הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

פסטיבל מספרי הסיפורים למחפשי עבודה: 8 טיפים להשארת חותם על המעסיקים!

לפני מספר שנים פירסמה אמה קוטס- אחת מעובדות חברת PIXAR (שהקים סטיב ג'ובס ואחראית בין היתר לשוברי
הקופות המצוירים:  צעצוע של סיפור, באג לייף, מפלצות בע"מ, רטטוי ועוד רבים אחרים)- ציוץ בטוויטר: 22 הכללים לכתיבת סיפור מנצח, שלמדה מהקולגות המנוסים שלה במהלך עבודתה בחברה.

הכללים הללו אמנם מתייחסים ליצירת סרטים מצוירים, אבל כוללים ביניהם טיפים חשובים לכל מחפש עבודה מהסיבה הפשוטה: כבני אדם אנחנו אוהבים סיפורים טובים. אנחנו קונים ספרים, הולכים לקולנוע, צופים בסרטים וקוראים עיתונים כי...- אנחנו פשוט סקרנים, רוצים לדעת, נהנים מהסיפורים. כן, כבר מהילדות ילדים מבקשים מההורים "רק עוד סיפור אחד לפני השינה" וזה ממשיך הלאה והלאה- לעולם לא נמאס לנו מסיפור טוב- כזה ששובה אותנו, לוקח אותנו למחוזות אחרים, מרגש אותנו, מעורר את הדמיון שלנו, מלהיב אותנו.

אבל איך זה קשור לחיפוש עבודה? זהו ש...אמור להיות קשור קשר הדוק, אבל הבעיה היא שרוב מחפשי העבודה לא מודעים בכלל לנושא הזה. הם כותבים קורות חיים שנראים ממש כמו מודעות דרושים משעממות, הם מדקלמים את קורות החיים שלהם בראיונות עבודה ויוצאים מהם "פרווה" מבלי להשאיר שום חותם, הם מספרים על דברים שעשו ביבשושיות וללא התלהבות והם משאירים את הצופה/קורא/מאזין שלהם... אדיש.

זה מזכיר לי מקרה שבו ביקרתי בחברת סטארט אפ לפני מספר שנים ופגשתי שם את מנהל הפיתוח של המוצר שהיה בתחום המוזיקה. המוצר היה חדשני מאוד בזמנו ואפילו מלהיב, אבל כשמנהל הפיתוח סיפר לי עליו הוא כמעט ונרדם. הוא תיאר לי את המוצר בצורה כל כך משעממת, יבשה ובלי שום טיפת התלהבות עד כדי כך שלא התפלאתי שנה אחרי כן לגלות שהחברה הזו נסגרה. 

אז ככה זה: כולנו אוהבים סיפורים טובים וזו גם בדיוק הסיבה שכדאי שנלמד איך לספר כאלה, בטח ובטח כשאנחנו מחפשים עבודה. אם תחשבו על זה: גם קורות החיים שלכם, וגם ראיון העבודה צריכים לספר סיפור טוב: מעניין, מסקרן, מלהיב, מרגש...! (ושלא תבינו לא נכון- זו לא המלצה להמציא דברים או לשקר, רק להכניס פלפל לאיך שאתם מציגים את עצמכם).

אז ברוכים הבאים לפסטיבל מספרי הסיפורים והנה לכם 8 מתוך 22 הכללים של חברת PIXAR לכתיבת סיפור מנצח (וסרטים שוברי קופות) יחד עם האינטרפטציה שלי לקריירה ולחיפוש עבודה. אם תדעו להשתמש בהם היטב בתהליך חיפוש העבודה שלכם, מובטח לכם קהל שבוי ומרותק- כזה שישמח להעביר אתכם הלאה לשלב הבא:

1. אנחנו מעריכים דמות עבור ההשתדלות והמאמץ יותר מאשר בגלל ההצלחה. 
ובחיפוש עבודה? רוצים להרשים? שתפו את המעסיק/מגייס בדרך שעברתם בקריירה שלכם, במאמצים שלכם, באתגרים שהתמודדתם איתם. הראו התמדה, השקעה, גדילה והתקדמות. כל אלה לא פחות מעניינים מאשר הנקודה הסופית שאליה הגעתם.

2. אנחנו צריכים לחשוב ולדמיין מה מעניין אותנו כקהל ולא מה בא לנו לכתוב ככותבים. מדובר בשני דברים שונים לחלוטין.
ובחיפוש עבודה? המוקד והעיקר זה הקהל שלנו- אלה שאנחנו רוצים להרשים ולא אנחנו. חיפוש עבודה נכון שם במרכז את המעסיק ולא את מחפש העבודה. בכדי להעביר את המסרים הנכונים, אנחנו צריכים לשים עצמנו בנעליים של המעסיק- מה הוא רוצה לשמוע? מה מטריד אותו? מה הוא צריך ולמה מתלבט? 

3. פשטו! מקדו! 
כן, גם בחיפוש עבודה: פשוט זה שם המשחק. עזבו אתכם מעיצובים מסובכים בקורות החיים, ממילים גדולות, ארוכות ו...פלצניות באנגלית, ממשפטים באורך של 3 שורות, מקלישאות מיותרות. פשטו ומקדו!

4. חשבו: במה הגיבור של הסיפור חזק? עם מה נוח לו? עכשיו הטילו עליו דווקא סיטואציות הפוכות, אתגרו אותו! 
ובחיפוש עבודה? טוב, זה די ברור, לא? בסיפור הזה- הגיבור הוא אתם! צאו מאזור הנוחות שלכם בקריירה, קחו אתגרים. התמודדו גם עם דברים שאתם פחות טובים בהם, עטפו את הכל באריזה הנכונה ואל תשכחו לספר על כך בראיונות העבודה...

5. תכננו את הסוף של הסיפור, עוד לפני שתגיעו לאמצע שלו. ברצינות! סופים הם החלק הקשה!
ובחיפוש עבודה? החליטו מראש על מה שאתם רוצים להשיג באמצעות קורות החיים שלכם ורק אחר כך התחילו לכתוב אותם. החליטו מראש על 3-4 מסרים שאתם רוצים להעביר למעסיק בראיון העבודה- עוד לפני הראיון... אתם חייבים לדעת מהי השורה התחתונה, בכדי לתכנן את המסע להשגתה.

6. אילו סיפורים מוצאים חן בעיניכם? מה משפיע עליכם? אתם חייבים לזהות אותם לפני שתוכלו להשתמש בהם. 
ובחיפוש עבודה? קבלו השראה מאחרים. מה שמוצא חן בעיניכם אצל אחרים יכול ללמד אתכם המון על עצמכם. הציצו בסיפורים שלהם (קורות חיים, פרופילים בלינקדאין...) מה תופס אתכם? מה מרשים? מה לא? ולמה לא?

7. תנו לדמויות שלכם דעות. 
ובעבודה? אל תפחדו לתפוס עמדה ולהביע דעה. אל תהיו אלה שעומדים ומשקיפים מהצד!

ולסיום:
8. תרגלו: בחרו בסרט שאתם לא אוהבים, הוציאו ממנו את החלקים שלא אהבתם וסדרו את הסיפור מחדש בכדי שכן ימצא חן בעינכם.
ובחיפוש עבודה: הכירו את עצמכם היטב, בנו את הסיפור שלכם- איזה חלקים ממנו לא מוצאים חן בעיניכם? ארגנו אותם מחדש בתוך הסיפור בצורה אחרת, כזו שיהיה לכם קל יותר לספר או להסביר אותה.

פנו אלי לקביעת פגישת יעוץ:
- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- סימולצית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- חיפוש עבודה באמצעות הלינקדאין
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר
- תכנון נכון של קריירה



Google+

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...