הרשמו לקבלת ניוזלטר שבועי כדי לא להחמיץ אף טיפ

רוצים להיות מעודכנים? לקבלה במייל של הטיפ השבועי לחיפוש עבודה:

יום ראשון, 15 במרץ 2015

אזהרה: לא תצליחו למצוא עבודה אם לא תשנו את התפיסה!

טוב, אודה באמת: אני כותבת את הבלוג הזה משנת 2009 באופן קבוע ורציף. אם תסתכלו בחלק התחתון של העמודה הימנית פה בבלוג, תוכלו לראות שכתבתי בשנים האלה מאות מאמרים הקשורים לקריירה ולחיפוש עבודה, מה שמצביע על העובדה שבהחלט כיסיתי את הנושא הזה מכל הכיוונים האפשריים. ולמרות זאת, תמיד יש עוד זווית שמושכת את תשומת הלב שלי ושנותנת לי השראה לעוד פוסט ולעוד אחד ו...

זה בדיוק מה שקרה כשנתקלתי בנתונים ש(לכאורה) בכלל לא קשורים לחיפוש עבודה. מדובר בנתונים שעלו מתוך סקר גדול שנעשה בארה"ב בנושא הפער שבין חוויית הלקוח למשווקים. קראתי בעיון את תוצאות הסקר ולא יכולתי שלא לזהות חיבור לעולם התוכן שלי (ואם אתם כאן, אז כנראה שגם שלכם)- חיפוש עבודה. למעשה, מספיק שרק נחליף את המילה "משווקים" במילים "מחפשי עבודה/ מועמדים לעבודה" ואת המילה "לקוחות" למילים "מעסיקים/ חברות מגייסות" ו...הרי זה פלא-  פתאום רוב התוצאות של הסקר הזה מתחברות באופן טבעי וגם הגיוני לכל הטיפים שאני נותנת פה כבר שנים.

זה לא באמת מפתיע- ברגע שאתם מחליטים להתחיל לחפש עבודה, אתם חייבים לחבוש על ראשכם כובע וירטואלי של אנשי שיווק ומכירות. כן... גם וגם. כי בתהליך חיפוש העבודה אתם גם המוצר החדש שיוצא עכשיו לשוק, גם אנשי השיווק שלו וגם אנשי המכירות- 3 במחיר 1!

ברגע שהתפיסה שלכם משתנה וברגע שאתם מתחילים לחשוב כאנשי השיווק והמכירות של עצמכם וכמובן גם להתנהג ככה- התוצאות הטובות מגיעות, ואיתן גם הצעות העבודה. אבל, ראו הוזהרתם! זה לא יקרה שנייה אחת לפני כן!


אז נכון, לא כולנו נולדנו אנשי שיווק או מכירות, אבל הבשורה הטובה היא שאפשר ללמוד את זה ואפשר גם להתאמן.

בואו ונחזור לנתונים שעלו מתוך הסקר על הפער בין חוויית הלקוח לבין המשווקים וננסה להפיק מהם לקחים לחיפוש עבודה:

- על פי הסקר- 80% מהלקוחות אומרים שמותגים בכלל לא יודעים מהם הצרכים שלהם. רק 53% מהמשווקים מעדכנים שהם מתאימים את המסרים שלהם בהתאם לצורכי הלקוחות. 
ובחיפוש עבודה? נו, בואו ונודה באמת... רוב מחפשי העבודה שולחים קורות חיים כלאחר יד, ממכשיר הטלפון הנייד, בתור לרופא, תוך כדי הנסיעה המשעממת ברכבת, בזמן הפרסומות בטלוויזיה, באמצע יום עבודה או על הספסל בגינה- עם עין אחת על הילד שבדיוק עלה על המגלשה... במילים אחרות: שליחת קורות החיים הופכת למעין פס יצור אוטומטי שעושים במקביל למשהו ותוך כדי משהו. לא מושקעת מספיק מחשבה, לא מתבצע תהליך של איסוף נתונים או ניתוח מידע. לא מתבצעת התאמת המוצר (=קורות החיים) לצרכי הלקוח (=תיאור המשרה). כמות במקום איכות. וכך גם התוצאות- כשאין התאמה של המסר ללקוח- הלקוח לא קונה...!

- על פי הסקר- למשווקים יש היום לא פחות מ 40 סוגים שונים של ערוצים לשיווק, מה שדורש השקעת זמן מרובה. מצד שני, בעוד שהמשווקים לא ממש מאמינים בשיווק דרך המייל, הלקוחות בחרו בדרך הזו כדרך המובילה לתפיסת תשומת הלב שלהם. 
ובחיפוש עבודה? רבים שואלים אותי את השאלה "כדאי ללכת פיזית למשרדים של חברות השמה או של חברות מגייסות ולהעביר ככה את קורות החיים ישירות למי שרלוונטי? ואולי אפילו לבקש על המקום ראיון עבודה?" אחרים שואלים אותי אם שווה להתקשר למחלקת משאבי האנוש במקום לשלוח או אחרי שליחת קורות חיים. התשובה שלי, לצערי, היא שבאופן כמעט גורף מעסיקים לא אוהבים "אמבושים" כאלה. הם מעדיפים תקשורת ושליחת קורות חיים דרך המייל. כל נסיון אחר שלכם יוביל לאותה התשובה הלקונית: "שלח לי קורות חיים במייל ואם זה רלוונטי, ניצור איתך קשר".

- על פי הסקר- לקוחות רוצים שהמשווקים ידעו מי הם וישלחו רק את ההצעות שמתאימות להם! 93% (!) מהלקוחות טוענים שהפרסומים שמגיעים אליהם לא רלוונטיים להם בכלל או שהם מתאימים רק לעיתים רחוקות. רק 7% אומרים שהם מקבלים הצעות רלוונטיות. 
ובחיפוש עבודה? טוב, אם תשאלו מנהל/ת גיוס אקראי/ת מהו אחוז קורות החיים המתאימים שהוא או היא מקבלים פר משרה ממוצעת, אני כמעט בטוחה שהתשובה שהם יתנו תהיה דומה מאוד לנתון הזה.

מסקנה?
שינוי התפיסה! אתם המוכר, המעסיק הוא הקונה.
ככל שתדעו טוב יותר מה הוא באמת צריך, ומה מתוך זה יש לכם להציע לו וככל שתלמדו (קודם כל ביניכם לבין עצמכם) איך המוצר (שהוא אתם) פותר לו את כל הבעיות ויותר טוב מאשר כל המוצרים המתחרים- כך הסיכוי שתצליחו לשכנע אותו עולה.
ו...כן, אתם צריכים לשכנע אותו, כי הוא הלקוח והוא במרכז והוא צריך להשתכנע לקנות (=להציע לכם חוזה עבודה).
אגב, מותר לכם (וגם רצוי מאוד) שיהיו לכם במקביל עוד מספר קונים פוטנציאלים (אשר לכל אחד מהם נדרש תהליך מכירה שונה וטיעונים משכנעים אחרים) ולכן עד שלא סגרתם עם קונה מסוים- המוצר עדיין על המדף!

מרגישים שתהליך החיפוש שלכם מפוזר ולא מתקדם? פנו אלי לקביעת פגישת יעוץ:
- כתיבה, בדיקה ושדרוג קורות חיים
- התאמת קורות חיים למשרה ספציפית
- פניה נכונה למשרות הנכונות
- סימולציית הכנה לראיון עבודה אישיותי ממוקדת תפקיד
- תכנון נכון של קריירה
- מיתוג נכון ברשתות חברתיות
- חיפוש עבודה באמצעות לינקדאין
- טיפים להצלחה בראיונות עבודה
- טיפים וכלים להרחבת שיטות חיפוש העבודה
- אסטרטגיות חיפוש עבודה לבכירים
- עבודה יעילה יותר עם חברות השמה
- משא ומתן על חוזים והצעות שכר


Google+

2 comments:

  1. היי מאיה,
    כאיש ומנהל שיווק ומכירות מזה שנים רבות, אציין שאינני מסכים איתך כי ... בקו"ח, כמו בכל מסר פרסומי, חשוב להתמקד באמת היבשה. אין צורך בלוליינות המילולית או במלים גדולות כי כל מראיין מקצועי ישאל שאלה - שתיים ומייד יווכח לדעת מי יושב מולו. כמו במכירות, מה שקובע - זאת האמינות ולא ברברנות. לכן, לעניות דעתי, אין כאן מקום לבידול ופילוח השוק, כשם שאין מקום לתמהיל שיווקי. קו"ח צריכים להיות ענייניים, קצרים ואם מועמד/ת כבר הוזמנו לראיון - מומלץ לצחצח נעליים ולא "לצחצח" קו"ח.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אדי, זו בדיוק טעות רווחת: בלדעת לשווק ולמכור לא הכוונה לשקרים, מילים גדולות או לוליינות. וגם לא ברברנות וחוסר אמינות. אלה סטריאוטיפים מיושנים שמדמים איש מכירות כרמאי ונוכל שמנסה לתחוב את ידו בארנק של הקונה המצוי. בשום מקום בפוסט שכתבתי לא מופיעות אסטרטגיות מעין אלו בשום פנים ואופן. מכירה נכונה, לעומת זאת, שמה את הלקוח במרכז ומתבססת קודם כל על הקשבה אמיתית. עכשיו, לעניין קורות החיים: יש מי שיודע להציג את כישוריו ונסיונו בצורה הנכונה, המרשימה והמשכנעת (ושים לב- מדובר בכישורים אמיתיים ונסיון אמיתי ולא בהתברברות או בשקרים גסים) ויש מי שלא. מי שלא- לא יוזמן לראיון וגם אם באורח פלא יוזמן- רוב הסיכויים שאם איננו יודע למכור את עצמו- הוא לא יצלח את הראיון... וחבל, כי מראש אנחנו יודעים שזימונים לראיונות לא צומחים על העצים ויוצאת הנשמה עד שמגיעה הזדמנות שכזו ואז- ממש לא מספיק לצחצח נעליים.

      מחק

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...