הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

רק על עצמי לספר לא ידעתי: 16 תשובות שאתם חייבים לעצמכם לפני שתתחילו לחפש עבודה

תרגיל - השלימו בבקשה את החסר במשפט הבא:

הדבר הבאמת מעניין עלי הוא: _______,
מה שאני הכי טוב/ה בו הוא: _______ מה שאני הכי אוהב/ת בתפקיד שלי הוא: _______ ו...כולם בחברה בה אני עובד/ת יודעים עלי ש: _______ .

זה לא כזה פשוט, נכון?

כן... להבדיל מהמשוררת רחל שטענה ש"רק" על עצמה היא ידעה לספר, רובינו מתקשים בדיוק בזה. הרבה יותר קל לתת חוות דעת על מישהו אחר, לתת ביקורת או לפרגן ולהחמיא לאחרים, מאשר לעשות את זה לגבי עצמנו. 

למה? ממספר סיבות: אולי זה לא נעים לנו, אולי אנחנו לא מרגישים בנוח, אולי אנחנו לא באמת עוצרים אף פעם את המירוץ של החיים בכדי להכיר את עצמנו טוב יותר ו...כנראה כי אין לנו זמן לזה.

אבל, כשמחפשים עבודה העניין הזה הופך לחשוב עוד יותר. אם אתם לא מכירים את עצמכם, אם אתם לא יודעים במה אתם טובים, מה אוהבים יותר ומה פחות, באיזו סביבת עבודה פורחים ומה אתם בכלל מחפשים, אז... פה כבר יש לנו בעיה כי מה שבטוח הוא שאם אתם לא יודעים, המגייס/ת או המראיינ/ת בטוח שלא ידעו.

אז מהי המסקנה? 
לפני שאתם מתחילים בתהליך של חיפוש עבודה, חשוב קודם כל שתכירו את עצמכם קצת יותר טוב. זה יעזור לכם לכתוב את קורות החיים, למכור את עצמכם טוב יותר, לשכנע יותר בראיונות עבודה ולכוונן טוב יותר את התהליך עצמו.

הנה רשימה של 16 שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם (וגם תענו...!) עוד לפני שתתחילו להפיץ את קורות החיים שלכם:

1. מה אני מחפש/ת? מה היעד שאני רוצה להשיג?
2. למה אני מחפש/ת את זה?
3. האם זה יעד בר השגה עם השכלה ונסיון כמו שיש לי?
4. האם זה ברור מקורות החיים שלי?
5. ואם כבר קורות חיים: איזה רושם ראשוני נוצר מעיון בקורות החיים שלי? מהו הדבר הראשון שקופץ לעין?
6. האם זה המסר שאני רוצה להעביר?
7. מי עשוי להתלהב (או לפחות להתעניין?) מקורות החיים שלי, כמו שהם כרגע ולמה?
8. אם הייתי עסק עצמאי, איזה שירותים הייתי מוכר/ת? איזה בעיות הייתי יכול/ה לפתור?
9. מהו הדבר שהכי מיוחד אצלי כעובד/ת (ולא, "יחסי אנוש טובים" לא נחשב מיוחד...)
10. במה אני באמת טוב/ה (זו שאלה פשוטה, אבל האמינו לי, רוב האנשים הכי מתקשים דווקא בה)?
11. איך אני יכול/ה להוכיח את זה?
12. האם התמודדתי עם אתגרים כלשהם בעבודות שלי עד היום?
13. אילו אתגרים אלה היו? מה עשיתי כדי להתמודד?
14. מה חושב עלי המנהל הנוכחי שלי? מה חושבים עלי האנשים שעובדים איתי בצוות/במשרד/במחלקה? מה חושבים עלי הלקוחות שלי?
15. רגע לפני שליחת קורות חיים שאלו את עצמכם: 
- האם אני בכלל רוצה את המשרה הזו??
- האם אני עונה לפחות ל 85% מדרישות המשרה?
- האם אני באמת רוצה לעבוד בחברה הזו (בהנחה שהמשרה איננה חסויה)?
16. ובשורה התחתונה: מהו ה ROI שלי? האם התועלת שלי כעובד/ת (לא רק הנסיון והידע, אלא גם ההבטחות שאני מביא/ה איתי, היתרונות שלי ביחס לאחרים, הערך המוסף שלי כעובד/ת) גבוהה מהעלות שלי עבור המעסיק? ואם כן (בתקווה שכן) האם אני יודע איך לשכנע אותו שגם הוא יבין?

פנו לעצמכם לפחות שעה אחת שקטה ונסו לענות על השאלות הללו. אל תתחילו לשלוח קורות חיים לפני שאתם יודעים את התשובות, כי הרי ברור לכם שהמעסיק הבא שלכם ירצה לגלות אותן לא פחות מכם...

צריכים סיוע בתהליך חיפוש העבודה? לא מצליחים להתמודד עם כל השאלות הללו שמופיעות כאן למעלה? צרו קשר לקבלת פרטים על פגישת היעוץ לחיפוש ולמציאת עבודה:
שדרוג קו"ח, הכנה לראיונות, שימוש מתקדם בלינקדאין, שיטות חיפוש יצירתיות ומקוריות:
מאיה בוכניק: 054-7380310
maya.bouhnik@gmail.com


Google+

3 תגובות:

  1. מאיה,
    איזה יופי של פוסט לפתוח ת'שבוע.
    תודה. בהחלט מעורר מחשבה ועוזר להגיע יותר "בשלים" לחיפוש עבודה.

    מ.

    השבמחק
  2. תודה מ. שמחה שאהבת! שיהיה שבוע טוב ובהצלחה! :)

    השבמחק
  3. אוףףף
    שיעורי בית \-8

    השבמחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...