הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 15 בפברואר 2015

זה נשמע לי כמו אוי-אוי-אוי: 6 הרגלים מגונים שהורסים לכם את חיפוש העבודה!

יש שיר ישן שגורס ש:
"You can't hurry love".
המסר הזה נכון לעוד הרבה תחומים, לרבות מציאת עבודה. הבעיה היא שמי שמחפש עבודה- מצד אחד לחוץ למצוא ומצד שני לא תמיד יש לו זמן להשקיע.
והתוצאה? חיפוש עבודה שמנוהל לא נכון וגם אינספור טעויות שנעשות, למרות הידיעה הברורה ולמרות שבקלות אפשר לנהוג אחרת.

אני מתכוונת להרגלים מגונים שנובעים מהניסיון לחסוך בזמן, לעגל פינות, לחפש קיצורי דרך, אבל שבשורה התחתונה הופכים את חיפוש העבודה לפחות מוצלח ולהרבה, הרבה יותר ארוך. אז אולי חסכתם זמן מצד אחד, אך שילמתם על זה בריבוע מהצד השני.

כדי שהתהליך יצלח אתם צריכים לנהל אותו נכון ומבלי להתעצל. גם אז, אגב, כשהכל מתקתק כמו שצריך מדובר בפרויקט לא קצר, אז יש להיערך למערכה ארוכה. 

אז מאיזה הרגלים מגונים אתם חייבים להיפטר כמה שיותר מהר? הנה 6 כאלה:

א. אחד למען כולם וכולם למען אחד- אולי אצל המוסקטרים העניין הזה הוכיח את עצמו, אבל בחיפוש עבודה זו צרה צרורה:

1. אחד למען כולם: אתם כבר מזמן יודעים שצריך להתאים קורות חיים לפני כל שליחה, נכון? נו?! אז למה אתם לא עושים את זה? 
מהו ההרגל המגונה? מציאת תירוצים למשהו שאתם יודעים שאתם חייבים לעשות, אבל לא עושים.

"אבל אין לי זמן לזה!" אתם עונים לי ו... "אבל אני מחפש עבודה ושולח קו"ח מהנייד, אי אפשר להתאים ככה קורות חיים לכל משרה!" ו... "אבל כבר העליתי לאתר הדרושים X קובץ של קורות חיים... מה? בכל שליחה להוריד ולהעלות קובץ אחר?!".

יודעים כמו מה זה נשמע לי? "זה נשמע לי כמו אוי-אוי-אוי"!

מסקנה: אין ברירה אחרת, חיפוש עבודה לוקח זמן ודורש השקעה. זה לא פשוט, אני יודעת ולכן, שלחו פחות, אבל יותר ממוקד ויותר מותאם למטרה. אם אין ברירה התאפקו קצת עם השליחה דרך הנייד ועשו זאת רק כשתהיה לכם גישה למחשב ולא דרך הטלפון. בשורה התחתונה אתם תשקיעו בדיוק את אותו הזמן אבל במקום לסמוך על המזל, אתם תעזרו לו ובמקום לבזבז זמן על ללחוץ send שוב ושוב ושוב, בזבזו אותו על חיפוש ממוקד יותר ועל שליחת קורות חיים איכותית יותר ומותאמת יותר למשרה.

2. כולם למען אחד: כולם כותבים קורות חיים בעמוד אחד. כולם מציינים את ההשכלה לפני הנסיון. כולם כותבים "המלצות לפי דרישה", כולם כותבים שיש להם יחסי אנוש טובים. כולם מציינים עיר מגורים. כולם מציינים תאריך לידה. כולם חושבים שהשירות הצבאי מלפני 20 שנה לא מעניין אף אחד, כולם מורידים תבניות של קורות חיים מהאינטרנט, כולם קוראים טיפים כלליים לכתיבת קורות חיים באינטרנט א-ב-ל! כמעט אף אחד לא עוצר לרגע ותוהה אם מה שכולם עושים אכן מתאים גם ספציפית עבורו!
מהו ההרגל המגונה? להניח שמה שמתאים לאחד, בהכרח מתאים גם לשני. לפעמים אני מוצאת את עצמי במספר פגישות יעוץ בזו אחר זו וממליצה בכל אחת מהן בדיוק להיפך ממה שהמלצתי בקודמת.
איך זה ייתכן? ככה זה...- בוגר חסר נסיון יקבל טיפים מסויימים וסמנכ"ל בעל 30 שנות נסיון יקבל טיפים אחרים. עובד שכבר עובד ברצף 10 שנים באותה החברה יקבל טיפים אחרים מעובד שב 6 השנים האחרונות דילג בין 5 מקומות עבודה. לציין מקום מגורים בקורות החיים זה בהחלט מקובל ונדרש ואם אתם מחפשים קל"ב אז זה מצוין, אבל אם אתם גרים רחוק ומוכנים לנסוע- הנתון הזה עלול להגביל אתכם אז לא בטוח שכדאי לציין אותו.
במילים אחרות, כולם מעוניינים בקורות חיים מקצועיים שעושים את העבודה ויוצרים זימונים לראיונות, אבל כל אחד מתמודד עם אתגרים אחרים בתהליך החיפוש. מה שמתאים לאחד, לא בהכרח מתאים לשני ויותר מזה- אולי אפילו עלול להרוס לו.

מסקנה: לא לרוץ לעדכן את קורות החיים שלכם על פי איזשהו טיפ שקראתם איפשהו, לא להוריד תבניות מוכנות של קורות חיים מהאינטרנט. כן לנתח היטב את המצב האישי שלכם ועל פיו לבנות את קורות החיים שלכם.

3. כל הביצים בסל אחד: אז יופי... האתר ההוא הבטיח לכם שכל המשרות שקיימות בשוק נמצאות אצלו וחברת ההשמה ההיא הבטיחה לכם הרים וגבעות אם בחזרה תתנו לה בלעדיות.
מהו ההרגל המגונה? להשתמש בהבטחות האלה כתירוץ לתהליך חיפוש עבודה צר מידי. תשכחו מזה! בעידן ה Big Data אף אחד לא מכסה עבורכם את כל השוק ומשרות נמצאות באלף ואחד מקומות. 

מסקנה: רוצים למצוא עבודה מהר יותר? זה לא יקרה אם תחשפו לקמצוץ בלבד מכל המשרות הפתוחות, אבל יש סיכוי טוב שזה יקרה ככל שתרחיבו את שיטות החיפוש שלכם ותתפרסו רחב יותר. 

ב. תהליך מאותגר שו"ב- ובמילים אחרות- חיפוש עבודה ללא שום שליטה ובקרה על התהליך.

4. הפצה אוטומטית של קורות חיים: אין לכם זמן ואתרים כאלה יש הרבה, רק תעלו במטותא את קורות החיים שלכם ובמהירות האור הם יופצו בשבילכם בלחיצת כפתור אחת לכל עבר! 
מהו ההרגל המגונה? הנה שוב נסיון לחסוך בזמן, אבל שעולה לכם ביוקר: במקום לשלוח את קורות החיים למשרות ספציפיות, אתם עושים שלח לחמך, לרבות למקומות שאין שום סיבה להגיע אליהם. אין לכם שמץ של מושג לאן קורות החיים יתגלגלו, אין לכם שליטה על התהליך וגם לא אפשרות לעצור אותו. למעט מאוד מחפשי עבודה שיטה שכזו מתאימה ולעוד פחות מהם- שיטה כזו מומלצת. הוסיפו לכך שבשליחה כזו אתם שולחים קורות חיים מבלי להתאים אותם אל היעד (הרגל מגונה מספר 1) וקבלו סיבה נוספת ללמה זה לא כדאי.

מסקנה: פשוט לא!

5. אאוטסורסינג: כן, אתם מנהלים בכירים... כבר שנים שאתם רגילים לבזר סמכויות ולחלק עבודה בין העובדים. לחפש עבודה זו עבודה- כולם כבר יודעים, אבל לכם? פשוט אין זמן לזה וגם לא סבלנות. 
מהו ההרגל המגונה? אתם רוצים מינימום חיכוך עם כל הדבר הזה שקרוי "חיפוש עבודה" אז אתם עושים אאוטסורסינג לתהליך החיפוש שלכם ומעדיפים לתת לאחרים לבצע אותו בשבילכם. איך? בכל מיני דרכים... תפנו להד-האנטר אחד ותניחו שהוא כבר יזרים אליכם את כל ההצעות או שתפנו לשירות כזה או אחר שיבטיח לכם שתמורת תשלום "צנוע" הם יעשו בשבילכם את העבודה ויחפשו במקומכם. בקיצור חברים, אתם- כמו במירוץ שליחים- מעבירים את המקל למישהו אחר באחד מהנושאים החשובים בחיים- הקריירה שלכם! הבעיה היא שמהר מאוד תגלו שה "סמוך על סמוך" הזה לא ממש עובד וש...אפעס, אין ממש תוצאות וגם אם יש זה הרבה פחות ממה שציפיתם ואתם מאוכזבים.

מסקנה: נכון, אתם מה זה עסוקים, שמכם יצא לפניכם ולחפש עבודה זה לא משהו שהייתם צריכים לעשות, תמיד זרמתם בקלות מתפקיד לתפקיד. טוב... עד עכשיו, לפחות... אבל מה לעשות? הזמנים השתנו ועכשיו אין ברירה- תצטרכו להתמודד עם זה. קבלו עצה: רוצים למצוא תפקיד טוב? קחו לידיים שלכם את המושכות, רק אתם תדעו לשווק את עצמכם הכי טוב. התייחסו לזה ממש כמו פרוייקט, רק שהפעם אין קבלני משנה וגם לא ספקים- אתם on your own ולא כדאי לכם לסמוך על אף אחד אחר.

6. חוסר תיעוד: אמרנו כבר שהמשרות מפוזרות להן באינספור מקומות ואמרנו גם שכדאי מאוד להתאים קורות חיים פר משרה. אז עכשיו מה? איך זוכרים לאן שלחנו ואת מה?
מהו ההרגל המגונה? לסמוך יותר מידי על הזכרון הטוב שלכם ולהיות בטוחים שיהיה בסדר... (רק שככל שעובר הזמן, גם אם יש לכם זיכרון פנומנלי- אין סיכוי שכך יהיה).

מסקנה: להתחיל לתעד מההתחלה כדי למנוע פניה כפולה/משולשת או אפילו יותר לאותה המשרה ולוודא שלפני שאתם מגיעים לראיון אתם יודעים היטב מהו תיאור המשרה וגם איזה גרסה של קורות חיים שלחתם!

מרגישים שתהליך החיפוש שלכם מפוזר ולא מתקדם? פנו אלי לקביעת פגישת יעוץ:
- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

4 תגובות:

  1. תענוג לקרוא ..

    השבמחק
  2. פוסט מפורט ומעורר מוטיבציה. תודה!

    וגם שאלה - כאמא צעירה, הזקוקה לשעות גמישות שיאפשרו לי להכניס ולהוציא את הילד מהגן 4 פעמים בשבוע, אני מתלבטת אם לציין "נשואה +1" או לא לציין סטאטוס אישי בכלל.
    מצד אחד, אני כן מוגבלת בשעות, מצד שני, אני נכונה להשלים (קצת) עבודה מהבית.
    מה את חושבת?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, לא ממליצה לציין סטטוס אישי בקורות החיים, העניין עולה מעצמו בראיונות העבודה. למרות שזה גובל באפליה ולא חוקי לשאול- מראיינים לא מתאפקים ובודקים את הנושא הזה באופן ישיר או עקיף- תלוי עד כמה הם דיפלומטים...

      מחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...