת קורא אותה? האם זה משכנע אותו? הרי ברור שבדיוק באותה ה"רצינות" שבה בעל קורות החיים שפך על הדף את הרשימה הזו, כך הקורא יתייחס אליה ובקיצור- הוא לא...

אז אם אתם רוצים לתפוס תשומת לב ולהשאיר חותם על הקורא קחו את קורות החיים שלכם, בדקו אם מופיעה שם רשימת מכולת שכזו ובחרו מתוכה רק 3-4 כישורים מקסימום, את כל השאר- מחקו! ככל שתפרטו יותר וככל שהרשימה הזו תתארך, כך לכל אחד מהפריטים ברשימה תהיה פחות השפעה.

כל זה נכון גם לראיונות עבודה: שואלים אתכם "מהן התכונות החיוביות שלך?", נו, לא מפתיע, זו שאלה שחוזרת שוב ושוב... כשתענו לה, אל תפריחו באוויר רשימה ארוכה של תכונות. אל תבלבלו את המראיין עם יותר מידי פרטים. בדקו מראש איזה תכונות צריך בשביל להצליח בתפקיד המסוים שאתם מתראיינים אליו, בחרו ב2-3 תכונות שמאפיינות אתכם במיוחד והסתפקו בהן, תוך כדי שאתם מפרטים לעומק כל תכונה, את היתרונות שלה וההשלכות עבור המעסיק הספציפי הזה.
היו בטוחים שההשפעה של כל אחד מהכישורים שתמנו בפני המראיין תהיה גדולה יותר באופן הזה, מאשר אם תפגיזו אותו ברשימה אינסופית של סופרלטיבים, כי אז, במקרה הכי טוב הוא יזכור מקסימום את התכונות הראשונה והאחרונה שברשימה... כל השאר יעברו לו מתחת לרדאר, בדיוק כמו התמונות היפות שצילמתי בשבוע שעבר...

*** מרגישים שאתם לא יודעים כיצד לענות לשאלות "מהן התכונות הכי טובות שלך?", "למה אתה חושב שאת/ה מתאימ/ה למשרה?", "למה כדאי לנו לבחור דווקא בך?"? קשה לכם "למכור" את עצמכם בקורות החיים ובראיונות העבודה? נו, טוב! אז מזל שאתם כאן! 
צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש ולמציאת עבודה:
שדרוג קו"ח, הכנה לראיונות, שימוש מתקדם בלינקדאין, שיטות חיפוש יצירתיות ומקוריות:
מאיה בוכניק: 054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com


Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...